• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zinfandel skrev 2011-09-08 13:16:14 följande:
    Nu är jag lugn, nu väntar minst 1 på mig Skrattande Men det hade ju varit skönt att fått tillbaks mina bebbar NUUU!!!
    Snart snart kommer Piff&Puff att flytta in. Håller tummarna jättehårt att båda två är friska och krya efter djupfrysen...
    Hjärta{#emotions_dlg.flower}

Här moler magen på och tuttarna exploderar snart. Börjar bli riktigt nervös inför morgondagens test... Hu det är så förbaskat jobbigt att testa. En sådan nervanspänning som man vet kommer resultera i förtvivlan och möjligen möjligen i stor glädje. Men jobbigt är det...

Kram alla andra ruvare och soon to be ruvare Skrattande
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-09-08 13:55:32 följande:
    Men sååå ont i brösten har jag aldrig haft av proggisar efter så många dagar Enya, har du det..?! Det måste ju vara ett strålande tecken!! Skrattande{#emotions_dlg.flower}Gravid
    Uähhhhhh nervöööööööööööööööös. Vågar inte tro något. Jag har haft så många symptom och varit skenis så många gånger så är det något jag lärt mig är det att proggisarna luras grymt mycket. Undrar om jag kan sova inatt???
  • Enya70
    Victoria71 skrev 2011-09-08 14:21:43 följande:
    Wiiiii - nu ringde de från IVF-centrum ... jag ska börja spruta ikväll! Läskigt. Nu känns det verkligt, på nåt sätt ... 
    Grattis till sprutstart Victoria. Nu börjar det äntligen...{#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-09-08 13:15:18 följande:
    Enya ruvar också på 3 SkrattandeSolig
    Yepp, går på Copenhagen Fertility Center
  • Enya70
    Sunseed skrev 2011-09-08 09:53:46 följande:
    Tänker på er blivande ruvare idag och på er som redan ruvar... 
    Här känns det som att jag också ruvar, för nu är mensen en dag sen. Förvånad Det brukar den aldrig vara så antingen är jag skendräktig, i klimakteriet eller så kanske det är något som händer... Jag vet att man inte ska ta ut något i förskott, den där blödningen kommer säkert som ett brev på posten snart, men det vore inte fel att få en bula på magen framöver. 

Heja oss alla! 
    Håller tummarna för dig Sunseed!
  • Enya70
    kattenizze skrev 2011-09-08 15:27:27 följande:
    Enya: Nu blir jag ju tom nervös! Hur kan du bara hålla dig från att tjuvtesta?! Men jag fattar iofs varför. Nu ska det bara vara positivt imorgon!
     Själv är jag lite sur just nu faktiskt. varit på kontroll hos gyndr idag, och det första han gör är att ifrågasätta varför jag satte tillbaka två embryon...Han menade att de blivit mer restriktiva med det nu...Jag berättade varför, vi hade bara två stycken och det var fjärde syskonförsöket, plus att jag inte ville frysa ner eftersom ett annat embryo inte hade klarat upptiningen...Och vaddå, min ivf-läk var ju absolut inte motståndare till det heller, tvärtom. Men jag gillar inte att bli ifrågasatt. Jag tycker att det är bra att man är restriktiv med  antal embryon tillbaka, men jag tycker att undantag ska och bör göras just för oss som är lite äldre. Jag ville verkligen inte ha en tvillinggrav. vilket jag också förklarade. Det positiva är dock att mina bebisar ser jättebra ut viktmässigt. Jaja, nu ska jag sluta sura över det, och glädjas över det positiva.
    Ha ha, vad bra då kan du ta lite av mitt nervösa då Glad.

Men vilket beteende! Vilken oprofessionell läkare. Dessutom var ju din IVF läkare med på beslutet så då är det ju inte ditt fel tycker jag. Jag gör som min läkare råder mig och säger han tre så blir det tre.
    Glöm den här läkaren och hans dumma kommentarer. Huvudsaken att twinsen växer på sig som de ska.

Kram {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    Zin - svårt att jobba när jag håller tummarna så hårt jag kan Glad. Hoppas så att Piff och Puff flyttat in i sitt nya mysiga bo nu.
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-09-08 17:11:32 följande:
    Åhhh vad ni är goa, vad hade jag gjort utan er?!? Nu har BÅDE Piff & Puff flyttat in SkrattandeSolig Båda perfekta och den ena hade redan börjat dela sig vidare... Starka rackare! Så nu hänger det bara på min kropp haha, känn ingen press liksom... Nä då, det kan bero på tidigare grejor också såklart men måtte det funka denna gång!! Tjohoo!!! Tack tack allra bästa cybervänner, ni är underbara Hjärta
    Tjohooooooooooo Solig. Superkul! Heja Piff & Puff!!! Hjärta
  • Enya70
    Hönan skrev 2011-09-08 17:32:31 följande:
    Åååååååh grattis Zin!!!! Nu banne mig!!
    Enya: är sååååå nyfiken!!!! Hur känner du dig? :)
    Mjo, det moler på i magen men kanske kanske ngt mindre än igår. Tutarna ömmar oxå.
    Usch är sååååååå nervös för att testa. Så jobbigt om allt hopp grusas (igen) Obestämd
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?