Jaha, detta blir ju bara värre & värre. Jo, swin-up är ofta den metod man använder i Sverige, den särskiljer vissa spermier från andra, de simmar upp i en näringslösning i ett provrör och där anser man att de vitalaste spermierna finns ;) Men hur man sen väljer från dem verkar vara en chansning. Jag har slutat kritisera läkare i trådar där det mest är yngre tjejer, de tror oftast blint på vita rockarna och man märker att vi blir mer kritiska med livserfarenhet och ålder. En väldigt vanlig kommentar är "man måste ju lita på läkarna". Nähä, se det måste man inte alls det. Förutom de anledningar ni redan nämnt till varför klinikerna inte gör mer är säkert även slapphet, likgiltighet och lathet. Tyvärr. Och naturligtvis är det så att vi inte är en intressant målgrupp eftersom vi drar ner statistiken. Mina läkare är väl trevliga och artiga och svarar på frågor men absolut inte mer än de behöver och de rekommenderar verkligen inte att "läsa på nätet" men jag tackar gudarna för att jag har gjort det!! Tro fasen att de inte vill det...... Och förresten, på oss finns inga fel. Inga. Förutom detaljen åldern då .