MissBoring skrev 2012-04-27 11:15:20 följande:
mammaG, men då har du ju redan haft kontakt med Falun och det är ju bra, kommer säkert få en annan känsla än jag då. Tror att det beror på att min hemma gyn är lite "stel" han tycker bara mina mf varit pga min ålder så han ser ingen anledning till att göra nått för det.. så han har säkert itne fört det vidare till Falun. Blir det Falun igen så kommer jag själv kontakta dem innan och prata med dem! Fast nu har ju Svend lovat oss bäbis
har alltid sagt att jag vill ha tvillingar och i Danmark får man ju tillbaka två om man vill så jag känner att det är nu det blir!! Vill iaf ha den fina känslan att det kommer gå bra
Tror det blir toppen med Falun när du pratat med dem och de är villiga att lyssna på dig!! Spännande att följa dig!
Härligt med denna positiva inställning, MissB! Jag känner mig också positiv den här gången, vi är på G!!
Snillen spekulerar en tråkig fredag på jobbet med lite för lite att göra: Undrar hur man ser ut på VUL mellan mens och ÄL i normala fall, utan hormonstimulering? Jag vet ju att kroppen utvecklar ganska många äggblåsor varje månad och att en blir dominant och sedan spricker och släpper ifrån sig ägget, medan övriga tillbakabildas. Men ser man detta på ett UL, hur ser det ut? Jag kommer ihåg att inför fertilitetsutredningen förra året gjordes ett VUL på mig och då sa läkaren direkt att jag tyvärr inte tillhörde kategorin som var biologiskt yngre än min ålder. Vad var det hon såg det på? Anledningen att jag frågar är en kollega som är i 32-årsåldern och som vid ett VUL kring ÄL fick höra att hon 'bara' hade två blåsor. Undrar om det är så det ser ut (alltså att man inte ser de blåsor som inte blev dominanta), eller om det är lite onormalt? Någon som vill spekulera lite kring detta?