• Tuvalina

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Vi4, visst skrev du för ett tag sedan att du varit i kontakt med något fertility center ang DHEA? Jag skulle så gärna vilja veta lite mer. Det är ju konstigt det här. Jag kan inte härleda till något annat än att min sjukliga trötthet började då när jag började äta Prasteron. Den fortsätter och jag har inte ringt och pratat med läkaren på kliniken. Nu har de ju tagit semester med. Jag känner inte att jag litar på någon läkare.

Det som är så märkligt är ju att de (läkarna) säger ju att vid låga doser av DHEA (prasteron) så ska det knappt ge några biverkningar (Zin jag är öppen för diskussion kring detta, vet ju att det kan ligga mycket i det som sas förut) men jag var in på en FB sida med människor som har Addisons sjukdom som fått äta prasteron och det var två i den tråden som blivit matta och orkeslösa sen de börjat äta Prasteron.

Frågan är nu om jag ska stå ut med detta tillstånd hela sommaren? Jag vet inte om jag klarar det faktiskt? Det kommer en höst sen med... och Tusse fortsätter att vara död. Sorgen äter på mig och längtan svider mer och mer. Jag får ingen vila hur jag än gör.

• Tuvalina

Tack alla för era inputs gällande DHEA. Det är jättesvårt att avgöra vad som är vad i detta. Det är så fluktuerande med. Så jag vet inte vad det beror på. Jag vill ju kunna stå ut för att sedan i augusti kunna göra ett nytt IVF och kanske kanske har mina ägg förbättrats. Egentligen är det ju det jag vill...

Cice, det är prasteron jag äter som är på recept här i Sverige. Hoppas det går bra för dig där nere i Athen!

MissB, härligt att det löste sig med faxandet!! Ska tänka på dig i morgon!!

Vi4, tack för dina tankar med, mycket skönt att höra att det känns bättre för dig men då måste det ju helt klart varit biverkningar du känt eftersom det blivit bättre när du tar en mindre dos, tar du 25 mg nu sa du?

• Tuvalina

MissB, så glad för din skull!! Härligt med fyra ägg! Zin, nästa vecka är din vecka!! Själv är jag hos frissan, har en kladkakemuffinssmet hemma som jag måste köpa formar till. Formarna med hjärtan på funkade inte för stora. Vattnet är dessutom avstängt i vår kommun p ga läcka :-0 så jag har och tänka på men ni finns alltid i mina tankar! Välkomna till er nya!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?