• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Kalimero: Ovitrelle kan du få av mig om du behöver.

• Zinfandel
    callimero skrev 2011-07-30 12:50:17 följande:
    Wow, är det sant!!?? Jag ska försöka själv nu på måndag men annars gärna. Så får jag försöka skaffa en i efterskott och ge dig tillbaka.
    Har gott om det, kliniken var tydligen inte särskilt hoppfulla om mig hahhaha, fick mediciner för så där 100 försök SkrattandeSkrattande
    Fjällsippan skrev 2011-07-30 12:57:07 följande:
    Läste runt på melatonin och såg att man avråds att äta det vid autoimmun sjukdom. Visst är det 3 mg i Ino Plus? 

sv.wikipedia.org/wiki/Melatonin
    Men näääää!!!! Ja 3 mg. Vad hittar du?!?!

Myran: UVI är faktiskt inget hit alls och ja, det kan verkligen påverka Rynkar på näsan Du ska absolut behandlas. Och kolla Grupp B Steptokocker. Nu.
  • Zinfandel

Jaha, nu fattar jag varför jag varit så galet trött idag och igår...

Läste i en amerikansk läkartidning (är lite so so till wikipedia...) som säger då här:

The main function of melatonin seems to be that of synchronizing the organism in the photoperiod and may play a role in reproduction, metabolism, seasonality, and thermoregulation; but important effects are evident also on immunity and inflammation. In peripheral blood mononuclear cells, melatonin has been reported to stimulate the production of pro-inflammatory interleukin-2, interferon-gamma, and interleukin-6 but not that of interleukin-4.

• Zinfandel

Jag vågar inte läsa mer nu..... Har tagit dem mitt på dagen och är jäkligt seg idag. Tack Fjällis!!!

Nån som vil köpa Inofolic..??! Glad

• Zinfandel
    callimero skrev 2011-07-30 14:30:40 följande:
    Inte ta på dagen Zinfandel! Melatonin brukar jag ta för att somna vid jetlag.
    Skulle jag ta dem på kvällen så skulle jag överhuvudtaget inte vakna dagen efter ju Flört
  • Zinfandel

Mer än ett dygn sedan jag tog det och är heeeelt groggy..... Oskyldig

Ok, nu har jag läst på lite mer!

Nä, inte melatonin vid automimmunitet (åtminstone inte så hög dos, det kan trigga immunförsvaret).

Inositol är B8, kan verka fettförbrännande, kolesterolreglerande och har vatteninlagrande effekt i muskler så det kan ju ha sin fördel. Den dos som rekommenderas på träningssajter är en 10-del av Inofolics. Förekommer naturligt i mat. Inositol kan även hjälpa att motverka psykiska sjukdomar, så som depressioner så det kan ju vara bra Skrattande

Nu ska jag gå och vila..... Flört

• Zinfandel

Skytten: UVI orsakas ju av bakterier. Flertalet bakterier kommer från din tarmflora och den vanligaste bakterien, som orsakar mer än 75 % av urinvägsinfektionerna, är tyvärr E. coli. Grupp B Streptocker kan dessvärre också orsaka UVI. Ja, antiobiotikaresistens är ett problem i västvärlden, vet tyvärr inte vad det finns för alternativ.

• Zinfandel

FSH= Follitropin, dvs tex Gonal, Menopur = gonadotropiner

Wikipedia: absolut, men glöm inte att den skrivs av dig & mig!

Någon som gjort eller funderat på Hysteroskopi så kommer är en intressant artikel, dock fr 2009.
    www.lakartidningen.se/includes/07printArticle.php

GBS= Grupp B Streptokocker

Ego: Äntligen mitt vanliga jag igen sådär 40 tim efter melatoninet..., Men bra att veta att man inte behöver tyngre grejor hahaha Flört 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?