• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

dallas skrev 2011-03-22 18:38:11 följande:
    HEJ!

Ruvar nu på en "perfekt" blasto Den såg precis ut som när man ser dom på bild-det var fantastiskt att få se detta! TD 2/4...Hur det har gått för dom andra tre blastisarna vet dom imorgon och jag får ett brev om ett par dar om det gick att frysa något av dom. Så nu skall man försöka "glömma" att man ruvar....
    Grattis! Hoppas du får alla tre till frysen Glad!
  • Inanna Li
    underverket 06 skrev 2011-03-22 22:24:24 följande:
    Ianna68: Vad är det där med att man förlorar hälften av sina äggblåsor i ett nafs vid 37- 38 år ålder? Är det hälften av alla äggblåsor man är född med? Eller är man född med äggblåsorna? Vet ju att alla ägg man nånsin har bildas i 5. graviditetsmånaden på ett flickfoster. Ägg är ju inget vi producerar utan äggen man har föda man med, men hur är det med äggblåsorna. Det har jag inte koll på. Jag hade nog mitt dipp vid 38-39 eller nåt, för den gången vi lyckades o jag blev gravid med sonen var jag 37 år o 9 mån o fick ut jättebra ägg o många befruktade. Med vid syskon IVF vid precis 40 fyllda såg allt så mycket sämre ut, men jag hoppas ja bara hade otur o det blir mer o bättre ägg vid nästa IVF om några veckor.
    Man föds med alla äggblåsor man någonsin kommer att få. Vid 37-38 års ålder (kan ske tidigare eller senare förstås) kommer de man har kvar då minska med hälften. Samtidigt minskar AMH-värdet och FSH stiger. Usch, önskar att jag inte läst så mycket artiklar och annan info på nätet. Deprimerande läsning för den som är över 40!

Hoppas det går bra med din nästa IVF. Antalet ägblåsor kan variera per cykel!
  • Inanna Li

Nu ruvar jag på 2 st embryon. Till min stora sorg hamnade inga i frysen! Hoppas detta blir gången som lyckas!

• Inanna Li

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 till våren när solen skiner!
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Spears 41 år IVF 3, korta metoden start slutet på Mars.
    Turlid, 40 år Norrtälje, IVF2 på CvL april/maj
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL?

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Myrslok, 41 år, 1:a IVF, Carl von Linné 
    Mimmsann72, 39 år, spraystart 21/3

***SPRUTAR***
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 2, korta metoden, sprutstart 9/3, IVF-kliniken
    Mia, 42 år, IVF1, korta metoden, sprutstart 18/3                                                                                                                 hispan: 39 år, bor i värmland, korta metoden, start 17/3, ÄP prel, v.13

***ET***
    dallas, 37 år(38 i maj), syskonförsök nr 1,korta metoden, sprutstart 5/3, CA, ET 22/3

***FET***
    Sunseed, 40 år, IVF1/FET1, tidigast v 17, Falun
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET 3 april.

***RUVARE OCH TESTDAG***
    No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET 6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon), två blasisar, TD 22/3
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2, TD 11/3
    Chichisita, 40 år, Guatemala, IVF 1, TD 21/3
    Hönan 38 år, Stockholm ÄP 16/3 (ICSI) ET 18/3, ruvar 2 embryon TD 3/4-11
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 2, 2 embryon, ET 23/3, TD 12/4

***GRAVIDA***
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. BF 26/10. Bor i Örebro, gör IVF på CvL

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Snösport, 42år, bor Luleå går i Falun =hemmaförsök!

• Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-03-23 21:23:35 följande:
    Kramar om dig vännen min. Trist att det inte blev något till frysen, men du ruvar nu på 2. Kommer du ihåg att Fahlvik hade också endast 2 och se hon är gravid nu. Det önskar jag dig också och håller tummarna för det så hårt jag kan.
    Jag tänkte faktiskt på Fahlvik senast idag! Jag hoppas verkligen att jag går samma positiva öde till mötes!
    Tack! Kramar dig tillbaks!
  • Inanna Li

hispan - Tack! När man är över 40 så får man 2 embryon tillbaka om man vill! Lycka till med VUL imorgon!

• Inanna Li

Tack för alla grattisönskningar Det verkar ju bli bra utfall när det bara finns två embryon kvar!

• Inanna Li

sushikatten - Tack för tumhållning! Alla hejarop tas tacksamt emot Glad!  Beklagar att du var med om en bilolycka Gråter. Nog klokt att ta det lugnt ett tag! Ta tid på dig att fundera på ett försök till! Du har ju lite tid till på dig! Och hemmamirakel kan inträffa! Kram Hjärta!

dallas - Grattis till fryst blastis!

• Inanna Li
    Fahlvik skrev 2011-03-25 10:25:15 följande:
    Inanna: Nu håller jag tummarna igenDrömmer Hoppas verkligen det går minst lika bra som när jag "bara" fick två som klarade sig. Såg deppigt ut ett tag att det inte blev någon reserv till frysen men tack o lov tog sig en av de små liven! Vem vet, det kanske är sällskapliga varelser som vill starta upp med en kompis? Om båda är sällskapliga så kanske du får tvillingar! Inget jag hade backat för...

Var hos doktorn igen i morse för att kolla moderkakan som ligger aningen för själva öppningen (modermunnen?). Återbesök om två månader för att se om den flyttat upp tillräckligt. Frågade vad som händer annars och svaret blev "snitt". Men nej - ska inte oroa mig för det än!

Nu hoppas jag på nyårsbebisar på tråden!
    Tack Fahlvik! Jag hoppas att din tur har smittat av sig på mig nu! Nyårsbebis låter jättebra! Det kan hinna bli en 2011 om något eller båda av de små klarar sig!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?