• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Maryhe: grattis till bra klinik, bra besök, bra info och bra behandling!! Jo, det är många som kör bara LC eller LCHF med mycket bra resultat. Den österländska medicinen tror särskilt mycket på det och ja, raffinerat socker är det värsta giftet i västvärlden. Prova att dra ner på kolhydrater, det kan absolut ge effekt!

• Zinfandel

Äsch vad arg jag blir av dagens inlägg (men sååå intressant!!)!! Jag har också tänkt tanken hur man väljer ut spermier men då gör man ingen särskild urskiljning då i vårt utvecklade land, så otippat.... Skrikandes Fasen vad trött jag blir på våra kliniker. Jag lovar er, om det visar sig att min immunologi sätter stopp för våra gravidmöjligheter så ska kliniken stämmas, utan tvekan. Och det ska bli rubriker. Jag är ganska trött på att de inte gör sitt jobb ordentligt, utan drar förhastade slussatser, skyller på uttjatade anledningar och totalt nonchalerar andra arbetssätt- & metoder. Jag tror inte ens att alla vi i denna tråden hade behövt vara här!! KRAM PÅ ER!!! Hjärta

• Zinfandel

Jaha, detta blir ju bara värre & värre. Jo, swin-up är ofta den metod man använder i Sverige, den särskiljer vissa spermier från andra, de simmar upp i en näringslösning i ett provrör och  där anser man att de vitalaste spermierna finns ;) Men hur man sen väljer från dem verkar vara en chansning. Jag har slutat kritisera läkare i trådar där det mest är yngre tjejer, de tror oftast blint på vita rockarna och man märker att vi blir mer kritiska med livserfarenhet och ålder. En väldigt vanlig kommentar är "man måste ju lita på läkarna". Nähä, se det måste man inte alls det. Förutom de anledningar ni redan nämnt till varför klinikerna inte gör mer är säkert även slapphet, likgiltighet och lathet. Tyvärr. Och naturligtvis är det så att vi inte är en intressant målgrupp eftersom vi drar ner statistiken. Mina läkare är väl trevliga och artiga och svarar på frågor men absolut inte mer än de behöver och de rekommenderar verkligen inte att "läsa på nätet" men jag tackar gudarna för att jag har gjort det!! Tro fasen att de inte vill det...... Och förresten, på oss finns inga fel. Inga. Förutom detaljen åldern då Flört.

• Zinfandel

Hej Syskon nu! Det har nog inte med en viss läkare att göra, vi menar nog hela inställningen till & kunskapen om IVF i Sverige. Då spelar det ingen roll hur många läkare man provar. Jag tror fortfarande inte att tex ni hade behövt göra så många försök om kunskapen varit bättre, förlåt jag säger det. Men det är min övertygelse efter allt faktasökande.

Japp, det finns många saker som inte rekommenderas inför graviditet, såsom acetylsalicylsyra, men ändå sätter man in tex Trombyl för att komma förbi andra saker och för att inte tala om kortison, man tar alltså det onda med det goda. Precis som du säger får många barn i ananasätande länder Tungan ute så man får nog känna sig för men de är superbra att du skriver det, ju mer info desto bättre!! Men vart tog grapen vägen som var så inne på FL i höstas?! SkrattandeSkrattande

Hoppas så ni lyckas nu i augusti!!! Kyss

• Zinfandel
    Nu Syskon skrev 2011-07-15 21:28:23 följande:
    Och det här med att det alltid är ägget det är fel på om embryot inte fäster fattar jag inte att de ens själva tror på.
    Eller hur Flört Visst är den lagom uttjatad.... 
  • Zinfandel

Ja vaffö kapar de svansen..? Kupering Flört

Boe: lycka till Tungan ute

Underverket: det kortade min follikelfas oerhört så pass upp lite där, det är ju inte bra. testa en månad och förändras inget så så är det ju lugnt.

Slemmis: hur är testet idag?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?