• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

sushikatten skrev 2011-02-23 20:32:39 följande:
    Nääää nu får det blir slut på minus ! Beklagar innerligt tjejer. Skönt att några av er fokuserar redan på nästa behandling  o några laddar batterierna. Styrkekramar.

Ja nu får det vända och ser bara framemot plus i tråden.
  • Sunseed

Upp och ner - ner och upp. Skrattande
    Ena stunden skulle jag få ETT försök betalt av landstinget. Konstigt tyckte jag eftersom "alla andra" verkar få paketpriset om tre.

Jag ringde kuratorn för att bolla lite tankar - kuratorn tyckte det verkade märkligt att jag bara hade fått ett försök. Nu ska hon kolla upp saker med chefen.

Ena stunden hade jag lagt ner tankarna på att fortsätta med det här. Nästa stund sitter jag och hoppas på att prova igen. Min gynskräck är kvar, fullt påtaglig, men jag tog mig igenom det med lugnande förra gången så...

Ett telefonsamtal bort väntar mitt blivande öde.. Göra eller inte göra. Tyst 

• Sunseed
    Snösport skrev 2011-02-24 12:07:32 följande:
    Själv ska jag imorgon ta TSH värdet igen så jag vet hur kroppen mår med progesteronet då min magen är såååå trög igen.  Misslyckas detta så har jag åtminstone koll på mitt TSH och kan då avgöra fortsättning men hoppas givetvis på att de små stjärnorna ligger där i dunet i livmodern och mår så bra så de inte vill störa mej med en massa symptom.  Så är det nog!
    Det är klart att dom ligger där och dunar in sig. Jag väntar otåligt på din testdag. Det verkar ju gå bra för EttLitetPyre som var inne samma dag som oss och eftersom jag tänkte stå för den där 33% som inte lyckas (det vore ju inte rättvist att jag skulle lyckas första gången heller) så har jag beställt ett plus även för dig. Glad

För övrigt tackar jag för tipset om D-vitamin. Det ska inhandlas idag, med eller utan IVF. Det är ju självklart att man måste ha lite sol i själen i denna kyla och det mörker som har varit. The only way is up.

Kram på er
  • Sunseed

Nu sitter jag och hoppas på att dom ringer från KK snart och berättar om jag har rätt till ett eller tre försök. Det vore skönt att ställa in hjärnan på rätt sak i programmeringen.

• Sunseed
    Snösport skrev 2011-02-24 13:56:43 följande:
    Sunseed:
    Hoppas du får fler försök!! 
    "Vänta" är ju något min hjärna inte är programmerad för så vi är kasnke stöpta i samma hjärnform då du verkar lida av samma dilemma Cool
    Nej, otålig som f-n är jag... Jag kan ta det mesta i motgångar (bryt ihop och kom igen) - men jag måste veta saker... Helst  NU eller ännu hellre IGÅR. Skrattande
  • Sunseed
    pp08 skrev 2011-02-24 19:07:07 följande:
    Nu är missfallet ett faktum. Blöder fortfarande lite.
    hcg i tisdags hade sjunkit till 140 och idag bara 47 kvar.
    Kram Hjärta
  • Sunseed

Jag har bokat tid för akupunktur igen och även där dök ett samtal om årstiden upp. Att vi borde behandla mig rent stärkande en period tills ljuset och värmen kommer - att årstiden inte är optimal. På något sätt dyker D-vitaminet upp igen, fast i annan form... Det kanske tål att tänkas på? Kunde man läsa mer om någon studie någonstans?

• Sunseed
    Lumix skrev 2011-02-25 14:20:24 följande:
    Hej tjejer!
    Kan jag hoppa med här?
    Är en tjej på 40 år som just satt igång med FET efter misslyckad ET. Vi har en dotter på 14 månader som kom till på IVF nr2. Vi hör till dom oförklarligt barnlösa och kämpade själva i 4 år innan vi sökte hjälp. Vi bor på östkusten i USA sedan 5 år och stormtrivs.
    Ser att jag känner igen ett par av er från en annan tråd *vinkar*
    Välkommen. Det här är ett härligt gäng vill jag lova. Jag har själv genomgått ett misslyckat ET för någon vecka sedan och funderar för fullt på hur vi ska gå vidare. Vi har inga barn (än så länge). Dom här människorna har varit guld värda i situationen. Jag är själv ganska ny på Familjeliv men måste nog säga att jag håller mig här inne. Här är folk vänliga och hjälpsamma och uppmuntrande.

Vi har också blastocyster i frysen men funderar på att vänta ett par månader och samla lite kraft igen. Glad
  • Sunseed
    Fjällsippan skrev 2011-02-26 14:30:20 följande:
    Hej Riita, välkommen tillbaka ! Håller tummarna för att du kommer med plus till tråden!

Jag har tjuvtestat minus idag igen. RD 13, så nu är det kört för den här gången. Det är "bara" att kavla upp ärmarna och kämpa vidare. Om TSH-värdet är ok och  mens/ägglossning sköter sig så kommer jag att satsa på FET redan i den här cykeln. 
    Japp, samma här. Det är bara att ringa kliniken på måndag och höra vad som gäller. DOM kanske vet om jag hade ett försök eller tre. Glad Men, som sagt, vi tar nog en paus på några veckor i alla fall, om man får det. 
    Trevlig helg. 
  • Sunseed

Välkomna hit!!!

Jag pratade med kliniken idag och berättade om mitt minus, och döm om min förvåning när jag fick veta att FET ingår i landstingsförsöket (jag vet dock fortfarande inte om vi har 1 eller 3 landstingsförsök, men detta är ju första).

Detta innebär att I'm on it again. Skrattande Vi ska vänta denna ÄL men i nästa (naturlig cykel) kommer vi att försöka tina upp en liten blastocyst och sätta in. Det blir kring slutet av mars/början av april tror jag. 

Så länge gjorde jag paus. Haha. 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?