• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Torsdagen var alltså testdag.

• Sunseed
    Zinfandel skrev 2012-05-05 21:23:09 följande:
    Hihi, tänk att det finns folk som jobbar på helgerna.... ;))  
    Ja fy fan, det var inte frivilligt kan jag lova... Men fina plus-komp-timmar framöver.. Typ 26 stycken ;)
  • Sunseed
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-05-05 21:52:28 följande:
    FÖR ÄRLIGT tjejer.... att få ett extrajobb med förbehållet att jag får det om jag lovar att stanna kvar när jag är färdigutbildad, i min hemort (1.5 mil från hemmet- vi bor ju i skogen) trots att det går typ 3 bussar om dagen härifrån så stämmer bussarna med arbetstiderna, jag är 40 när jag tar examen och i en bransch där vikariat och projektanställningar är det enda man får direkt efter examen...och jag har dessutom fått välja inom vilket område jag vill jobba......jamen HALLELULJA och så testade jag positivt dagen efter jag varit på möte hos dem.......

och nej.. inget mera blod....så jag håller tummar och tår för att saker fortsätter i samma positiva anda.
    Ja, det är fanimej Halleluja! Ibland händer det, som dom säger på reklamen. Solig
  • Sunseed

Halloj!
    Jag har en liten fundering. Jag har både Pulmicort och Nasonex (innehållande kortison) den här perioden på året p g a allergiska problem. Tror ni att det kan hjälpa framöver om man sätter in ett embryo? I så fall ska jag se till att ta ut lite extra även när symptomen troligen försvinner inom ett par veckor (jag brukar bara använda t ex Pulmicort någon månad). Skrattande

• Sunseed
    Soligor skrev 2012-05-06 12:58:47 följande:
    Sunseed hej! Mja, tror inte att Pulmicort o/e Nasonex hjälper på det sätt du önskar. Får låg dos, för lokalt. Men det gör heller ingen skada.
    Skit också. Solig
  • Sunseed

Phu. Jag hinner inte läsa ikapp. Det är för mycket att göra överallt.
    Men troligtvis får jag hysteroskopi nästa vecka. Solig 

Jag återkommer och läser ikapp. Det är ju bara det att ni skriver så nedrans mycket på ett-två dygn så man får fullt upp. Skrattande

• Sunseed
    MissBoring skrev 2012-05-08 16:03:02 följande:
    skönt att se dig, undrade just vart du tagit vägen ;)
    Wow då gick det ju ganska fort med op-tid iaf, grattis!
    Tack, ja. Nu ska bara mensen komma igång som beräknat imorgon så att det hinner försvinna precis innan hysteroskopin. Skrattande
  • Sunseed

Grattis Victoria till din ruvning! Så härligt så här i vårsolen!
    Underverket: Vilken fantastisk skörd! Grattis!

Jag håller tummarna för er alla. Att ni ska få hjälp från era läkare, behålla det ni ruvar på och att många av oss ruvar snart igen OCH går hela vägen. Solig

• Sunseed
    Tuvalina skrev 2012-05-09 15:51:47 följande:
    Håller mina varmaste tankar till Zin, Hitcher och Slemmis!!
    Jag vill instämma här. Jag försöker följa er allt vad jag kan även om det inte blir så mycket skrivet p g a omorganisationer på jobbet och många bollar i luften. Håller verkligen tummar och tankar för er!

Och för dig också Tuvalina. 
  • Sunseed
    Vi 4 skrev 2012-05-10 16:34:56 följande:
    Själv ringde jag just CvL och denna gång är det hela 6st som blivit befruktade. Helt fantastiskt, just nu väljer jag att tolka det som att alla mina ansträngningar med kost, motion, mindfulness och akupunktur har gett utdelning och väljer att inte oroa mig för nästa steg som som sagt verkar vara extra kritiskt för mig, delningen. Nu är jag väldigt väldigt glad och tacksam!  
    Det låter fantastiskt bra!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?