• Tuvalina

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Lite uppdatering: varit på VUL idag på sprutdag åtta. Lämnat estradiolprov med. Jag hade en slemhinna på 11 mm och tre folliklar som är 14, 14 och 15 mm. En follikel hade ränt iväg och blivit 21 mm. Jag vet inte om den kan ställa till problem men i övrigt tycker jag detta är positivt. Det är inte dåligt med tanke på att de för en mån rek. ÄD, eller hur? Men sen vet man ju lite alls hur äggen är. Men so far so good!

• Tuvalina

Oj. Lillan, när var du där? Vi var i Falun kl 12. Skulle varit där 11. Trubbel med trafiken på vägen. Sa Staffan att ni inte skulle vara så hoppfull? Men hur var det nu, förra IVF kom ni inte till ET? Eller hur var det? Hur många blåsor hade du förra gången? ÄP blir på måndag och när blir ditt ÄP?

• Tuvalina

Åh, Lillan, vi har nästan samma utgångsläge!! Det kan vara fin fina ägg där i! Har du fortsatt äta prasteron? Det har inte jag. Klart vi ska sätta oss över läkarnas neg prognoser! Kram!

• Tuvalina
    Lillan15 skrev 2012-10-29 21:04:35 följande:

Vart vänder man sig om man är intresserad av ÄD? Hur gör man ? Tips sökes...!
    Lillan, vi ska vänta oss till AVA-kliniken i Finland om det ej lyckas nu. Om man gör ÄD där så kan man förmodligen ha rätt att få ersättning av FK efter man gjort det!
  • Tuvalina

Hoppas03, välkommen hit att skriva och dela med dig av din resa och ta del av våra funderingar!

Linköping! Vad intressant att höra om din resa till Aten! Blir naturligtvis jättenyfiken vad Dr D rek. mer för mediciner till dig förutom klomifen?

MissB, Hoppas du hittar någon som du kan köra samtidigt som, lycka till med sprayandet! Jag är inte så aktiv här... och kommer med största sannolikhet att hålla mig borta från FL under ruvartiden. Gör ÄP på måndag och jag hoppas hoppas så mycket att det blir några ägg denna gången! Helst två embryon sen att sätta tillbaka!

• Tuvalina

Åh vad gulliga ni är! Kram till er alla!

Jag har en liten oro här nu... tagit prednisolon 10 mg i fyra dagar och får nu herpesutslag på munnen... vet inte om jag ska tolka det som något bra eller som något dåligt att det blir så... Vad tänker ni? Borde jag kanske lägga ned prednisolonkuren... jag har varit osäker denna gång. Äggplock är på måndag!

En till fråga... är det någon här som känner till en bra kinesiolog i Stockholm?

Kram!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?