• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Soligor skrev 2012-06-08 10:53:55 följande:
    Ingen risk för fostret använda nässpray under graviditet!!! Det kan dock hända att du som havande blir "beroende" av nässprayen, liksom för dem som använder nässpray som icke-gravid.
    Jag känner många som har kört nässpray hela graviditeten på grund av täppt näsa, och det har varit helt okej. 
    Om man är orolig kanske man kan prova Renässans med menthol i. Den körde jag när jag blev beroende av nässpray en period och den hjälpte mig. Skrattande 
  • Sunseed

Jag kommer nog bara att vara här inne sporadiskt nu över sommaren. Jag känner att jag behöver en liten paus från tankarna på barn och IVF:er. Vi gör ett FET efter sommaren, men tills dess vill jag nog bara leva i nuet och försöka ta hand om min stressade kropp och själ.

Jag önskar er alla ett varmt lycka till och en stor kram. {#emotions_dlg.flower}

• Sunseed
    ***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK*** 
    Finafina 43 år, gjort I 3 VF, korta metoden, CFC , ska ner i vikt (8kg) inför nästa försök
    Cathy, 38 år, Stockholm
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET
    Linköping68, 43 år. CFC. Gjort 1 IVF,  negativt. 2 avbrutna IVF -ägglossat spontant innan ÄP
    Sushi, 42 år. IVF 6 
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - ICSI3- FET - Promea Turin
    Victoria71, 40 år, Göteborg, Carlanderska
    Vi 4, 40år, (syskonförsök) CvL, IVF1 = mf, IVF 2= minus, nytt försök sept.
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (2 FET),SU,  FET 12/5 TD26/5
    Bengalen:   39 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC,  3:e IVF/japanen på CFC 
    mamman0301 39 år, fet i juni har börjat med  progynon den 10/6 
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, 13 ruvningar 1 barn, Syskonförsök 9 
    Zinfandel, 40 år i Skåne, nästa försök i september

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Snorpan 42 år, 5 st ivf kör naturellt i sommar och satsar på FET i aug på CvL
    Cice, 42 år, IVF1 -, sedan hysteroskopi och immunobehandling i Aten, hoppas på mirakel i sommar

***SPRUTAR/SPRAYAR/ÄP/ET/FET***
    Susmar72, 39år, sprutar med menopur 375 IE, ÄP vecka 34
    Hemulen 38 år, RPC Uppsala, 2 IVF,  4FET (1MA, maj-11 och maj-12)
    Sunseed 41 år, FET så snart jag får ÄL inom en vecka =  aug/sep-12, insättning av blasto nr 6

***RUVARE OCH TESTDAG*** 
    TyckOmMig: TD 15/8

***GRAVIDA***
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Ciara, 41 år, Stockholm, IVF nr 1  hos CFC. ÄP 14/3 + ET 16/3, TD 29/3. BF dec 2012. 
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI försök 2bf ca 8/1 2013
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 - Falun, BF ca 17/2-13. 

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
    Fahlvik, 40 år, son född 17/7 2011, bor i Göteborg 
    Kattenizze,  38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1.Tvillingar 
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS 
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS 
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1.
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj,Enya född 13/5 3640g 51cm 
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9, dotter född i maj 2012
    Maraki73,  38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) dotter född 31/7
    Inanna  43 år, Gbg, 4 ICSI + 3 FET, 2 MA, ÄP  14/11, ET 16/11, TD 4/12, Inanna Li född 8/8-2012, 3125 g, 48 cm

• Sunseed

Ett stort grattis till Maraki och Inanna som har fått sina flickor under sommaren. Hjärta

Det blir svårt att läsa ikapp allt som har hänt under dessa månader, men jag hoppas att ni har haft en skön sommar. Jag ser att flera med mig är på gång snart igen.  Och Tyck Om Mig - jag håller tummarna för att minuset blir ett plus.

Tuvalina - jag förstår dig så väl. Det är skönt att få en paus ibland. Jag följer dig ju på andra sätt, och jag fortsätter hoppas och be allt vad jag orkar för att det ska gå vägen.

Och Mamma Gås - dig följer jag ju också på andra sätt. Men återigen - ett jättestort grattis till graviditeten!

Alla ni andra ---> Ingen nämnd och ingen glömd ger jag en varm kram för att ni finns. {#emotions_dlg.flower}

Jag får ÄL inom ett par dagar och då ringer jag kliniken som får tina upp en blastis. Det är bara att hoppas på att den klarar sig, i så fall gissar jag att jag ruvar om ca 1,5 vecka. Det återstår att se om kroppen vill vara med den här gången.

Förutom det har vi blivit med valp (hund) så nu bor det tre fyrbenta vänner här hemma. Det har med andra ord varit en hektisk sommar utan tanke på annat än att få allt att fungera. Skrattande 

• Sunseed
    Zinfandel skrev 2012-08-15 21:16:16 följande:
    Nja, programmet var ju inte riktigt i samma stadium som  vi är i... Men intressant ändå. Och några riktigt bra skratt, särskilt under ÄP, min man rusade in och undrade vad jag tittade på SkrattandeSkrattande
    Skrattande
  • Sunseed

En bamsekram till ToM och till Tuvalina...

Jag har ju varit mer aktiv i den här tråden förr än vad jag är nu, men jag skyller på att semestern inte är slut förrän på måndag då jag börjar jobba (jag sa ju faktiskt att jag skulle ta ett semester/sommaruppehåll). Det är lite.. hektiskt... Massor med saker på gång (positiva) samtidigt som jag ska försöka fokusera på ett FET.  

Jag har heller aldrig gjort ny IVF på första mensen efter ett "misslyckande" (förstå mig rätt). Däremot har jag gjort FET på cykeln efter ett misslyckande. Min känsla är att kliniken tycker att man ska "vila lite" efter hormonboosten som en full IVF-behandling innebär och inte ge sig på en full IVF direkt efter. Däremot så kan man utan problem sätta in en frysis direkt efter om det inte går vägen med dom färska.

• Sunseed
    susmar72 skrev 2012-08-15 23:08:33 följande:
    Jag har vul imorgon, får redan på vilken dag det blir ÄP till veckan
    Heja!
  • Sunseed
    pp08 skrev 2012-08-20 18:32:54 följande:
    Frysen var inte riktig poppis hos mina embryo. 1 dog, 1 tappade 2 av 4 celler, 1 klarade sig fint.

Men nu har jagiaf den 2-cellige och den 4-cellige fått återförd så hoppas på positivt resultat om 2 veckor!!!
    Grattis till ruvandet!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?