IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Om man är orolig kanske man kan prova Renässans med menthol i. Den körde jag när jag blev beroende av nässpray en period och den hjälpte mig.
Mamma Gås:
Jag kommer nog bara att vara här inne sporadiskt nu över sommaren. Jag känner att jag behöver en liten paus från tankarna på barn och IVF:er. Vi gör ett FET efter sommaren, men tills dess vill jag nog bara leva i nuet och försöka ta hand om min stressade kropp och själ.
Jag önskar er alla ett varmt lycka till och en stor kram.
***SPRUTAR/SPRAYAR/ÄP/ET/FET***
Susmar72, 39år, sprutar med menopur 375 IE, ÄP vecka 34
Hemulen 38 år, RPC Uppsala, 2 IVF, 4FET (1MA, maj-11 och maj-12)
Sunseed 41 år, FET så snart jag får ÄL inom en vecka = aug/sep-12, insättning av blasto nr 6
***RUVARE OCH TESTDAG***
TyckOmMig: TD 15/8
***GRAVIDA***
Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
Ciara, 41 år, Stockholm, IVF nr 1 hos CFC. ÄP 14/3 + ET 16/3, TD 29/3. BF dec 2012.
Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI försök 2, bf ca 8/1 2013
Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 - Falun, BF ca 17/2-13.
***FÖDDA***
Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
Fahlvik, 40 år, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS
Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1.Tvillingar
Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS
Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS
No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1.
Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj,Enya född 13/5 3640g 51cm
Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9, dotter född i maj 2012
Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) dotter född 31/7
Inanna 43 år, Gbg, 4 ICSI + 3 FET, 2 MA, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, Inanna Li född 8/8-2012, 3125 g, 48 cm
Ett stort grattis till Maraki och Inanna som har fått sina flickor under sommaren.
Det blir svårt att läsa ikapp allt som har hänt under dessa månader, men jag hoppas att ni har haft en skön sommar. Jag ser att flera med mig är på gång snart igen. Och Tyck Om Mig - jag håller tummarna för att minuset blir ett plus.
Tuvalina - jag förstår dig så väl. Det är skönt att få en paus ibland. Jag följer dig ju på andra sätt, och jag fortsätter hoppas och be allt vad jag orkar för att det ska gå vägen.
Och Mamma Gås - dig följer jag ju också på andra sätt. Men återigen - ett jättestort grattis till graviditeten!
Alla ni andra ---> Ingen nämnd och ingen glömd ger jag en varm kram för att ni finns.
Jag får ÄL inom ett par dagar och då ringer jag kliniken som får tina upp en blastis. Det är bara att hoppas på att den klarar sig, i så fall gissar jag att jag ruvar om ca 1,5 vecka. Det återstår att se om kroppen vill vara med den här gången.
Förutom det har vi blivit med valp (hund) så nu bor det tre fyrbenta vänner här hemma. Det har med andra ord varit en hektisk sommar utan tanke på annat än att få allt att fungera.
Det är en Hovawart-tik.
En bamsekram till ToM och till Tuvalina...
Jag har ju varit mer aktiv i den här tråden förr än vad jag är nu, men jag skyller på att semestern inte är slut förrän på måndag då jag börjar jobba (jag sa ju faktiskt att jag skulle ta ett semester/sommaruppehåll). Det är lite.. hektiskt... Massor med saker på gång (positiva) samtidigt som jag ska försöka fokusera på ett FET.
Jag har heller aldrig gjort ny IVF på första mensen efter ett "misslyckande" (förstå mig rätt). Däremot har jag gjort FET på cykeln efter ett misslyckande. Min känsla är att kliniken tycker att man ska "vila lite" efter hormonboosten som en full IVF-behandling innebär och inte ge sig på en full IVF direkt efter. Däremot så kan man utan problem sätta in en frysis direkt efter om det inte går vägen med dom färska.