• Snösport

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Skytten Maryhe;  jo jag har reagerat på medicin förr 2008..mediciner som krockat fick värsta allergireaktionen mycket i 2,5 veckor men totalt 3 månader...fortfarande helt flammig på halsen av pigmentsförändringar som kom av alla utslagen som satt kvar de där 3 månaderna ...hmmm,, tålde inte Bricanyl som extramedicin...hade det i 1,5 år innan jag sökte för jag intekunde slringa långt utan att tycka jag hade kärlkramp i bröstet...var då med på två tävlingar 9 timmar o 5 timmar så snacka om att jag plågade mej och hade ont i en hel månad i bröstet efter det sommar/höst 2009.
    Japp , har nog blivit lite allergisk så här på äldre dagar tyvärr!  Tålde ju inte heller nedregleringsmedicinen då mitt TSH svajjar av den,  Känslig kropp känns det som den har blivit också.

Nä nu är det sängen...sova..imorgon segla i några dgr sedan drar jag till fjällen själv o träffar kompissar och promenerar på berget! så man får tankarna på plats innan vi går vidare

• Snösport
    Skytten skrev 2011-07-20 09:01:36 följande:
    Snösport...glömde svara dig. Fy och usch vad jobbigt med sådana reaktioner! Imponerad över att du orkar kämpa på!
    Nja, jag har nog min första riktiga dipp eller inte dipp för jag är glad och pigg men borja undra vad jag håller på med liksom...typ hela livet... jag är just nu känslomässigt förvirrad faktiskt...vill bort till en annan värld känns det som ...låter värre än det är men lätt förvirrad liksom på ngt sätt som jag själv inte förstår....ska ta en semester i 3 dgr till en kompis i fjällen i nästa vecka och skaka om mej lite så jag blir som vanligt  igen
  • Snösport

Hej tjejer!
    läser ikapp sedan onsdagen   varit ute o seglat i ett mycket soligt Luleskärgård...men nu ska det tvättas o packas så imorgonnatt drar jag till fjällen till en kompis och får lite egentid med en som känner mej väl.

Ha det så härligt alla och Turild...tänker på dej extra mycket!!

Zinfandel: härligt Sicilien!

• Snösport

Fahlvik: GRATTIS!!!!

kalimero...ööh, hur går det för dej? har jag missat eller har du testat?

• Snösport

Hej tjejer!

Slemmis: ser inte heller din bild men hoppas det är pluss...men det är väl ett graviditetstest du har nu eller?

Zinfandeln: jag drack några glas vin i måndagskväll...zinfandelndruva!! semester!

Kalimero:   barnlöshet...jo jag förstår vad du känner ...samtidigt så var mitt missfall och då jag beslöt mej för att gå på djupet och verkligen vända ut och in och sörja  missfallet en superbra grej men jag kom tillbaka till den jag e i grunden (känslomänniska, diktskrivare, funderare och konstnärssjälv som mammma brukade säga)och därför började fundera mer på om detta liv jag lever här och nu är det jag är nöjd med mm....jobbiga funderingar men jag kanske får avvakta IVF en månad för jag vet inte riktigt om jag vill vara kvar här trots värsting aktivt liv med tillgång till stuga i fjällen, fin liten segelbåt och vårt lilla hus som jag älskar mendet är ju mycket materiella saker men jag bor även superlångt från min familj och de vänner som står mej närmast och känner mej inte så hemma i sambons familj eller de umgås sällan men allt har sin tid på gott och ont så jag får nog fundera lite till...men man kan ju ha blivit gravid denna månaden och då känner jag nog inte lika....så livet är lite förvirrande...ingen att rådfråga då det ju är svårt att ge råd i detta. Älskar jag mannen jag lever med tillräckligt längre mm är ju frågor jag önskar jag inte behövde hantera just nu men är så pass ärlig att jag inte kan fortsätta om det inte känns 100% rätt längre...så några veckor till ska jag ge mej innan jag får göra ett beslut...ska ringa IVFkliniken nästa vecka ändå och fråga lite om det där med åldern mm....snart 43 år och det påverkar säkert också mina tankar + att jag som sagt ibland bara velat hoppa av IVF karusellen och hoppas på tur,,,,det hände ju en gång så varför inte igen...ja,ja...så visst blir det helt andra tankar när det närmar sej "slutet" på äggverkstaden.   
    Min läkare vill ju inte ta FSH eller AHM då hon gjorde det 2009...ska tvinga mej till det ändå tror jag och kasnke undersöka underlivet igen efter missfallet mm. 
    kramar på alla hoppfulla!! 

