• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

....själv är jag övertygad om att jag blir världens sämsta mamma, att jag inte kommer att älska mitt barn och tusen andra konstiga tankar, allt bara snurrar och så storlipar jag. Jag var på väg att nästan göra slut med sambon också mit i det hela. På lunchen... Vilken dag... Rynkar på näsan

• Sunseed
    Fjällsippan skrev 2011-02-18 14:55:31 följande:
    Idag är det RD 5 för mig; och igår kunde jag känna hur definitivt hormonerna från Ovitrellen hade gått ut ur kroppen; med andra ord så var den falska men mysiga gravkänslan av ömma bröstvårtor spårlöst försvunnen. Och nu början den mer analyserande delen av ruvningen. Det kommer nog bli ett hyfsat tidigt tjuvtest för min del.
    RD4 - Ömma bröstvårtor har minskat även här. Jag funderar FÖR mycket och lipar hela tiden. Livrädd för förändring i mitt liv som nu plötsligt är helt perfekt utan barn. Glad Om det inte går över på några dagar ringer jag kurator, annars har jag nog ingen kvar i mitt liv om en vecka.
  • Sunseed
    Hjärta Det känns bättre idag, men jag märker att jag är väldigt labil. Jag har fått en depression light och hittar inget ljus, men jag hoppas att det går över snart... Det gör nog inte saken bättre att jag har haft influensa hela veckan sedan ET och varit däckad i ryggläge. Hoppas att jag snart börjar känna igen mig själv, för den här Sunseed gillar jag iNTE.

Hoppas ni andra har en underbar helg, oavsett vilken fas ni är i.
    *Kram* 
  • Sunseed

RD 5 och nu har det kommit bruna stänk. Mens på gång kanske...
    Har MF börjar så för er andra? 

• Sunseed

Jag har tjuvtestat minus. Glad Jag testar varannan dag *haha*.
    Tack för era svar. Det återstår att se vad som händer. Det är ju inte mycket man kan göra. Det har varit några stänk på eftermiddagen, men det är inte rött. Bara att avvakta.  

• Sunseed
    Fjällsippan skrev 2011-02-19 17:02:00 följande:
    Sunseed: instämmer med Snösport att det är ju tidigt med testandet...men det vet du ju redan
    Jag kan ju inte låta bli. Kyss

Tack alla för era svar. Det verkar som att nidblödning kan komma ända upp till 14 dagar efter ÄL. Jag gissar att "vår" ägglossning är vid ÄP? Det är ju inte lätt att hålla reda på allt när vi är lite annorlunda. Jag antar också att ÄP är själva befruktningsdagen. Alla gravidsidor räknar ju på senaste mens första dag etc, man blir ju som lite snurrig när man inte stämmer in i mallen någonstans. 
  • Sunseed
    Snösport skrev 2011-02-20 12:19:13 följande:

Innan68: hua, hua...inte kul!  

Du verkar ha planer framåt så  försök få utlopp och rensa och få ny energi  till i mars då. Kram på dej!!

Kan bara instämma. Jag tycker att ni är så starka ni kvinns här inne. Hjärta
  • Sunseed

Åh, hejsan! Det går nog dessvärre inget vidare. Har haft bruna flytningar sedan RD 5 och idag RD 7 är det även blod med i det bruna. Det verkar som att min ordinarie mens har dragit igång som en klocka på dag 24. Visserligen mindre blod än normalt, men om allt följer det som det brukar så är det i full gång imorgon. Det blir nog vin på festen i helgen i alla fall.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?