• Tuvalina

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tack för era ord. De betyder jättemycket. Ja det är stora frågor och vi4 jag menade att mannen inte är med på ÄD men det blir han säkert. Han måste bara vänja sig vid tanken.

Men jag håller med dig Bengalen. Jäkligt konstigt av kliniken att förslå detta nu när de lovat oss ett fjärde försök!! Bra. Nu blir jag arg och det är bättre än att känna depression. Tack!

! Zin har också skrivit nyss till mig att CFC skulle aldrig prata om ÄD eftersom jag så nyligen varit gravid. Ska kontakta dem. Kanske dumt att jag inte gör ett försök nu på denna mens istället?? Jag tänkte att jag skulle hinna äta inofolic två mån först bara. Men nu vill jag till Danmark.

Mba och anonym då går Trianglen bort eftersom mitt AMH är 0,2...

• Tuvalina

MissB, var ligger du nu i processen?

Lillan, vet Inget om kö till ÄD bara att Staffan pratade om att vi ska hitta en person i vår omgivning som vill bara donator. Han sa Umeå. Men tror det finns i Uppsala med.

Susmar, ingen fara med stavfel.

Vi ska göra ett försök till i Falun sen sticker vi till Danmark.

• Tuvalina

Och Tack Zin!! Jag känner mig riktigt rädd nu att aldrig få det där levande barnet. Jag ser Tusses stängda ögon framför mig och känner hans rörelse i magen och sen blir det svart inom mig.

• Tuvalina

Men Lillan, kan man med säkerhet säga att det var prasterone som gjort att det blivit sämre? Hur mycket åt du nu igen? 50 mg om dagen? Ja, det är förvirrande att veta vad som gör vad. Det var inte länge sedan du var gravid heller? Hm... Jag tänker på allt just nu.

Vi4, jag förstår verkligen din frustration över olika bud hit och dit.

Själv ska jag gå till en hypnosterapeut där jag hoppas kunna nollställa vissa stressfaktorer. T ex de som handlar om att ha kontroll över hela min kropp. Jag behöver släppa taget.

• Tuvalina

Tack alla för att ni läst artikeln och för era kommentarer. Det pos nu är att det förmodligen blir klart att det ska upprättas nationella riktlinjer!! Det är en seger! Kram till er alla kämpare

• Tuvalina

Tyck om mig, vågar du köra med pergotime trots att ni ska göra IVF nästa cykel om det ej lyckas,? Det var modigt, då jag blivit avrådd att göra det. Dock kommer jag vilja göra det om vi ej lyckas vis nästa IVF. Hur stor Dos Pergo tar du?

• Tuvalina

Ypke, vilken klinik går ni på? Vi är ju i princip samma sits. Jag frågade vår läkare om våra embryon och trots det bara blivit ett varje gång så har dessa varit av god kvalitet. Så egentligen finns inget som säger att vi inte kan fortsätta med fler IVF försök. Det är inte heller AMH värdet som kan säga allt. Det är mycket som ska spela in. Tex så tjatar vi här inne om att vi ska få äta prednisolon, Trombyl och att få göra AHA på äggen. Allt detta kan öka sannolikheten för en graviditet på oss äldre.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?