• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Skytten: man bör väl undvika motionsformer som kan vara stötande mot underlivet, tex spinning och alltför hastiga rörelser och tunga lyft, tekniskt sett är man faktiskt gravid. Det finns många kliniker i världen som ordinerar sängliggande 2 dgr efter ET. Jag tror att alla ska göra det som känns bäst för en själv, oavsett vad andra säger. För min del känns det bäst att ta det lugnt de 2 veckorna, det känns helt enkelt inte rätt att träna (eller ens ha sex för den delen, särskilt inte med vaggisarna...) eller klinikfavoriten "leva som vanligt" som Fjällis sa. Det går aldrig att jämföra med att bli gravid på naturligt vis. Man gör något väldigt onaturligt med kroppen och då är det svårt att leva som vanligt och med respekt för den behandling vi faktiskt får, som dessutom är kostsam och känslomässigt turbulent så väljer jag att ta det mycket lugnt. Träna kan jag göra en annan gång. Jag gör inget som jag behöver grubbla över om det kan påverka eller ej. Återföringen är galet surrealistisk och jag gillar faktiskt att ligga och "ruva" på eftermiddagarna, bara tanken på att nånting kanske växer i mig gör att jag mer än gärna ligger och myser Flört om det sen inte spelar nån roll för implantationen är inte det viktigaste, det viktigaste är att det känns bäst för mig!

• Zinfandel

Boe; du betalar bara vid återförande och frysavgiften då men den har ni redan betalt. Hur många har du i frysen? 

• Zinfandel

Primerose: kul & intressant jämförelse!!

Skytten: hämta ut dina mediciner så fort du kan - de är beställningsvara (oerhört dyra, ca 25000 kr) och i tex hela Malmö är det bara ett apotek om alltid har alla på lager. Tänk på att vissa är kylvara.

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 3)
    Mia, 42 år,  IVF2/FET 1 i augusti/september 
    Mammagås, 38 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 1 i sep
    Snösport, 42 år, sista försöket i höst Falun , bor i Luleå.
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthm, 5e och troligen sista Syskonförsöket i Aug. Sparar en eskimå till sen.
    mamman0301 39 år IVF Cura Malmö IVF 2 börjar med sprutor ca 15 aug
    Inanna 42 år, 3 ICSI och 2 FET, MA i oktober 2010 och juni 2011. Kanske nytt försök i augusti!
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i augusti 
    Maryhe 42 år, Pozzolo Formigaro Italien, IVF1 på Centro Promea Turin augusti.
    Zinfandel, 39 år i Skåne, 3 ET & 2:a FET i sept

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL (FET) i aug, ÄL 13/7, BIM 31/7 
    Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska maj 2011. ÄL 2/7, BIM 17/7
    Enya70, 40 år Uppsala, BIM 1/7
    pralinen.jessica, 38 är, 2 ET, sätter in 2 eskimåer i aug ÄL 30/6
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, sept 2011
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök (får man väl kalla det) IVF i höst

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***       
    buzanss 39 år Fertilitetetskliniken IVF 1 sprutstart 26/5                     

***ÄP/ET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Thuleslapper, 38 år, IVF 3, USÖ/ Gripen ET 9/6 TD 24/6

***GRAVIDA***

dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Lumix, 40 år, BF mars 2012

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
    Rowanda, 40 år (född -70) syskonförsök nr 1 Falun maj 2011. Hemmaförsök sommaren 2011.

• Zinfandel
    Ego! Idag har jag varit och gjort hela vaginalutredningen, nu återstår att se om de hittar nåt och i så fall väntar nästa utmaning att hitta nån som vill åtgärda det... men den dagen den sorgen!! Nu är jag på nästa steg på uteslutningslistan iaf Skrattande På så vis har vi även allt klart om vi kontaktar CFC istället!!
  • Zinfandel

Ja, det är klart du får det på högskostnad men man ska ju vara medveten om kostnaden ändå och det är därför det är beställningsvara. Ja, du inte bara bör utan ska lämna tillbaks överblivna mediciner! 

Boe: hur många sätter du tillbaks? Gör du ostimulerat då eftersom du behöver ÄL-stickor?

Maryhe: Uteslutningslistan handlar om varför vi inte lyckas Flört Kollar allt som finns att kolla och bockar av efter hand! Hur man väljer klinik är nog magkänslan....

• Zinfandel

... så när vi tycker IVF är dyrt så brukar jag tänka att jag ändå får 50% betalt, dvs kostnaden för medicinerna! Flört

• Zinfandel

Boe: jag trodde nog att man oftast gjorde stimulerat på oss äldre men Fjällis trodde inte om man har regelbunden ÄL så jag vet faktiskt inte. Även om jag gillar tanken på ostimulerat så hade jag inte vågat chansa på att missa en ÄL, tiden är ju knapp, dessutom slipper man oron att kanske missa ÄL även om man testar om man gör stimulerat. Man behöver ju inte tänka Glad 

Lenafena: det finns ju massor.... Mycoplasma, ureaplasma, bakteriell vaginos, GBS, prolaktin, FSH, TSH, LH, AMH, lgE..............

• Zinfandel

Boe: jag tog enbart Progynon, 2 mg/2 ggr/dag från CD 1 och 3 mg/2 ggr/dag från CD 6. VUL CD 10, progesteron from CD 17 och återföring CD 19!

• Zinfandel
    Fjällsippan skrev 2011-07-29 23:11:22 följande:
    Vad skönt att ha det gjort! Vad ingick i utredningen?
    Typ det jag skrev till Lenafena tidigare (#8321) och lite till Skrattande Alltså både vaginal, urin- & blodprover en masse och exakt de prover Ludmila tar. Om de finner nåt så har jag ju hennes behandlingsplan som jag fick av dig Kyss
    Nu har jag dessutom alla prover klara om vi bestämmer oss för CFC som det lutar mot!! Börjat med Inofolic Plus idag Glad
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?