• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Inanna Li
    Snösport skrev 2011-06-01 06:46:10 följande:
    Innan, hur är läget idag ?
    Sjuk, hosta och halsont. Kan inte sova så jag är uppe med tuppen! Jobbigt att ha luftrörskatarr och nu äta penicillin en vecka framåt! Måste hålla reda på 3 ggr Kåvepenin och 3 ggr progesteron om dan. Men jag tar medicinerna samtidigt Skrattande! Hoppas Li och Lo har implanterat nu!

Kram till dig och alla andra!
  • turlid70
    Fahlvik skrev 2011-05-31 20:04:04 följande:
    Det är nog inte så vanligt med en mängd gravtecken så tidigt, ge dig till tåls nu, du ÄR gravid! Jag kände som sagt inget förrän långt senare. Och då ångrade jag att jag önskat mig illamående...
    Tack för att du påminner mig om det, det låter lugnande. Men denna vecka (igår, idag eller imorgon faktiskt) ska hjärtan börja slå och det är första milstolpe i graviditeten man passerar, MF risken minskar till 20% efter det. Det händer mycket med embryot enligt beskrivningar just nu, men det känns att jag tvärtom får ännu mindre symptom. Det är verkligen plågsamt, men bara vänta och se.

När fick du dina symptom, jag är i v5+5 idag?
  • buzans
    Thuleslapper och mamman0301 vi började spruta ungefär samtidigt, hur ser er prelimenära plan ut, samt hur mår ni??

Vår plan UL på fredag (dag 9) prel ÄP tisdag den 7 juni, fick öka på min Gonal F i måndags till 450 ie, vilken medicin tar ni??
    Jag mår bra väldigt trött bara men det kan ha andra orsaker.
    Jag känner mig jättepirrig och nervös till ÄP, men samtidigt shit vad skönt.
    Vore roligt om vi följdes åt
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2011-06-01 06:36:58 följande:
    Turlid - Allt kommer gå bra! Ha en skön semester! Kram Hjärta!
    Jag hoppas det. Tack!
  • mamman0301
    buzans skrev 2011-06-01 07:56:33 följande:
    Thuleslapper och mamman0301 vi började spruta ungefär samtidigt, hur ser er prelimenära plan ut, samt hur mår ni??

Vår plan UL på fredag (dag 9) prel ÄP tisdag den 7 juni, fick öka på min Gonal F i måndags till 450 ie, vilken medicin tar ni??
    Jag mår bra väldigt trött bara men det kan ha andra orsaker.
    Jag känner mig jättepirrig och nervös till ÄP, men samtidigt shit vad skönt.
    Vore roligt om vi följdes åt
    Hej hej, vår plan är ÄP fredag kl halv 9, ET om allt funkar på måndag. Har använt mig av 225 menopur, behövde inte öka på den efter vul. Tar ägglossningssprutan kl 21 ikväll. Jag längtar också efter äp men tycker det ska bli lite läskigt att bli sövd för jag har aldrig blivit det.

Klart vi ska följas åt.

Kram
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?