-
Jaaaaaa en till i klubben!!! fjällis in da clubFjällsippan skrev 2011-08-10 22:22:27 följande:Zin: vet inte hur min Ivf-framtid ser ut. Men om det blir ett fullförsök till för vår del så blir det nog inte i Sverige. I så fall blir det förmodligen CFC.
-
Ahhh Kalimero, underbart!! Det gör du såå rätt i Det är precis vad du behöver!! Hur känns det i kroppen so far? Var i Grekland blir det?
-
Kalimero: det är väl ca 5 dagar som vid naturligt? Ville inte sambon följa med eller kunde inte eller frågan kom inte upp? Jag tycker du gör rätt i att åka själv ändå så du får tänka & vila i fred. Du behöver det. Du behöver bli uppassad!! Du behöver rå om dig själv. Du kommer få det helt underbart!!
-
Anne: vilken fruktansvärd tragedi, jag beklagar verkligen men imponeras över er styrka. Vet ni vad er pojke drabbades av..? Du behöver naturligtvis inte svara om du inte vill. Kolla ditt TSH & direkt (hypofysen igen!) samt GBS.
-
Anne: Det är ju hypofysen som styr produktionen av sköldkörtelhormon, det var så jag tänkte, förlåt min otydlighet, sömnig ! Och ett taskigt TSH kan tydligen påverka FSH negativt. Ja, GBS är tyvärr en vanligt orsak till infertilitet/MF.
-
Jessica: lycka till idag
Myran: haha, jag brukar säga likadant, detta är nästan ett heltidsjobb -
Grattis Jessica!
Kalimero, klart du ska kolla upp kliniken -
Vilka är dina och vilka är andra skäl då...?!kattenizze skrev 2011-08-12 17:27:45 följande:Fick info idag om Trobyl från min klinik, tydligen är det vikgast när moderkakan bildas. Alltså behöver man inte äta det efter den bildas, om man inte har andra skäl förstås. Jag är tacksam för att jag slipper den.
-
Fattar ändå intekattenizze skrev 2011-08-12 18:28:00 följande:Trombyl ska det stå naturligtvis.
-
Skytten: jag hade avvaktat lite till, helst till måndag morgon. Det är troligtvis inte mens redan. Blir du mer orolig så skicka ett sms till gynen.
Kattenizze: jag hade inte riktigt litat på fertläkaren (vissa av dem säger tom att Prog inte är nödvändigt efter + och att tsh på 3 är okej..) utan kolla med nån mer eller googla fakta. Det är ju inte farligt att fortsätta ta dem!
Turild: ni ska verkligen få svåra besked precis hela tiden, kan det aldrig bara få vara enkelt...?!? Jag har också ett förhöjt immunoglobulinvärde och det kan avhjälpas med immunoglobulin intravenöst. Jag får kortison vilket är ett vanligt sätt att bekämpa IgE. Förhöjd koncentration av IgE i serum är vanligt vid allergiska sjukdomar, tex exsem & astma så jag tror inte det är så ovanligt. Hoppas du kan slappna av lite över helgen, kram