Fjällsippan skrev 2011-06-01 13:15:47 följande:
Jag fick göra hydrosonografi på Huddinge när jag gjorde mina landstingsförsök. Efter 6 återföringar så ville man dubbelkolla hur det stod till i min livmoder innan de gjorde fler FET. Men det berodde på jag hade tur att få kontakt med en suverän barnmorska, det var inte IVF-läkarna som förde det på tal. Har du fått remiss till hydrosonografi? Det är ju i förhållandevis en enkel undersökning som kan säga mycket om livmodern; verkligen konstigt att inte fler får göra det.
Jag har funderat på att kanske göra några av Scandlabs profiler, men det känns, så klart, trist att behöva betala. Hur som haver så har jag kikat på följande:
DHEA (som vi har haft på tapeten i tråden tidigare, tror jag)
www.scandlab.com/asp.html
Immunologiska perspektiv:
www.scandlab.com/fettsyrabalans.html
www.scandlab.com/docs/immuno.pdf
med flera...
Frågan är vad jag ska göra med provsvaren?
Precis så sa den gyn som skrev remiss åt mig, det är en enkel och billig undersökning. Nu fick jag besked att den jag remitterats till inte har tid förrän efter sommaren. Får verkligen hoppas på ett återbud!
De där proverna har jag också kikat på. Vi får väl slå våra kloka huvuden ihop med Zinfandels och fösöka analysera dessa själva med hjälp av idogt googlande.
turlid70 skrev 2011-06-01 13:22:09 följande:
SH dömde ut oss att få barn naturligt alltså, det var bara IVF som gällde, men några vettiga förklaringar till varför fick vi inte. Jag var ju bara 35 år då, hade två barn sedan tidigare och gravid ett par gånger till med en annan man, men dock kallades jag infertil kvinna och maken infertil man, men som sagt utan någon vettigt förklaring. Men, åh vad vi tyckte dem var snälla och trevliga, dock gick vi inte på deras slutsats, jag hade svårt att tro på det helt enkelt redan då, men kunde inte säga varför egentligen. Vi gjorde aldrig någon behandling hos dem och så blev jag gravid spontant (med MA) så vände vi oss tillbaka till SH, men slutsatsen var samma, infertila med IVF som enda alternativ. Varför? jo makens simmare var få och slöja just då, men jag blev ju faktiskt gravid med dem för bara 2-3 mån sedan! Vi hann sen med en landstingsbehandling och fortsatte med CvL sedan.
Tyvärr har en "bad feeling" denna gång också. Det enda symptom jag hade haft var ömma bröst, men inte längre. De slutade ömma igår och jag hade jätte jätte ont i magen ett par gånger, kändes som magknip, men jag undrar vad det var egentligen. Blöder inte, men sitter på vanlig mensvärk just nu och förra gången började jag blöda först 3-4 veckor efter att mina symptom försvann, hade mycket mer symptom då än nu annars.
Då förstår jag. Ja de är snabba med att ställa en diagnos. Punkt slut.
Du ska inte ha någon bad feeling, det där kommer väl och går? Är inte värken växtvärk? Det tror jag!