• Tuvalina

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Förresten, jag har blivit superdålig på att söka info den senaste tiden, min hjärna orkar inte det. Jag undrar vad ni läst någonstans att äggen tar tre månader på sig att mogna för att sedan bli ett som lossar? Alla simpla faktasidor som 1177 osv skriver inget om detta...

• Tuvalina

Germany! Vad kul att vi Är nästan på samma dag i cykeln! Hade tänkt inboxa dig men skriver lite här nu ändå! Det stämmer att jag är på dag 10 idag. Förstår inte hur det ska hinna mogna ett ägg på 10 dagar men det gör det kanske... Har inte testat idag. Men testade med CB igår. Jag tar tempen med och den har då helt spårat ur...,

• Tuvalina
    Bengalen, håller med de andra, varför i helsike ska det vara så svårt. Din kropp bråkar med dig. Något kanske du kan göra för att få den i balans, vi får hjälpas åt att klura ut det här!!

Vi är många som kör igång i augusti!! Så spännande. Vi stöttar varandra som bara den!
  • Tuvalina
    Bengalen skrev 2012-07-14 20:19:36 följande:
    Tuvalina: Du verkar ju också ha problem med follikelfasen, att den blir kort. I österländsk medicin kallas detta yin deficiency . Hur ser dina temperaturer ut? 
    Jag har relativt hög temp. Denna cykel har jag haft en dipp på dag 6 då jag hade 36.4 därefter har jag haft 36.6 och 36.7 och idag är jag på dag 10 och hade positiv LH stegring igår... Trodde då att jag skulle få en dipp i tempen i morse men fick inte det utan hade 36.7 imorse. Kan ju i och för sig ha att göra med att jag vaknade kl 4 då mannen kom hem och sen vaknade igen 06.30 osv osv...

Men vad menar kineserna att man ska göra åt den korta follikelfasen då? Jag har ju ändå gått i akupunktur nu i över två månader... men inte har det då hjälpt... vet inte om hon är så bra faktiskt.

Hur tänker du Bengalen kring detta?
  • Tuvalina

Tack Vi4 för dina tankar! Jättebra att få höra att det faktiskt kan vara så att man inte behöver dippa. Grejen är den att jag gjorde det förraförra cykeln när jag vet att jag hade ägglossning. Då hade jag 36.6 från mens och sen dippade den till 36.4 och gick dagen efter upp till 36.7 och sen på VUL visade det sig att jag haft ÄL. Därav tänkte jag att det skulle vara lika denna månad. Men men... vi får se. Jag tror dock att jag har en rubbning/obalans i follikelfasen. Faktum är att jag gått i akupunktur i tre månader, såg jag när jag kollade i min blogg Hon har försökt att rätta till det med blodcirkulationen och jag tror att hon lyckats då jag inte har lika mycket koagel i mensblodet längre, det är klarare och friskare på något sätt. Kanske är det så att hon får ta en sak i taget...

Det har varit en tung vecka här i tråden, det har det. Många ruvningar som slutat i minus och andra som inte ens kommit dit. Nu behöver vi få kraft och tro igen!!

• Tuvalina
    Söte79 skrev 2012-07-15 13:19:22 följande:
    Hejsan fina tjejer! Jätte längesen jag skrev här inne. Men ville bara titta in och önska er alla en fin sommar och många varma kramar i ert kämpande! Kanske kan jag kan ge lite hopp.. För den 19/6 6 veckor förtidigt föddes min lilla flicka Ophelia! Efter 10(!) IVFer så blev hon till. Så skam den som ger sig.
    Jag läser varje dag och hoppas och tror på er var och en. Hoppas verkligen att jag inte trampade någon på tårna nu, min mening var bara att ge lite hopp när det känns som tyngst.. Många kramar till er alla!
    Det klart du inte trampar någon på tårna!! Jösses, vi vill ju gärna veta (Skriver vi, för jag har svårt att tro att någon härinne inte vill veta när du födde ditt barn!!).

Tänk 10 IVF:er! Otroligt!

Stort grattis!!!
  • Tuvalina

Vi4, har kollat tillbaka lite i tråden och har sett att bl.a du också talade tidigare om kort follikelfas. Har du lyckats göra något åt den? Är det någon annan som har något tips på vad man kan göra åt kort follikelfas?

• Tuvalina

Tack Bengalen för info...Vad bra du är på att förklara, väldigt bra för mig att få din respons! Då förstår jag att du slitit länge för att få ordning och har full förståelse för att det blir tungt när det inte blir någon ordning på din kropp! Hjärta

hm... ja det låter ju inte så bra kanske... med min follikelfas och tempen. För två månader sedan fick jag som sagt låg jag på 36.6 hela follikelfasen tills dess att jag fick ägglossning då dippade det till 36.4 och gick sedan upp till 36.7 och höll sig där tills jag fick mens. Men ägglossning hade jag haft, det syntes på VUL!

Jag tar tempen i armhålan... hur spelar det in? Ändtarmen är väl egentligen det som är mest pålitligt men vad tror du om armhålan Bengalen, visar det mer än det egentligen är?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?