• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Snösport skrev 2011-02-17 14:22:23 följande:
    Sunseed: nä det kan man inte men det skulle ju vara underbart om det blev en bebis och den kom ut med ett plakat att "det var jag som ni skrapade lite på som 8-cellig "
    Haha! Skrattande
  • Sunseed

Jag vet att jag kanske får äta upp det här om 1.5 vecka då jag kanske sitter och gråter... men det känns som att jag är gravid.. Jag kan inte ta på det, det är bara en känsla. Sedan kan det ju försvinna ändå... men det känns så, just nu.

• Sunseed
    underverket 06 skrev 2011-02-17 15:08:26 följande:
    Sunseed: Vet att man inte får äta ipren, men tror att alvedon är ok. Det brukar stå i innehållsförteckningen som kommer me medicinen om gravida o sådana som vill bli gravida får äta den.
    Jag mailade kliniken och dom ringde upp. Alvedon och Panodil är ingen fara. 1-2 morgon och kväll och en enstaka mitt på dagen kan man ta. Då kanske jag kan få må lite bättre i skallen någon dag *phu*.
  • Sunseed
    Snösport skrev 2011-02-17 15:51:04 följande:
    Sunseed:  det här ska nog gå bra för dej!!!   Du vet att blir du gravid så åker jag ner och hälsar på din familj och hundarna när killen är på annat...pälsallergiken får ju inte komma med   Så hoppas!!
    Välkommen! 
  • Sunseed
    Zinfandel skrev 2011-02-17 15:35:22 följande:
    Det är den bästa känslan och slår allt var proggisbiverkningar heter Skrattande Lita på den!!!
    Ja, om inte annat får man väl kackla och picka lite förnöjt i ett par dagar i alla fall...
  • Sunseed
    Fjällsippan skrev 2011-02-17 17:19:38 följande:
    Ursäkta att jag fortsätter att tjata om TSH, pratade med hemortsläkaren precis och han skulle genast skicka en remiss så att jag få kolla upp det igen. Hoppas att ser okej ut nu när jag är mitt uppe i ruvning och allt!

Sunseed: go with the feeling{#emotions_dlg.flower}
    Vad bra! Man ska stå på sig. Ibland är det lite läskigt att man själv måste driva så mycket i olika frågor. T ex inom vården/friskvården tror man att DOM ska vara experterna, men man inser att dom kan ju faktiskt inte allt. Jag tackar ofta Internet för att man kan hitta information och andra människor med en massa erfarenheter så att man kan föra sin talan.
  • Sunseed

Det som är bra med den här tråden är att det är så många likasinnade och att man faktiskt kan stanna kvar oavsett om det blir plus eller minus. Som ett gäng härliga nätvänner som man kan ha kvar länge liksom. Glad

• Sunseed
    Mamma gås skrev 2011-02-18 08:07:55 följande:
    Jag har TJUVTESTAT.... både igår kväll å nu på morgonen.. Det visar Plus!!!!
    Har ju riktiga TD på månd så jag hoppas det håller i sig! Å så har jag bm imorn lörd, det är 31 dgr sen sista mensen då... 
    Då finns det ju en förklaring till varför magen helt plötsligt fick för sig av svullna till igen å börja värka utav h-vete (så som kliniken förklarade)

Ska köpa ett digitalt test till imorn oxå för å vara säker, det har lixom inte riktigt landat i hjärnan.. Tungan ute
    Tjohooooooooooo! Grattis - för det känns onekligen som ett väldigt säkert Plus! *KRAM* {#emotions_dlg.flower}
  • Sunseed

Idag är jag skitarg! Demon
    Och jag vet inte varför mer än att jag irriterar mig på allting och så har jag hängt upp mig på saker som jag inte kan släppa. Förbjudna tankar som jag inte vill gasta ut på ett forum. 

• Sunseed

Jag bara grinar, gör mig osams med allt och alla och känner inte det minsta glädje för att kanske, kanske bli gravid. Plötsligt vet jag inte ens om jag vill längre och jag känner mig onormal och otacksam. Jag har förvandlats till ett monster och känner inte igen mig själv. Ena dagen superglad - andra ser jag allt i svart. Det är oerhört läskigt och känns inte som att det är värt det. Gråter

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?