• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Inanna Li

Tack för alla lyckönskningar! Jag kan ärligt erkänna att det var mycket mer nervöst idag än på ÄP i onsdags. Då hoppades jag på 8-10 ägg och blev glatt överraskad när det blev så många som 13. Idag var jag ju orolig över kvalitén på mina ägg och sambons spermier då vi bara fick 3 av 6 mogna befruktade för två månader sen. Men det gick jättebra idag. Av 13 ägg var 12 mogna att bli injicerade med ICSI. 10 av 12 hade lyckats bli befruktade och alla hade delat sig helt normalt. 4 var av toppkvalité. De övriga 6 var inget av dem dåliga men skulle behöva odlas vidare för att se om de skulle bli bra nog att frysa på dag 5. Så jag ställdes inför dilemmat att frysa 2 st 2-dagars idag och slänga 6 halvbra ägg eller odla vidare 8 ägg tills på måndag. Båda läkarna tyckte att jag skulle frysa de övriga två av toppvalité och kassera resten och inte ta risken att få nada till frysen på måndag. Jag gjorde som de sa men vet inte om jag gjorde rätt. De vägrade också frysa 2 idag och odla vidare 6 tills på måndag för att de aldrig gör så {#emotions_dlg.djavulsk}! Jag vågade inte "gambla" med 8 ägg och riskera att få 0 till frysen men tänk om flera tagit sig och jag fått 2-5 blastisar till frysen på måndag? Hur hade ni gjort? Jag var ensam och kunde inte rådgöra med min sambo och fick ta ett snabbt beslut. Nu har jag i alla fall två toppägg i reserv i frysen!

Det är bara att ruva vidare nu och hoppas att Li och Lo 2.0 får stanna kvar! Jag är dunderförkyld och har ont i halsen och hoppas att immunförsvaret inte orkar stötta bort de små liven!

Kram till alla!

• Inanna Li
    Boe skrev 2011-05-27 11:03:34 följande:
    Åter från VUL, 10-15 blåsor (märkligt att han inte var mer exakt) och alla var i samma storlek ca 13mm. Jag är mycket nöjd! Hoppas att det är något i blåsorna ocksåGlad Får veta i em när ÄP men han trodde onsdag eller torsdag i nästa vecka. Åhh det känns så skönt att det går framåt. Tycker att denna IVF är mycket kämpigare än de tidigare.
    Fantastiskt bra resultat! Ser ju ut att bli många fina ägg på ÄP!
  • Fjällsippan
    callimero skrev 2011-05-27 12:30:06 följande:
    Yes, har läst den! En kompis till mig har fått ersättning för deras ÄD i Finland och har nu ansökt om ett nytt i Riga. Jag tror inte det måste vara just Finland, utan annat EU-land. Vet en tjej här på FL som precis fått OK för insemination i Danmark. Men kruxet i mitt fall är en eventuell åldersgräns. Men enligt vad jag hört finns då ingen lag där det står angivet utan det är Landstingen som satt sina egna regler.
    Jag fyller ju 43 på söndagOskyldig, och tänker eventuellt söka just för att jag är väldigt nyfiken på hur de förhåller sig till min ålder i relation att jag fortfarande får ut "perfekta" embryon (i alla fall på ytan). Vet du hur lång väntetid det är på att få svar från FK? Jag tror mig ha hört att Grekland har en högre åldersgräns (45?). Förhoppningsvis (om vi har råd!!!) så åker vi dit en kort sväng i sommar och då ska jag luska mer.
  • turlid70
    Fjällsippan skrev 2011-05-27 12:32:53 följande:
    Detsamma Enya -  hur går det med bluesen idag?

Jag kan bara säga en sak om min ruvning; det är den mesigaste jag har varit med om. Det känns som man har plockat ur hela underredet på mig, det känns ihåligt och flygande lätt och ingen aktivitet whatsoever. Är på CD 25 idag och kan konstatera att jag känner mindre än vad jag gör i en vanlig ostimulerad menscykel. Fnular på tjuvtest imorgon, vi får se.  
    Det kanske det som är grejen, att inte känna någonting! Hoppas, hoppas och håller tummarna! Lycka till med testet imorgon. Kram!
  • Enya70
    Veronica1 skrev 2011-05-27 09:33:23 följande:

Idag har jag VUL,hoppas på fina blåsor :)

Ja Snösport det stämmer, det ska verkligen uppmärksammas, vet inte hur men ingen som inte själv går igenom IVF eller har gjort fattar hur vi kämpar!!! Det är en tuff väg vi går! KÄMPA PÅ!!!

Kram på er!

Lycka till idag Veronica!
  • Enya70
    Boe skrev 2011-05-27 11:17:06 följande:
    Tack ! Jag har ständig strutdag Flört men är på sprutdag 8. Är det inte lite stora blåsor för den dagen? Oddvar tyckte det var kanon i allafall så då får man väl tro på detGlad
    Tycker oxå det verkar kanon men så många stora fina blåsor.
    Grattis till det!
  • Enya70
    Inanna Li skrev 2011-05-27 12:35:41 följande:
    Tack för alla lyckönskningar! Jag kan ärligt erkänna att det var mycket mer nervöst idag än på ÄP i onsdags. Då hoppades jag på 8-10 ägg och blev glatt överraskad när det blev så många som 13. Idag var jag ju orolig över kvalitén på mina ägg och sambons spermier då vi bara fick 3 av 6 mogna befruktade för två månader sen. Men det gick jättebra idag. Av 13 ägg var 12 mogna att bli injicerade med ICSI. 10 av 12 hade lyckats bli befruktade och alla hade delat sig helt normalt. 4 var av toppkvalité. De övriga 6 var inget av dem dåliga men skulle behöva odlas vidare för att se om de skulle bli bra nog att frysa på dag 5. Så jag ställdes inför dilemmat att frysa 2 st 2-dagars idag och slänga 6 halvbra ägg eller odla vidare 8 ägg tills på måndag. Båda läkarna tyckte att jag skulle frysa de övriga två av toppvalité och kassera resten och inte ta risken att få nada till frysen på måndag. Jag gjorde som de sa men vet inte om jag gjorde rätt. De vägrade också frysa 2 idag och odla vidare 6 tills på måndag för att de aldrig gör så {#emotions_dlg.djavulsk}! Jag vågade inte "gambla" med 8 ägg och riskera att få 0 till frysen men tänk om flera tagit sig och jag fått 2-5 blastisar till frysen på måndag? Hur hade ni gjort? Jag var ensam och kunde inte rådgöra med min sambo och fick ta ett snabbt beslut. Nu har jag i alla fall två toppägg i reserv i frysen!

Det är bara att ruva vidare nu och hoppas att Li och Lo 2.0 får stanna kvar! Jag är dunderförkyld och har ont i halsen och hoppas att immunförsvaret inte orkar stötta bort de små liven!

Kram till alla!
    Jag hade nog gjort som du ändå. Gratulerar till ett toppbra resultat.Skrattande
    Så du är tvillingruvare nu då?
  • Zinfandel

Puh Inanna, nu kan vi alla andas ut.... Grattis!!! Jag hade gjort precis likadant, snälla, oja dig inte över det beslutet nu... Du gjorde rätt! Och du har ju inget problem med immunförsvaret så det behöver du inte oroa dig över det minsta. Grattis till PUPO Hjärta

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?