-
Började jobba igår och underbart nog har jag sluppit konfronteras med henne ! En annan arbetskamrat som också är facklig representant hade sagt till henne att jag tagit illa vid mig av hennes agerande mot mig och tydligen hade hon blivit väldigt spak under min sjukfrånvaro. Jag hade ju ett samtal med henne innan ÄP och då sa jag precis hur jag kände och att jag tyckte att de behandlat mig orättvist! Hon hade nog inte räknat med att jag skulle våga vara så rättfram. Men nu kopplar jag av och låter allt vara som det är. Jag vill bli gravid innan jag orkar engagera mig för mycket med jobbet igen! Naturligtvis ska jag jobba som vanligt och sköta mina arbetsuppgifter efter bästa förmåga men jag orkar inte ta några större strider just nu!Fjällsippan skrev 2011-03-25 11:05:38 följande:Inanna; har du börjat jobba igen? Och i så fall, har du möjlighet att undvika chefen?
-
Precis vad jag känner !Fjällsippan skrev 2011-03-25 11:35:01 följande:Det låter som en utmärkt strategi! Bli gravid och sedan....ja, med en bebis i magen kommer du ändå inte vilja engagera dig allt för mycket i jobbet på ett ganska långt tag .
-
Mia69 - Första gången hade jag 15 äggblåsor över 10 mm (mellan 10 och 18)på mitt andra VUL på RD 8. Det slutade med 21 äggblåsor och jag blev plockad på 15 ägg så det var precis de över 10 mm som innehöll ägg. Om det skulle bli samma för dig skulle du kunna få 17 ägg på ÄP men risken finns förstås att du får fler ägg än så. Över 20 ägg och ännu fler är inte så bra att få eftersom man då ofta blir överstimulerad. Förhoppningsvis får du göra ET nästa vecka. Annars blir ju alternativet att äggen kan befruktas och frysas in för flera framtida FET. Det är bra att du fortsätter stimulera för att äggblåsorna ska hinna växa till sig.
Det är ju fantastiskt att få så många ägg för vilken ålder som helst så på så sätt kan du ju vara glad. Och hur det än blir kommer du säkert få embryon att föra tillbaka förr eller senare.
Lycka till! -
Glömde tillägga att det kan vara farligt att bli alltför överstimulerad men det hoppas jag din klinik har koll på då de låter dig fortsätta spruta.
-
Mia - Hoppas allt går bra och att du tar det lugnt i helgen. Fjällsippans råd är utmärkta! Var vaksam på symptom för OHSS!
-
Så du går på min klinik! Hoppas allt ordnar sig nu. Trevlig helg !Mia69 skrev 2011-03-25 16:02:25 följande:Tack förresten Fjällsippan och Inanna för info och god råd. Trevlig helg till Er.
-
Eviglängtan - Tack! Jag gosar vidare med mina små bebisar nu på RD 3. Funderar på att döpa dem till Li och Lo som karaktärerna i min första läsebok i början av 70-talet!
Sunseed - Härligt att du har samma inställning! -
Snösport - Tack! Jag tar det lugnt ett tag nu!
-
! Bra namn på de små fröna som kanske blivit blastisar nu!Fjällsippan skrev 2011-03-26 15:53:47 följande:Li och Lo kommer jag ihåg ! Jag gick första klass i Göteborg.
-
Eviglängtan - Tack! Min klinik odlade vidare mina embryon från dag 3 till 5 förra gången i alla fall. Men det kan ju bero på att de inte gärna fryser på dag 3 (har för mig att jag läst om det nånstans) eller att vi fick fler än 5 befruktade. Vi blev ju glada att vi fick långtidsodla trots att jag var över 39 som var gränsen men då hade vi ju 13 befruktade. Den här gången hade vi bara ett överblivet embryo på dag 2 som de valde att inte odla vidare så det slängdes bara. Det är ju en gräns på 5 befruktade för att få odla vidare så vi lär ju aldrig veta om det hade utvecklats eller ej. Hoppas precis som du att klinikerna inte bara kasserar embryon som ändå kanske har utvecklingspotential.
Jag tänker att om vi inte lyckas nu försöker vi i maj igen och sen ev. i augusti. Sen fyller jag 43 i september och om jag då skulle ha flera misslyckade försök bakom mig vet jag inte om kliniken låter mig fortsätta över åldersgränsen eller ej. Det kommer väl bero på vad vi får resultat i så fall. Längre än dit kan jag inte tänka just nu och jag hoppas att jag aldrig behöver göra fler försök.
Önskar alla en fortsatt trevlig helg!.