• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • turlid70
    Fjällsippan skrev 2011-05-26 16:31:48 följande:
    Idag har jag gått vidare från depp till att försöka förtränga ruvningen helt. Jag missade ju ananasätandet den här omgången, men idag har jag suttit i solen i Hagaparken och ätit Ananassplitt och tänkt på Er mina kära FL-väninnorHjärta.
    Va gott med glass i solen! Ananasätandet avgör inte saken, det vet vi ju alla, det är embryot som bestämmer sig i slutända, men man gör förstås vad som helst för att optimera sina chanser.

Tack för att du tänker på mig (oss), jag lovar jag tänker på dig med och på er andra underbara kämpare. Många kramar!
  • Fjällsippan

Tack, kattenizze och Zinfandel . kattenizze, ja visst är det underbart med Stockholms oaser, förstår att du får hemlängtan. Själv är jag ursprungligen från västkusten så min hemlängtan går ytterligare söderut.

• callimero
    Fjällsippan skrev 2011-05-26 16:31:48 följande:
    Idag har jag gått vidare från depp till att försöka förtränga ruvningen helt. Jag missade ju ananasätandet den här omgången, men idag har jag suttit i solen i Hagaparken och ätit Ananassplitt och tänkt på Er mina kära FL-väninnorHjärta.
    Tummar för dig, och alla er andra ruvare!

Jag ska spana efter en Ananassplittsätande Fjällsippa på nästa dagliga promenad i Hagaparken. Försöker gå bort sprutperforerat magfett och jaga bort ruvarångesten.
  • callimero
    Zinfandel skrev 2011-05-26 19:13:24 följande:
    Ego: TPA i sin allra galnaste fas..... GladTystSkrikandesObestämd
    Usch, hemst är det. Du har väl inte mönstrat?

Fjällsippan, var det du som någonstans för längesedan hittat något om åldersregler för IVF från Socialstyrelsen eller liknande?
  • Enya70

Åh tack Kattenizze o Turlid! Man blir ju galen av det här ruvandet Tungan ute. Än går det upp och än går det ner. Hoppet alltså. Rena berg o dalbanan...

Hur mår ni andra ruvare???

• Enya70
    Zinfandel skrev 2011-05-26 19:13:24 följande:
    Ego: TPA i sin allra galnaste fas..... GladTystSkrikandesObestämd
    Oj oj oj usch ja vad det är jobbigt. Hur brukar det vara för dig Zin? Om det inte lyckas brukar du få mens innan testdag då?

Jag brukar få mens på RD 15-16 så när jag i Sverige hade testdag på RD21 hann mensen alltid före.
    I Danmark kör de med testdag på RD14 så då brukar det bli seriös TPA på slutet.

Men nu bestämmer vi att mensen håller sig bort riktigt j-la länge. Inte förrän nästa år vill vi se den... varken du eller jag.
  • Enya70
    callimero skrev 2011-05-26 19:07:45 följande:
    Tummar för dig, och alla er andra ruvare!

Jag ska spana efter en Ananassplittsätande Fjällsippa på nästa dagliga promenad i Hagaparken. Försöker gå bort sprutperforerat magfett och jaga bort ruvarångesten.
    Och tummar för dig med kära Kallis Glad
  • Zinfandel
    callimero skrev 2011-05-26 19:18:32 följande:
    Usch, hemst är det. Du har väl inte mönstrat?

Fjällsippan, var det du som någonstans för längesedan hittat något om åldersregler för IVF från Socialstyrelsen eller liknande?
    Klart man kör helvitt, annars vore det katastrof varje gång Flört

Det där kommer jag också ihåg. Lagen heter "Lagen om befruktning utanför kroppen", den senaste jag hittar nu är proposition 2001/02:89, senast uppdaterad 2005.

www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx&dok_id=GP0389

Här är soc, men vet inte om det är den senaste.
    www.socialstyrelsen.se/Lists/Artikelkatalog/Attachments/8871/2008-42-3_2008423.pdf

Enya: 2 ggr inte förrän efter proggisarna, förra gången på RD 14, dagen före TD.
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-05-26 20:54:41 följande:
    Klart man kör helvitt, annars vore det katastrof varje gång Flört

Det där kommer jag också ihåg. Lagen heter "Lagen om befruktning utanför kroppen", den senaste jag hittar nu är proposition 2001/02:89, senast uppdaterad 2005.

www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx?nid=37&do...

Här är soc, men vet inte om det är den senaste.
    www.socialstyrelsen.se/Lists/Artikelkatalog/A...

Enya: 2 ggr inte förrän efter proggisarna, förra gången på RD 14, dagen före TD.
    Åh, jag förstår. Seriös TPA alltså. Men du kommer inte att se ngt rött hur mycket du än letar Flört
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?