• Ypke

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Vi4: om det var så jäkla noga med orgalutranen skulle inte alla få i princip samma dos (

• Ypke

Slenmis, så jobbigt med smärtorna! Men häng i - det ska säkert gå bra!

Vi4: Fint att du tog mitt medd. igår kväll positivt - halva försvann så jag ser nu att det ser väl hårt ut, förlåt! Hoppas du kunnat sova gott!

Zin: jag får inte veta ngt förrän imorrn fm - embryona ligger i varsamt förvar och bör inte 'störas', för att ge dem bästa möjliga lugn och ro, sa läkaren ungefär.

• Ypke

Zin, absolut - det vore SÅ intressant att se en debatt om detta i media på nåt sätt, det är verkligen uppseendeväckande att du med allt du gått igenom lyckats till slut, det måste få ett efterspel på något sätt!

Jag är så glad för din skull, att din kamp verkar ha burit frukt. Men jag är också avundsjuk och väldigt vilsen - detta betyder jättemkt för alla oss som inte lyckas och som inte haft kraft och förmåga och ek. möjligheter och kunskap att ta sådana krafttag som du. Vi som tror att vår ivf-klinik säkert sitter på de allra bästa kunskaperna och erfarenheterna. Jag har ingen gynekolog och ingen husläkare jag kan gå till och bolla extratester etc. samtidigt som jag känner att det där med immunologi ... mjaaa ... det kan nog stämma in på mig också, det borde uteslutas att sådant spelar in i just mitt fall också. Jag vet helt enkelt inte hur jag ska förhålla mig till allt jag lär mig här inne.

Missförstå mig inte, jag har bara jätteågren just nu över alla plus när våra 11 fina folliklar antagligen inte givit något enda litet sketet embryo att återföra imorrn. Är SÅ vilsen!!

• Ypke

Zin, bara så du inte missförstår: uppseendeväckande menar jag inte i negativ bemärkelse.

• Ypke

Tack, Zin och Anne. Jobbar hemifrån och försöker koncentrera mig på något annat än att telefonen ska ringa och meddela hur det gått.

• Ypke
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-05-07 08:09:34 följande:
    jag är galen.. det är måndag och jag dansade upp för sprängkullsgatan.... men det är svårt att inte göra det när man hör bra musik i öronen..bjuder på en godbit till er...vi som är i samma ålder och känner igen det....lyssna och låt kroppen dansa...bara lite... om så i smyg... MAN BLIR SÅ GLAD då

" target="_blank">

">

jag vet att det är OT men ibland behöver man få lite glädje instoppat i allt allvaret... så tycker jag
    mmm ... den gamla godingen!
  • Ypke

Aldrig har en tyst telefon varit så trevlig. Klockan är 10:58. Tyst. I fredags ringde de vid 11, så än är det inte alls över på nåt sätt.

• Ypke

pp08 och Tuva - vi kan väl följas åt inför nästa försök, om det skulle bli så? hålla varandra hårt i handen och peppra zin med frågor och inte släppa igenom en enda misstanke om något test eller annat som kan öka våra chanser? JAG BEHÖVER ER!!!!!

• Ypke

Pratade just med kliniken: Ett av tre stackars fragmenterade embryon har överlevt helgen och blivit en fin blastocyst!!! Som jag ska få tillbaka i eftermiddag!!! Jävlar i min låda, DET trodde jag aldrig!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?