• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Enya: jag kollade lite i A Beers bok och han rekommenderar faktiskt bara till att börja med 2 x 5 mg Pred/dag 48h efter ÄL eller samma dag som ET.

Nädå, man kan börja på högre doser Levaxin, har man ett värde som jag hade på +50 Förvånad så börjar man högre sen tar det ett tag att ställa in rätt dos. 

Jadå, hormonerna kan få tsh att svajja ordentligt.

Rowanda: får och får, det finns ju ett starkt samband mellan immunologi & fertilitet, det är ingen nyhet så var går då gränsen för "fertiltetsmediciner"..?! Reproduktionsimmunologi är av högsta intresse i sammanhanget och då måste man se till hela kroppen för att finna en lösning på problemet, så ja, det gör man absolut. Och sen finns det fortfarande många läkare som säger att ett tsh på 3,5 är riskfritt så det där med riskfritt får man vända ut-och-in på ett par gånger Flört

• Zinfandel

Enya: jag finner inte chatten på din klinik? Tänkte ta tag i maestro Stork nu och dränk honom i lite 40+ frågor Flört

• Zinfandel

Idag är det ingen vanlig dag för det är Inannas Testdag {#emotions_dlg.flower}Hjärta

Fjällis & Turild: Hemmaruvarna?! Hemmaverkstan? Sänghalmen haha Skrattande

• Zinfandel
    turlid70 skrev 2011-06-14 10:14:22 följande:
    Sänghalmsligan?
    Utmärkt!! Skrattande

Mamma Gås: jaha, där ser man, har varit på väg att ringa henne varje dag i en vecka men för mig är det inte bara att "svänga förbi" så jag har dragit på det... Precis som du säger, då var det inte meningen då! Då kan jag stryka det på to-do-listan tills vidare så får jag ha mina eventuella bakterier i fred Flört

Inanna: vet inte hur vi ska tolka din tystnad men jag tar det posssssiiitiiivt.... Skäms
  • Zinfandel
    Mia69 skrev 2011-06-14 14:20:23 följande
    Själv har jag idag köpt aktier i företaget Vitrolife (säljer material  till In vitro- industrin). Kanske får jag igen mina IVF-utlägg i framtiden. Who knows?!Cool
    ... och nu ska man testa livmoderstransplantation på Sahlgrenska, kanske kan man få köpa sig en 20-årings om ett par år Glad

Inanna: nu kan du testa när som på dygnet, det har gått så många dagar att det kommer bli suuuperstrakt oavsett!!!
  • Zinfandel
    ***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 3)
    Mia, 42 år,  IVF2/FET 1 i augusti/september 
    Mammagås, 38 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 1 i sep
    Snösport, 42 år, sista försöket i höst Falun , bor i Luleå.

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL (FET) i aug, ÄL ?, BIM 30/6
    Zinfandel, 39 år i Skåne, 3 ET & 2:a FET i aug. ÄL 13/6, BIM 25/6

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***       
    buzanss 39 år Fertilitetetskliniken IVF 1 sprutstart 26/5                     

***ÄP/ET***
    Thuleslapper, 38 år, IVF 3, USÖ/ Gripen ÄP 7/6

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, ET 27/5, TD 14/6
    Boe, 38 år, Stockolm, syskonförsök 1 (IVF3) CvL, ET 3/6, TD 18 juni
    mamman0301, 39 år Cura Malmö ET 6/6 TD 24 juni 
    Thuleslapper, 38 år, IVF 3, USÖ/ Gripen ET 9/6 TD 24/6

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    Snösport, 42år, spontangravid just innan IVF6,Luleå gått i Falun BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
    Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska 
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i augusti 
    Enya70, 40 år Uppsala
    Rowanda, 40 år (född -70) syskonförsök nr 1 Falun maj 2011. Hemmaförsök sommaren 2011.

• Zinfandel
    Fjällsippan skrev 2011-06-14 14:45:29 följande:
    I "värsta fall" så får man väl gå till gyn och fejka symptomen på bakterier, typ luktar jätteilla, kliar, svider. Då måste de ju kolla upp det, tycker man.
    Haha, plötsligt kommer en massa 40+-are med värsta kliet och klädnypa för näsan SkrattandeSkrattande
    turlid70 skrev 2011-06-14 15:45:58 följande:
    Naturligtvis en infektion orsakar ogynnsam miljö i livmoder och IVF läkarna borde kolla upp det som standard innan dem sätter igång med behandlingen. Det kan inte kosta något mycket mer än vad vi redan betalar, men så mycket oro det orsakar. Hur konservativ får man egentligen vara bara för att det inte finns några studier i ämnet? Gör egna nån gång då.
    I like the way you talk Flört
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?