IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Callimero, jättejobbigt att det inte gick vägen denna gång! Vill skicka dig massor av kraft!!
Callimero, jättejobbigt att det inte gick vägen denna gång! Vill skicka dig massor av kraft!!
Känner mig otacksam. Här är jag: nygift med världens underbaraste man och ett jättefint hus men ändå... En oförmåga att ta mig upp. Märker att minsta lilla motgång får mig till platt fall. Min kropp är fortsatt ur fas och jag tror att det är det som också gör att våra IVF misslyckats. Trots läkarna säger att det inte spelar någon roll. Grrr. Visst är det väl antagligen så att det är progesteronbrist när tempen är för låg mellan ÄL och Mens?
Kort follikelfas och nu igen spottings redan på dag 21. Detta uppkom efter spolningen. Vet inte vad som hänt ... Vet att jag skulle behöva bryta mina neg tankar. Känner mig lite väl tung.
Fortsätter här att ventilera lite. Känner mig så ledsen att det egentligen inte tas några prover alls på min IVF klinik. Jag måste be om allt i så fall. I bästa fall gör de det. Tänk om det är något som verkligen är obalans med mig med tanke på att jag har uttmattningssymtom osv. Inte heller min läkare på hälsocentralen som sjukskrev mig tog ett enda prov. Hon bara gick på att jag var deprimerad. Känns helknasigt faktiskt.
Ska träffa en läkare i morgon och tänker att jag ska be honom att ta lite prover. Jag ska också ringa till Gävle sjukhus för att se om det togs immunologiprover på mig i samband med förlossningen av vår döda son. Det togs ju minst 20 prover då, men jag har aldrig tagit reda på vilka...
Zin, immunologiprover, måste man ta de på en speciell cykeldag?
Mary, ta det lugnt och vila upp dig. Låter som du behöver det efter den där trippen och värme blir man trött av - kram!
MIssB, jag letade i tråden efter prover man kan ta och Zin har faktiskt svarat dig på din fråga tidigare
Här är proverna vi kan be om på hälsocentralen:
TSH/T4
anti-TPO & TRAK
MissB, jag ska berätta min historia för läkaren idag, min ord. läkare har semester. Jag tänker säga till honom att jag vill se till att eliminera alla fallgropar som bara går och om han börjar säga något så tänker jag argumentera för att åldern har en tung faktor i sammanhanget och eftersom det inte går lika lätt när man är äldre så krävs ett större artilleri än när man är ung osv osv....