• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tuvalina skrev 2012-09-07 20:26:22 följande:
    Åh, då förstår jag... förstår att du väntar på resultatet med blandade känslor. En cykel på 26 dagar är ju inte speciellt kort. Min cykel är på 25. Min läkare föreslog idag att vi ska vänta tills nästa mens och på dag 3 ta FSH värdet och se om det är normalt så köra Crash IVF på dag 21 osv... men nu vet jag inte om jag vill längre. Alternativet är att vi kör igång nästa mens som en vanlig kort metod istället... Hu... vad svårt det blev att bestämma sig. Hon vill att jag mailar henne för besked.
    Min cykel är 23 dagar. Min sista ägglossning inför mitt sista FET kom ganska precis 14 dagar efter mens, och således bara nio dagar innan beräknad mens. Jag var ytterst tveksam till FET, då jag brukar ha ägglossning dag 10-11. Däremot har dom denna gång gjort Assisted Hatching, så vi får se hur det går. Jag mår apdåligt, som vanligt, under ruvningen. 
  • Sunseed
    hemulen skrev 2012-09-07 20:30:31 följande:
    Sunseed, heja på i ruvningen.Kommer inte ihåg hur långt du kommit, TD snart? Kram!  
    Tack.. Ruvardag åtta idag. Med blastocyst. Testdag 13/9. 
    Ps. Jag avskyr att ruva och avundas dom som tycker att det är mysigt. Jag mår piss varje gång. Skrattande 
  • Sunseed
    Tuvalina skrev 2012-09-07 21:17:09 följande:
    Finns det någon som tycker det är mysigt att ruva?? Möjligtvis de första sju dagarna...

Kram Sunseed!
    Solig Jag har läst om folk som tycker att det är SÅ mysigt. Jag tycker inte att det är mysigt en enda dag faktiskt. Jag är så ilsken och elak. Tur att jag har en förstående sambo...

Kraaam Hjärta
  • Sunseed
    Vi 4 skrev 2012-09-07 21:27:50 följande:
    kikar in och ser Sunseed, jag har en positiv känsla för dig denna gång, tror det beror just på att din äl var senare än vanligt och jag får för mig, (helt utan belägg) att det är extra positivt för kroppen, Skickar över  en varm lycka till kram!

Hemulen, bra med nytt jobb som tar energi och tankeverksamhet Jag har samma jobb, men mkt nya uppgifter just nu, så även jag har fullt upp med jobbtanar, men det börjar bli på gränsen till för stressigt just nu, tyvärr.

Anne, ja, jag misstänkte att det bara blev ett skrivfel. Så svårt med det beslutet, går det att känna i magen vad du helst vill?

snorpan, men åh så bra då är det snart dags för er! Vi har ju följts åt, men nu kommer du ligga före mig
    Men du är väl en fantastisk människa. Omtänksam. Hjärta
    Tack. Jag är ilsknare än vanligt, så för åtminstone sambons skull kan man ju hoppas. Han står ut med det mesta just nu, och själv har jag sagt till honom att jag inte ens vill ha barn längre. SÅ trevlig är jag. Skrattande Tur att han är en lugn Oxe som inte brusar upp i första taget. Hur jag än beter mig så är han lugn. Han vet ju att det inte är "jag".

Du är snart på gång igen Vi4. Jag förstår dig, att du inte vill ramla in i tänket för mycket, även om det är oundvikligt. Däremot måste jag säga att jag (äntligen) vid femte ruvningen med sjätte blastisen INTE läser lika mycket. Däremot är jag här och tjuvkikar, för att jag bryr mig om er. Man har ju nästan lärt känna lite medsystrar på något vis.

Jag är mindre här, mer på facebook. Men där är jag inte öppen med vad jag gör, utan skriver meddelanden till två fina tjejer jag har lärt känna här. Om någon mer känner för att prata lite mer "öga mot öga" men ändå anonymt, så skicka ett meddelande här, så kan vi lägga till varandra.

Kramar 
  • Sunseed
    Zinfandel skrev 2012-09-07 22:11:38 följande:
    Jag tycker det är supermysigt HjärtaSolig
    Men fyyyy. Skrattande
  • Sunseed

Tack Miss B :) Visst är det spännande att skriva på telefonen. Det blir en överraskning varje gång.

Hemulen: Jag har fått diverse konstiga utgifter från dom nedre trakterna. Om du är bekymrad så prata med sköterskan/läkaren.

Ego: svagt plus i morse. Ruvardag 9. Testdag på onsdag. Håll dig kvar nu lilla solfrö!!!

• Sunseed
    Lillan15 skrev 2012-09-09 15:42:13 följande:
    Prasteron-tjejer!

Utan Prasteron/DHEA. Förra IVF:en: 7 ÄB. 4 ägg. 2 befruktade. Men blev, tyvärr -.

Med Prasteron. I fredags: 4 ÄB. 3 ägg. 1 befruktat. Jag får tillbaka det i mo. Så nu hoppas jag verkligen på tur och ett fint Plus.
    Lycka till imorgon!

Och tack ni andra (Tjorven, Tuva, Vi4, Ania Kasia, Hemulen). Hjärta 
  • Sunseed
    hemulen skrev 2012-09-10 13:09:14 följande:
    Mitt äggplock gick bra, inte så fasligt ont som förra gången och 10 ägg kom ut! Phu, var tvungen att gråta en skvätt efter det... Ni som ätit / äter inofolic plus, jag har fattat att man ska sluta med inofolic plus vid ÄP. Ska man nu enbart ta en inofolic på morgonen eller en på morgonen och en på kvällen?
    Wow vad bra. Tio stycken!!  Då är du snart ruvare! {#emotions_dlg.flower}
  • Sunseed

Vafan! Det är 13:e som är testdag. Nu måste jag vänta TVÅ dagar. Förvånad Men det är fjärde morgonen jag har plus, om dock svagt, men lite starkare än i lördags.

Lillan: Grattis till ruvning!!

Linköping: Så tråkigt att ni inte drar jämnt just nu. Ni kanske behöver gå och prata med någon opartisk? Det är oerhört tufft att gå igenom det vi gör, och om man har en sambo/man som är känslig så är det nog lätt att det blir krockar. Om inte annat kan du kanske bara ringa och ventilera lite, det brukar väl finnas kuratorer kopplade till IVF-behandlingarna. Hjärta Det tär ju så att vara osams.

Snorpan: Hur går det för dig?

Bengalen: Jag förstår dig med korta cykler. Jag har 23 dagar. Men ge inte upp. Hjärta 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?