• Tuvalina

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Germany, glömde förut att svara dig ang antibiotika vid HSS/HSG. När jag gjorde HSS så fick jag börja äta Doxyferm två dagar innan. Jag förstår så väl dina funderingar kring det ena eller det andra. Jag var helt inställd på att jag skulle få göra HSG men när de ringde om tiden så sa de HSS. Jag läste lite och såg att HSG är föråldrat och jag antar att om de ser något flödeshinder med HSS så går de vidare med fler undersökningar. Det kanske är lika bra, det ena eller det andra. Men när vi diskuterade det här förut så vet jag att HSG sas vara den mest grundliga undersökningen.

• Tuvalina

Tack för era komplimanger över våra bilder! Vi är mycket lyckliga tillsammans, å jag hoppas det kan så förbli

Kära MammaGås, vadan detta psykbryt? Vilken tid ska du göra VUL? Har du inte gjort ett innan eller har jag missuppfattat? Det låter ju jättejobbigt, jag vet själv hur otroligt nervös jag var inför vårt första VUL.
    Kära du, Det kan lika gärna vara hur bra som helst som de katastrofkänslor som du känner nu! Det kan vara exakt motsatsen! Nämligen ett levande liv!

• Tuvalina
    Zinfandel skrev 2012-07-05 15:15:19 följande:
    Germany: jag gjorde HSG ifjol och jag gillar att allt röntgades. Röntgenplåtarna har jag sedan kunnat visa för fler läkare, tex Dr D i Aten. Det var smärtsamt till tusen men som du säger så är det ett snabbt ingrepp. Kanske är HSS bättre, det beror såklart på varför man låter det göras. Med facit i hand och vad jag vet idag, så är egentligen det enda meningsfulla laporaskopi men det är nog svårare att få till. Inte förrän då vet man verkligen vad man har att spela med och först då uppdagades allt på mig, inte via vul, röntgen, spolning, rul och allt vad som tidigare gjorts.
    Det var så jag tänkte när jag skrev tidigare med... eftersom du sagt det om HSG tidigare.

Jag har ju gjort laparaskopi 5 gånger och andra gången när jag var 24 år så upptäcktes min endometrios.

Det är viktigt också att ta med hela den kliniska bilden. Jag hade svåra besvär och att de sedan upptäckte endometrios hos mig var inte så förvånande. Om du Germany inte har svåra smärtor vid mens och mycket blod så kan man ju kanske utesluta endometrios iaf genom den kliniska bilden MEN myom och liknande vet jag inte om man kan se via HSS....? Det man kan se är ju om det finns hinder någonstans längs vägen och hos mig tittade de också på hur livmodern såg ut - och hur de kunde se att den såg fin ut tog jag aldrig reda på.
  • Tuvalina

MammaGås! Vad härligt att det såg fint ut i moderlivet såå underbart! Låter som en bra plan Bengalen med Medrol. Om man ska tänka lika med prednisolonet, så blir det ju liknande upplägg. Vet att du Zin skrivit ett förslag tidigare! Visst var det för prednisolon? Ska leta upp det!

• Tuvalina

Tack Linköping och alla andra för gratulationer och uppskattning av våra bilder, jag ska lägga till ytterligare en bild nu som jag bara älskar själv. Känns så skönt att se bilderna och inse hur himla fin dag det faktiskt var eftersom jag gråtit och haft ångest varje dag efteråt på grund av att en vän var missnöjd med vår presentation av henne och att det blev fel med serveringstjejerna. Men nu börjar jag hämta mig... men då kommer nästa smäll. En mycket fin vän som jag fått i och med att vi förlorade våra barn en månad efter varandra har blivit gravid nu i dagarna. Jag är jätteglad, men känner nu mindre och mindre hopp om att någonsin få ett levande barn...

Vi4, när jag spolade äggledaren nu för dryga två veckor sedan så sa läkaren där som är mycket kunnig i fertilitetsfrågor att det bästa är när man äter pratsterone  att sedan göra korta metoden för hon ansåg att det var lite att motverka sitt syfte att sedan nedreglera efter att ha ätit prasterone, då var det bäst att flyta på i flowet efter behandlingen. Jag ska äta enligt ordination, prasterone i två månader men alla undersökningar säger ju att det är bäst att äta det i tre månader, eller hur? Rent faktiskt kommer jag äta prasterone i 2 1/2 månad innan jag börjar med nästa behandling. Jag har inte fått någon plan än hur beh. ska se ut i augusti men tänker att det kanske blir menopour och gonal-f!! Jag kommer fortsätta äta prasterone under behandlingen. Jag har ju första gången med gonal-f fått ut fyra ägg varav tre blev befruktade. Inga till frysen. Andra gången med menopour blev det endast ett ägg. Jag tror de nu efter DHEA vill fortsätta med menopour men jag ska föreslå att de lägger till Gonal-f .

Germany, prata med Dr Samir om dina tankar. Hon är mycket bra att prata med ju, du har väl pratat med henne någon gång eller hur? Du kan prata med henne och vrida och vända på alla dina tankar och det kan bli en jättebra lösning.

Hörrni, jag har tusen tankar för tillfället.... har pergotime till exempel här hemma... jag fick ingen ägglossning denna cykel så jag funderar på att ta pergo nu, men kanske är det dumt att göra det om vi ska göra IVF nästa månad?? Vet att det är fler som funderat över det tidigare... Jag är ganska förtvivlad för tillfället, längtar så det gör ont, så ont --..... min kropp är i hormonell obalans. Äter ju prasterone som sagt men inget annat tillägg.... funderar på om jag ska lägga till något för att få hormonerna mer i balans. En sak jag faktiskt gjort nu sen CD 1 är att ta just prednisolon men bara 2,5 mg nu och tänker sen att jag ökar det nästa cykel inför behandlingen. Men ibland tänker jag, fasiken, jag blev ju gravid för två år sedan utan några som helst tillägg eller funderingar, jag drack säkert flera koppar kaffe om dagen osv osv... och nu dessa tankar och restriktioner i allt. Kanske är det bäst att bara släppa taget?

• Tuvalina
    Cice skrev 2012-07-08 10:29:16 följande:
    Gratrtis Tuvalina...
     Jag såg bara den fina fina av er i preofil.
    Hur gör man för att kunna ser flera bilder av er. Jag är en stor romantisk.  Jag skulle vilja  kunna ser dina  bilder..

Kram   
    TACK!!! Du går in i bildgalleriet i min presentation. Där finns fler bilder. Du kan också gå in på min blogg som du har länk under det jag skrivit här, där finns en del bilder.
  • Tuvalina
    Bengalen, vilka spänningsförhållanden du hamnar i. Det gäller att våga lita på klinikens svar då - ingen mer orgalutran alltså. Det gäller att stå ut till lördag - Stor kram till dig!!

MissB, kära du - det är verkligen tungt när det inte lyckas. Skickar många tankar och kramar till dig!
  • Tuvalina

mamman, beklagar verkligen att det inte lyckats. Hur många gånger har du försökt nu?

MissB, hoppas du har det okej idag!!

Själv fick jag positivt på ÄL test idag (glad gubbe) Kyss Vilket gör att jag blir jätteglad. Visserligen är det bara dag 9 men jag antar att ett ägg borde ha kunnat växa till sig, tror ni inte?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?