• Snösport
    callimero skrev 2011-08-02 08:12:37 följande:
    Blir nästan gråtfärdig av alla era fina ord. Jag är desperat, och detta är ungefär det enda jag orkar med just nu. Allt annat får stå tillbaka, och et vrak är ungefär vad jag känner mig som. Men jag vill inte känna att jag inte försökt allt jag kunde, och så länge jag försöker finns det kanske en liten chans. Tänk om livet kunde vända till det bättre...Ja det är hemskt att det ska vara så oerhört svårt att få hjälp! Vi har finansierat alla försök själva och jag är så besviken på Landstingsregler och diverse gyns totala brist på empati, flexibilietet och medkänsla. Man skulle kunna tro det är narkotika jag ber om. Fick inget vettigt svar om den sparsamma mensen. Det kan bero på många olika orsaker, var svaret. Jaha. Ska fråga CFC.
    CFC  hittar inte deras hemsida...ville kolla lite inför ev senare i höst.
  • Snösport
    callimero skrev 2011-08-04 13:02:37 följande:
    Ja nu fick jag en tid för både Ovitrelle 23.00 ikväll, och insemination 10.30 på lördag. Vilket blir 35.30 timmar efter injektion om jag räknat rätt?

Jag har flyg från Arlanda 6.20. Ska leta hemresa nu, tyvärr är det modemässa just nu i Köpenhamn.
    Åh, här håller jag verkligen tummarna för dej!!!!
  • Snösport
    Maryhe skrev 2011-08-05 10:11:05 följande:
    kalimero: Nej det var i mitt fall som blåmärken och koagulering inte hade nåt samband eftersom mitt blod har förhöjd koagulationstendens. Beror snarare på känsliga tunna blodkärl i mitt fall.
    Om man misstänker att man har något problem  så kan de se det genom ett koaguleringsprov. Man ska vara uppmärksam på blödningar från tandkött, slemhinnor, kraftig mens och lätt att få blåmärken.
    I alla fall trodde hon att  detta troligtvis inte gjorde det svårare att bli gravid, men kunde däremot orsaka tidiga missfall (även innan man upptäckt att man är gravid). Hormoner som används vid tex ivf kan vara gynnsamma om man har blod som har svårt att koagulera. Men observera att det är hennes teori. 

Bra pris på inofolic! Fick ju erbjudande att köpa jag med till inköpspris, men eftersom jag hoppas på att inte behöva köpa mer.... så väntar jag och ser efter denna ivf. Går det inte vägen så köper jag också direkt ifrån dem.
    Tycker gott du kan kolla upp om du kanske kan bli deras "agent" i Sverige!!! 
    Nu iväg igen till svärmor för att fortsätta iordningställandet av lägenheten.
    Har kraftig mens och blåmärken samband?   Jag får nästan aldrig blåmärken ...irriterande sällan faktiskt då jag slagit mej endel och det syns ju inte ens mer än på armbåge och knäskål och jag har ju extrem mens även enligt läkare så är den kraftig.  blöder i tandkött när jag är under kraftig stress men har inga tendenser för blodpropp enligt IVf men fått fragmin vid varje IVF för cirkulationen..

Jag har käkat Co q10 ett tag och det har gjort cirkulationen i livmodern bra och man blir lättare "blöt" och det verkar ju funka på vitaliteten och det står ju att det ev funkar att även få finar ägg....och typ cirkulationen i stort måste ju påverkas....gjort detta¨på eget bevåg och ska fortsätta ett tag iaf.   Jag tar ingen megados bara 60 eller 120 mg/ dag inte varit så noga.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?