• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Lenafena skrev 2011-05-14 07:18:10 följande:
    Idag är det ET dag för mig och jag sitter och hoppas att de inte ringer... Ska vara på Carlanderska kl. 12, så det är några timmar kvar. Denna väntan Rynkar på näsan... Jag hör av mig senare om hur det blev!

Ha en riktigt go lördag! 
    Lycka till idag!
  • turlid70

X-graviditet är det väl utomkvedshavandeskap eller extrauterin graviditen som den heter på medicinska, då ägget fäster och växer i äggledaren.

Min fråga här, när går ÄL-spruta ur kroppen? När kan man börja testa alltså?

• turlid70

Tack Underverket! Nej fick ingen siffra, hörde om det tidigare men frågade inte då. Är på RD7 idag då, tänkte testa imorgon trots risken för falskt plus. En riktigt berg- och dalbana är det här, vissa dagar är man hoppfull andra dagar har man helt tappat tro. Känner mig som uppsvälld ballong i magen emellanåt, lite stickningar här och där, men skulle kännas bättre om det var på samma ställe, lite värk i ljumskarna också. BIM har jag nästa fredag och det är evigheter dit, blä.

Det som känns lite positivt är att jag känner mig yrslig ibland, mätte mitt blodtryck och visst hade jag lägre än normalt, igår morse låg det på 106/55 och puls på 75 direkt på morgonen Obestämd, imorse mätte jag inte, nojjar mig om att det kanske är farligt att mäta blodtryck hela tyden. Kan lågt blodtryck vara biverkning av progresteronet också?

Tempen liger stadigt på 37+/- 0,1 i några dagar nu, den brukar sjunka 2 dagar innan BIM, men det hoppas jag verkligen inte.

• turlid70
    Inanna Li skrev 2011-05-14 09:27:37 följande:
    Så går det på morgonen när man inte fått kaffe än och är så trött att man slinter på tangenterna ... Nu ska jag strax ta en kopp Kaffe så jag vaknar till liv! Det gäller att passa på innan ruvarperioden börjar! Då är jag strikt när det gäller koffein Skrattande
    Själv fick jag rött te istället, ucsh vilken plåga, men med äppelpaj så åkte allt ner i magen i alla fall. Måste köpa nypon te idag, den är godare. 
  • turlid70
    kattenizze skrev 2011-05-14 09:59:06 följande:
    Turlid: Coolt, har du en blodtrycksmätare hemma? den skulle jag aldrig våga använda...förra grav låg jag på gränsen hela tiden 140/90, hoppas jag inte gör det nu...Normalt ligger jag mkt lägre. Hoppas tjuvtestande visar plus imorgon!!!!!
    Gubben har halva apoteket hemma, blodtrycksmätarren bla. Läste att lågt blodtryck skulle vara bra i början av grav, men du säger att det kan vara tvärtom då.
  • turlid70
    Boe skrev 2011-05-14 10:26:54 följande:
    Anade att X var utomkved men tack för infon!

Turlid,
    När du testar & säger att ÄLsprutan ska ge utslag, tar du ett gravtest CB eller ÄL test som även visar graviditet? Trodde inte att ett riktigt graviditetstest kan visa fel pga av sprutan?? Gäller det även vid "vanligt" ÄL i sådana fall?

Jag testade från RD5 och fick minus ända fram till RD 10 (svagt plus). Spännande, jag håller mina tummar för dig!

Va, gillar Ni inte rött the som är så gott? Testa Friggs blåbär (nyttiga antioxidanter) & och super gott. Deras green chai är också rött & mycket mumsigt med mjölk.
    Jag testar med vanliga stickor som jag köper på internet, minns inte om det var testlager eller nåt, billigt var det i allafall. CB ska jag ta senare, den är dyr.

Någon sort rött te gillar jag också, men det vi har hemma typ Afrikan passion är inte gott. Ska köpa på mig andra sorter idag.
  • turlid70
    Fruttan2 skrev 2011-05-14 10:34:12 följande:
    Tack, tyvärr är väl risken stor att det kommer tillbaka på mig. Fast först om ett par år och då håller jag förhoppningsvis inte på med IVF längre Hysteroskopi görs alltid under narkos enligt min läkare, så det borde du märkt De är ju inne där och rotar och klipper med ganska stora verktyg om jag förstått det rätt (hua) så det skulle nog inte gå att vara vaken med lokalbedövning. 

Håller med dig om att vissa undersökningar borde göras om efter en tid, mycket kan ju ändas. 

Lycka till med tjuvtest! Jag håller verkligen tummarna!!! 
    Aha, kanske inte var hysteroskopi det då, för att narkos fick jag inte, massa instrument instoppade och så spolade man med vätska och röntgade samtidigt.

Hoppas du får bebis nu så slipper du bekymmer senare. Tack för tummarna!
  • turlid70

Enya,det glädjer mig att du mår bättre och ser positivt framåt. Vist ger havet harmoni i kroppen och själen, det är därför vi bor i Norrtälje och vägrar att flytta till Stockholm. Vi har inte långa stränder men vu har skärgården som vi inte kan leva utan har vi bestämt :))

• turlid70
    Lenafena skrev 2011-05-14 18:04:44 följande:
    Tjo allihop! Nu är jag ruvare :)  Två små perfekta sötnosar insatta, två vidare för ytterligare odling och 3 klarade sig inte - men 4 av 7 är inte illa! Kanske kanske får jag två till frysen men det får jag veta i veckan.

Har TD på min sambos födelsedag, får hoppas det blir en bra present Baby 

Kram på er och tack goa ni för att ni tänker på mig! 
    Yes! Grattis dubbelt! Bra planerad med presenten till maken :))
  • turlid70
    Tigermamman72 skrev 2011-05-14 22:16:37 följande:
    Hej hittade denna tråd idag. Är 38 och gör mitt först IVF försök. tagit ägglosningsspruta i kväll o har ÄP på måndag. spännande men också overkligt o närvöst. Har bara fyra äggblåsor så hoppas på tur med hade bara en stor och tre små sist och fick därför avbryta. Har ni kunnat arbeta dagen efter ÄP? Har gjort korta metoden denna gång med Menopur.
    Välkommen! Jag kunde jobba men gjorde inte det. Hade tagit ledigt även dagen efter ET. Lycka till på ÄP på måndag.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?