IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Kalimero: Ovitrelle kan du få av mig om du behöver.
Kalimero: Ovitrelle kan du få av mig om du behöver.
Jaha, nu fattar jag varför jag varit så galet trött idag och igår...
Läste i en amerikansk läkartidning (är lite so so till wikipedia...) som säger då här:
The main function of melatonin seems to be that of synchronizing the organism in the photoperiod and may play a role in reproduction, metabolism, seasonality, and thermoregulation; but important effects are evident also on immunity and inflammation. In peripheral blood mononuclear cells, melatonin has been reported to stimulate the production of pro-inflammatory interleukin-2, interferon-gamma, and interleukin-6 but not that of interleukin-4.
Jag vågar inte läsa mer nu..... Har tagit dem mitt på dagen och är jäkligt seg idag. Tack Fjällis!!!
Nån som vil köpa Inofolic..??!
Jag behöver dämpa mitt immunförsvar
Och Inositol används till Pco:are!
Mer än ett dygn sedan jag tog det och är heeeelt groggy.....
Ok, nu har jag läst på lite mer!
Nä, inte melatonin vid automimmunitet (åtminstone inte så hög dos, det kan trigga immunförsvaret).
Inositol är B8, kan verka fettförbrännande, kolesterolreglerande och har vatteninlagrande effekt i muskler så det kan ju ha sin fördel. Den dos som rekommenderas på träningssajter är en 10-del av Inofolics. Förekommer naturligt i mat. Inositol kan även hjälpa att motverka psykiska sjukdomar, så som depressioner så det kan ju vara bra
Nu ska jag gå och vila.....
Ja, jag såg att du hade gjort inlägg men fick inte upp dem?!?!
Skytten: UVI orsakas ju av bakterier. Flertalet bakterier kommer från din tarmflora och den vanligaste bakterien, som orsakar mer än 75 % av urinvägsinfektionerna, är tyvärr E. coli. Grupp B Streptocker kan dessvärre också orsaka UVI. Ja, antiobiotikaresistens är ett problem i västvärlden, vet tyvärr inte vad det finns för alternativ.
FSH= Follitropin, dvs tex Gonal, Menopur = gonadotropiner
Wikipedia: absolut, men glöm inte att den skrivs av dig & mig!
Någon som gjort eller funderat på Hysteroskopi så kommer är en intressant artikel, dock fr 2009.
www.lakartidningen.se/includes/07printArticle.php
GBS= Grupp B Streptokocker
Ego: Äntligen mitt vanliga jag igen sådär 40 tim efter melatoninet..., Men bra att veta att man inte behöver tyngre grejor hahaha