• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Inanna Li skrev 2012-04-12 11:18:23 följande:
    Förstår dig! Verkligen skit när det blir så {#emotions_dlg.djavulsk}! Hoppas de hör av sig snart!
    Tack. Inte har dom ringt inte. Man blir lite trött... Men men. Nya tag en annan dag. 
  • Sunseed

Tjohej. Det hade kommit ett brev idag. Hysteroskopi/operation inom två månader. Härligt!

• Sunseed
    Vi 4 skrev 2012-04-12 22:34:17 följande:
    Sunseed, så fint att du fått bsked! Håller med de andra om att det verkar klokt att "ligga på" lite och höra av dig då och då.
    Tack! Ja, jag ska se om jag kommer fram nästa vecka så att jag kan höra vart i kön jag ligger. Solig Det var inte lättast i stan att få tag på någon.

Söte: Krya på dig. Det låter inte alls roligt. Men så skönt att den lille mår bra. Ta hand om dig!
    Myra: Välkommen. Jag håller med dom andra. Det är ju vi som inte har lyckats som blir kvar här, dom andra ser man ju inte. Så statistiken behöver inte vara så nedslående. Hoppas att det går bra för er!

Bengalen: Hoppas att ÄP går bra idag!

Zin och Tuva: Lycka till på VUL!

Nu är det äntligen helg. Jag ska vila massor men även införskaffa mig joggingskor. För första gången i mitt liv (jag är superduperlat) ska jag försöka mig på den ädla konsten av morgonjogging med en av mina hundar. Nåja, jag börjar gå i raskare takt än vanligt och joggar någon minut bara. Jag har läst på. Skrattande Jag ska se om jag får igång min förbränning lite för den har varit helt ur funktion det sista året. Jag ligger på 9 kg övervikt och jag är kort, så det känns. Wish me luck! Mot 60-61 kilo innan hösten!
  • Sunseed
    Tuvalina skrev 2012-04-13 10:58:19 följande:
    Tack alla för lyckönskningarna! Jag är ju endast på dag 5 idag och endast tagit 4 sprutor så de kunde inte se så många äggblåsor än. Läkaren menar att det tar lite längre tid i början med Menopour. Jag lämnade ett blodprov med. Fick en ny tid på onsdag då det är dag 10.
    Och DÄR hade ju du uppdaterat samtidigt som jag skrev lycka till. Ja, det var ju väldigt tidigt i processen så du ska se att det ser annorlunda ut på onsdag! 
  • Sunseed
    Victoria71 skrev 2012-04-13 11:07:51 följande:
    Hejja dig Sunseed som ska börja jogga! Det finns inget som får mig att må så bra som det. Efter joggningen, alltså, inte medan jag håller på  

Nu tar jag snart helg - den sista innan vi sätter igång IVF 3 nån gång nästa vecka ... känns overkligt att jag ska in i detta igen.

Skönt att höra att man kan vilja dö under tiden. Men om det ger något efteråt i förlängningen så kan jag eventuellt stå ut, trots min lathet. Skrattande

Spännande med nystart! 
    Trevlig helg!
  • Sunseed
    Nu Syskon skrev 2012-04-13 11:46:28 följande:
    Sunseed heja heja!
    Jag skrattar för mig själv när jag ser det framför mig. Hur jag kommer springa och svettas och svära av ilska för att det är så jobbigt. Skrattande Men tack!

Bengalen. Vad skönt det låter att det gick så smidigt på kliniken med både behandling och eftermedicinering! Nu håller vi alla här tummarna över helgen för att det ska ha klarat sig. Hjärta 
  • Sunseed
    Vi 4 skrev 2012-04-13 13:59:46 följande:
    Sunseed, heja heja, jag har ju också börjat jogga, fast jag kallar det lufsa Jag gör som du tänkt och tar några minuter åt gången och går raskt övrig tid jag tycker konstigt nog att det är rätt skönt under tiden. Försöker med mindfulness och tittar på allt vackert i skogen (jag lufsar i ett spår). Mitt mål är att hålla hög puls i mer än 30 minuter, ska försöka öka till 45 under våren. 

Själv har jag varit på apoteket och beställt menopur idag
    SkämsJaaa... Lufsa är nog rätta ordet för mig också faktiskt.... Jag kör TA (Tillämpad avspänning) så vi är på samma spår märker jag. 

Menopur! Nu jädrar. {#emotions_dlg.flower}
  • Sunseed
    vickan12 skrev 2012-04-13 15:48:54 följande:
    Hej! Har nyligen startat upp våran 1a ivf behandling, "den korta". Efter blodprov i förrigår där allt såg fint ut så var det dax för ultraljud i morse där det visade sig att mina äggblåsor var många men små ???? nu ska jag öka på menopurdosen från 150 til 225 tills på måndag och olugratan ska ha samma dos som förut, nu kan man bara hoppas på att ultraljudet visar stora fina äggblåsor som är färdiga för plock ???? längtar så efter våran lilla bebbe som aldrig kommer... Men hoppet är väl det sista som lämnar människan.. Har provat 4 pergokurer innan men icke nåt ???? läser om alla som går igenom allt det här gång på gång , hur orkar man psykiskt? Jag känner mig alldeles nedbruten av för små ägg, men man är väl känslig nu med alla hormoner och känslor som går upp o ner,, önskar alla och mig själv en liten bebis snart snart!!!! Kram
    Hej!

Dom reglerar din dos för att alla dom fina äggblåsorna ska växa till sig.  Det är inte alls ovanligt att man ändrar dosen under tiden för att få optimalt resultat.

För min del (gjorde min första IVF för lite mer än ett år sedan) så var den första absolut jobbigast. Sök stöd här på olika IVF-forum och prata med andra så kommer du att få massor med stöd och kunskap. Det här forumet har hjälpt mig enormt mycket det sista året.

Ett stort lycka till. 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?