IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
iNNAN68: nähä, gick det inge bra ..fasen också!! Nä testa lite till det gör du rätt i.
Jag fick höra när jag var i Falun att de numera inte längre ger Trombyl till var och varannan som innan...jag har aldrig fått det då jag har astma och nu igen fick svara på en massa frågor hur jag reagerat, im jag haft allergiska reaktioner förr mm...så det blev stämpeln mycket allergikänslig från och med nu i deras papper eftersom jag fick migrän som avtog under ÄP dagen av den där "hålla kvar embryot sprutan" ..normalt trodde jag.
Så jag fick akupunktur, lite morfin och dropp efteråt på ÄP.....ok, nu var det full fart för att jag ska må bra hela vägen vilket kändes mycket fint
Resultat 6 äggblåsor och 6 ägg ...bästa resultatet för mej
4 befruktades så det blir inte blasto som det annars verkade fundera på...så nu hoppas jag att alla klarar sej så jag får två på måndag och kanske två kan frysas för första gången...det vore ju verkligen toppen!
Läste någonstans i en läkarartikel som jag inte sparat att det eventuellt fäster lättare om kvinnans inre fått träffa mannens spermer innan ET så nu har den zonen säkerställts och hoppas att det kan funka. Har någon hört detta?
Jag hade en blåsa kvar på en oåtkomlig plats men läkaren sa sedan att det inte är en blåsa utan något annat...inget farligt.. ..men jag tror inget i mej kan befruktas nu iaf.
Mannen har just åkt hem så nu ska jag ut och promenera en runda i vackra Falun ...hämta min tågbiljett