IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Jag har så otroligt dålig hy nu sedan starx innan mens. Brukar aldrig ha finnar men nu är jag helt prickig av småblemmor och finnar på kinder, haka och bröstkorg. Pest. Känns som hela jag är i obalans.
Jag har funderat av och an på sambandet mellan immunologi & koagulation men jag har tyvärr inte blivit klokare...
Jag har också fått dålig hy vid behandlngarna, särskilt av östrogen.
Jag har fått svar på mina prover idag och allt var kanonbra förutom ett något förhöjt värde i bakteriefloran, det var dock inte högre än vad som anses vara normalt och brukar därför inte behandlas. Men eftersom jag är i denna process så riskerar vi inget så kör en liten BV-kur vid nästa mens. BM rådfrågade en professor (man) och en gyn (kvinna), mannen sa att det inte behövde behandlas alls, kvinnan sa att jo, det är lika bra om hon försöker bli gravid, så det fick tillsammans övertala mannen och sen skrev han ut penicillinet - bara ytterligare en liten charmig berättelse ur svenska fertilitetsvården......
Särskilt skönt var det att inte ha GBS men vi ska faktiskt ta ytterligare ett urinprov på GBS nästa vecka för säkerhets skull. Skönt!
Tyvärr kan det tydligen vara så att ägget släppet innan omslaget, senast igår sa professorn det till mig (däför ska man inte stirra sig blind på stickorna) men jag tror det är ovanligt, å andra sidan lever spermierna ett par-tre dygn. Så vi kanske missade det nu eftersom jag för första gngen någonsin hade en rejäl ägglosssingsblödning .Jag brukar ockås ha utslag ett par dagar.
Jo, svamp är ingen hit heller i dessa sammanhang, den kan pecis som Maryhe säger bero på stres & leverne men också som en följd av vagistorier & fingrar, UVI, kortisonbehandlng, mycket bad osv. Jag hade behandlat det om jag hade haft det och då även partnern såklart.
Kalimero, då är det dags igen Vi väntar alla med stor spänning, jag kan gå i god för att ALLA här inne håller varenda tumme. Nu är det jäkla ta mig din tur!! Jippiiieee!!!
Ovitrlle brukar väl vara ganska exakt 36 tim före..?
Kolla tåg, brukar finnas riktigt billiga biljetter, även om man iofs aldrig vet när man kommer fram.... Varifrån flyger du förresten?
Kalimero: kolla Sturup också, lite omväg m Mamö Aviation brukar ha billiga resor. Norwegian flyger väl till Kastrup också?
Syskon nu: jag får aldrig värstingutslag på stickorna trots at jag vet att jag har ÄL (kollat på VUL & blodprov). Jag testade vid senaste ÄP för att se hur ett perfekt ser ut och det var nästan fullt utslag men faktsikt inte helt så det blir väl inte det på mig. Sen lossar ju dessvärre inte ägg varje månad heller, så det kan vara en anledning. Bra att ni har kört på ändå, jag litar inte helt på de där testen
Slemmis: skönt att få det gjort! Din behandlng görs säkert delvis före ÄL för att inte riskera att du ska vara gravid så det kan ju vara bra inför din ÄL