• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • No Ka Oi
    turlid70 skrev 2011-05-27 11:41:21 följande:
    Pratade med kliniken och ville ha recept på progresteron, men fick det inte Skrikandes. Det räcker sa dem, men man ska ju fortsätta till v12 sa jag! Men inte det, deras läkare säger att det räcker. Så arg!

Som tur är så har jag kvar lite från förra behandlingen plus ett uttag på 6 paket till från förra gången också, så att det räcker till VUL då jag är i v8 i alla fall. Ena gången fick jag alltså 12 paket, andra bara sex, varför det? Vad säger era läkare hur länge ska man ta proggisarna?

Skulle jag minska dosen till 2ggr om dan då räcker de längre. Vad tycker ni? 2 progresteron är ju bättre än inget alls eller hur. Eller ska jag köra med 3 tills de tar slut? Kan man köpa fler utan recept?
    Jag har kvar proggisar hemma från färskförsöket i vintras. Vet inte hur många... Jag har inte fått order om proggisar nu. Så dom bara ligger kvar därhemma. Vill du ha dom?
  • No Ka Oi
    mamman0301 skrev 2011-05-27 11:59:22 följande:
     ja shit vad nojjig o tramsig jag är.
    Välkommen till klubben! För mig går inte nojjigheten över heller. Det finns alltid nåt att nojja sig över!!!
  • Fjällsippan
    callimero skrev 2011-05-27 10:36:52 följande:
    Tack Fjällis. Det var detta jag letade efter, det finns inga lagar som reglerar ålder utan det verkar som att Landsting och kliniker sätter detta själva. En rekommendation är inte en lag! Anledningen att jag efterlyste detta är att man i vissa fall kan få ersättning från Försäkringskassan för försök i annat EU-land om man pga väntetider inte kan få vård i Sverige. tex för ÄD i Finland. Vi har betalt alla försök själva och pengarna är slut. Men det är väldigt luddigt detta med regler och eventuella lagar för ålder. I Finland bedömmer de kvinnans värden och chanser individuellt. Är så less på Sveriges sk sjukvård.
    Har du sett den här länken: http://ltarkiv.lakartidningen.se/2004/temp/pda29374.pdf

Jag har haft funderingar själv att söka pengar via Försäkringskassan. Här är pengarna också TOTALT FINITO, och för oss skulle det vara suveränt om vi skulle kunna få stöd för IVF i Grekland (min sambo är grek), men det verkar som det är Finland som gäller.
  • Fjällsippan
    Boe skrev 2011-05-27 11:03:34 följande:
    Åter från VUL, 10-15 blåsor (märkligt att han inte var mer exakt) och alla var i samma storlek ca 13mm. Jag är mycket nöjd! Hoppas att det är något i blåsorna ocksåGlad Får veta i em när ÄP men han trodde onsdag eller torsdag i nästa vecka. Åhh det känns så skönt att det går framåt. Tycker att denna IVF är mycket kämpigare än de tidigare.
    Det här låter väldigt lovande !
  • Fjällsippan
    turlid70 skrev 2011-05-27 11:05:23 följande:
    Zinfandel, du är envis en, testa människa! BIM passerad gissar jag och vi är nyfikna att vi dör.
    Instämmer, du är grymt envis, Zinfandel !
  • Fjällsippan
    Veronica1 skrev 2011-05-27 09:33:23 följande:

Idag har jag VUL,hoppas på fina blåsor :)

Spännande ! Lycka till, håller tummarna för många fina och lagom stora blåsor!
  • Zinfandel

Nu får ni lugna er Flört Är ju inte på TD ännu ens Flört Och näää BIM är inte helt passerad än.... Återkommer! {#emotions_dlg.djavulsk}{#emotions_dlg.djavulsk}

• callimero
    Fjällsippan skrev 2011-05-27 12:22:17 följande:
    Sorry, kalimero, fel länk: barnlangtan.com/behandlingar/ersaettning-foer...
    Är stressad och allt går i en rasande fart...
    Yes, har läst den! En kompis till mig har fått ersättning för deras ÄD i Finland och har nu ansökt om ett nytt i Riga. Jag tror inte det måste vara just Finland, utan annat EU-land. Vet en tjej här på FL som precis fått OK för insemination i Danmark. Men kruxet i mitt fall är en eventuell åldersgräns. Men enligt vad jag hört finns då ingen lag där det står angivet utan det är Landstingen som satt sina egna regler.
  • Fjällsippan
    Enya70 skrev 2011-05-27 08:52:15 följande:
    Ha en bra ruvardag idag Fjällsippan och Zinfandel Glad
    Detsamma Enya -  hur går det med bluesen idag?

Jag kan bara säga en sak om min ruvning; det är den mesigaste jag har varit med om. Det känns som man har plockat ur hela underredet på mig, det känns ihåligt och flygande lätt och ingen aktivitet whatsoever. Är på CD 25 idag och kan konstatera att jag känner mindre än vad jag gör i en vanlig ostimulerad menscykel. Fnular på tjuvtest imorgon, vi får se.  
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?