• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Enya kära vän, så ledsen för din skull Gråter. Du är mig en tapper kvinna! Hoppas du kan njuta lite av bröllopet ändå.

Rowanda: nä, svenska läkare har lite dåligt förstånd att se sambandet mellan immunologi & infertilitet. Men det är ingen nyhet i resten av världen..

Slemmis: bra jobbat!!

Ego: Pratat med min läkare igen, äntligen är mina tsh-värden helt perfekt, trots alla hormoner nyligen. Han vill att jag fortsätter lämna blod var 6:e vecka så länge jag försöker bli gravid så att vi har koll på det hela. Sen diskuterade vi lite mer saker och vi sätter inte in nåt mer och vi ändrar heller ingenting. Han är också förvånad att man inte kollar mer på mannen, om spermierna är tillräckligt många, rör sig bra och överlever ett dygn så verkar "felet" alltid vara hos kvinnan. 

• Zinfandel

Kattenizze, om några månader tror jag inte att du ens behöver tänka tanken vad du ska lägga energin på haha Skrattande Du har nog inte fattat det än, men vet du vad - du ska ha tvillingar!!! Du är i mål, du slipper IVF, du har barnen att lägga energin på!! Hjärta

Skytten: vår enda fördel i dessa sammanhang är att pengarna åtminstone inte är nåt problem, vi är 40 båda två och har inga barn så vi har hunnit spara på oss. Sen finns det väldigt förmånliga lån, kolla med din klinik. Många här har skuldsatt sig ordentligt, lånat av familj & släktingar, sålt hus mm. Att lyckas på första försöket är verkligen tur, särskilt i vår ålder... Flört

Ha en bra dag alla! Solig

• Zinfandel

Skytten: tror att 2 försök motsvarar en 3-pack i pengar på de flesta ställen, om du får köpa det. Danmark är lite billigare men då tillkommer ju resor mm. Men ja, vi har också satt en gräns, både känslomässigt & ekonomiskt, men när man väl är där kanske vi resonerar helt annorlunda, vem vet! Antar att man ändå vill försöka så länge man har möjlighet. 

Hur har vi det med Li & Lo idag..?! 

• Zinfandel

Inanna: det känns så rätt, det kommer gå denna gången SkrattandeSoligHjärta

Slemmis: duktigt!! {#emotions_dlg.flower} Och du... kör på Flört

• Zinfandel
    Fahlvik & Oceanney: kul att ni tittar in!! Skrattande

Inanna: det låter suuuuperlovande!!

Rowanda: hur har du det...?! Skäms 

MammaGås: skönt att se dig igen!

Mamman: Lycka till Flört 

Turild: hur har du det, går allt bra..?!

Snösport: You´re the leader Skrattande Ta det lugnt med målningen!!

Fjällis, Kalimero & MammaGås: Jag hade en tid bokad i Sundsvall i vintras men vi bestämde oss för att satsa på ett annat kort just då, jag får ju liksom ta mig från Malmö Foten i munnen men nu har vi funderat på att boka på nytt...Drömmer
    Jag gillar allt som inte kliniken gör Glad så därför har jag haft henne högt på min "making-baby-to-do-list" länge... Kanske det är dags nu?!
  • Zinfandel

Rowanda: nej, vad ledsamt Gråter detta eviga kämpande!! Stannar du inte hos oss...?! Skäms

Snösport: sattes inte mannen på kur också..?!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?