• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Jag har fått lämna blodprov inför ny IVF. Sist fick jag göra två VUL innan äggplock (i sprutperioden).

• Sunseed
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-04-21 18:03:19 följande:
    Ska man käka ananas och grape nurå när man ruvar för att öka chanserna??????

några fler tips????
    Ruva lugnt och gör som du vill. Man ska inte lyssna på för många råd för då blir man tossig. Bara njut och gör det du känner att DU mår bra av. Hjärta
  • Sunseed
    Enya70 skrev 2012-04-21 20:44:44 följande:
    Lillstoran jag ha sprutat allt från 10 till 15 dagar. Tänk på att ÄP blir 2 dagar senare än sista spruta o ägglossningsspruta. Jodå jag har haft ÄP på helgen flera gånger tack o lov då prio 1 är att göra ÄP när det är optimalt för äggen och INTE när personalen råkar ha lust att jobba. Men så går jag i Danmark oxå. Vet ej vilka svenska kliniker som plockar på helgen dock.
    Hoppas verkligen du får ÄP när det är bäst för äggen och inget annat. Lycka till!
    Jag har ännu inte hört om någon klinik i Sverige som plockar på helgen. Däremot kan man få ET eller FET på lördagar eller söndagar.

Tänk om svenska kliniker vore så noggranna som det du beskriver. Det kanske hade gjort skillnad på resultaten i slutänden...
  • Sunseed
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-04-22 17:27:48 följande:
    vi skojade ju friskt om att våra embryon var precis som pappa....tröga i starten.....fick förklara för läkaren att hon satt mitt emot killen som förlorade oskulden vid 27 och killen som det tog 5 år att komma på att han ville ha barn helt plötsligt haha.... men när han väl kommit i gång så går det utav bara helvete så vi hoppas på att embryona följer hans kurva
    Skrattande
  • Sunseed
    Tuvalina skrev 2012-04-23 16:53:44 följande:
    Tack Zin, och ni andra. Jag behöver stöd nu känner jag. Är mycket rädd att detta aldrig kommer gå vägen. Hade ju hoppats på lite ägg till frysen... Inför framtiden. En till sal som gör mig så ledsen varenda gång jag är där är att ssk aldrig läser journalerna. Idag fick jag frågan igen om jag varit gravid tidigare av sköterskan. Suck. Ja sa jag. Men han dog, sa jag uppgivet. Varpå hon vänder på journalbladet och ser att det står det på andra sidan och säger, ja jag ser det här. Beklagar inte. Säger fan inget! Känner mig jäkligt less på de nu. Är det för mycket begärt att de ska kolla igenom journalen? Har de så mycket att göra att de inte hinner det?
    Jag läser ikapp mig här efter en jättelång arbetsdag i tolv timmar. 
    Jag håller alla tummar för att det är guldägg du har fått ut. Hjärta

Och jag håller med dig om att man borde kunna ägna några minuter åt lite empati. Det känns lite löpande-band-princip på många sätt.

• Sunseed

Tuva: Hoppas, hoppas, hoppas att det är det perfekta guldägget. Hjärta

Och en varm kram till Vi4.

• Sunseed
    hitcher skrev 2012-04-24 21:23:46 följande:
    Ja precis så Hade bestämt att den här gången skulle jag få tjuvtesta hur mycket som helst. Beställde såna där enkla stickor dagen efter FET men säcken där mitt kuvert låg kom bort i posten så de kom inte förrän idag. Testade så fort posten hade kommit (efter att ha varit på toa två gånger på en timme...) och då var det såklart negativt. Och så en gång till vid 17-tiden och då var det svagt positivt. Vet inte riktigt om jag hör hemma i den här tråden, för oavsett hur det går med den här lill* så har jag blivit gravid hundra procent av mina IVF- och FET-försök. Men min empati för andra är inte mindre för det. Håller alla mina tummar hårt hårt hårt för alla er här.
    GRATTIS!!!
  • Sunseed

Fy så tråkigt pp08.. Gråter Tänker på dig... Varför ska det vara så förbaskat svårt för oss alla att få ett barn. 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?