Inlägg från: Längtande SA |Visa alla inlägg
  • Längtande SA

Sydafrika-tråd!

Ja det MÅSTE hända något NUU.

Vi är "bara" uppe i 16 månader, men inte hade vi ställt in oss på att vi skulle sitta här 29/2 2012 och känna att bb är hur långt borta som helst, att det inte ens är nära... Gråter  just nu är det så tungt... tänker på er som väntat över 21 månader!!! Hur ska vi orka så länge? Hjärtat blöder och tårarna rinner.... Om det bara kunde komma barnbesked till några så att hoppet tänds igen...och jag orkar vänta lite till. Det är ju så många som väntat sedan 2010 fortfarande... Vi väntar ju på det mest fantastiska, att får bli föräldrar till ett fantastiskt barn, vårt första underbara barn, så jag vet ju att jag måste orka, alternativet finns ju inte..

All styrka och en gigantisk kram till alla ! Hjärta

• Längtande SA

Ny info på AC hemsida!
    Det finns barn som har fått föräldrar utsedda till sig men besked om barn låter vänta på sig. Huvudanledningen till detta är problem med domstolen i Pretoria....

• Längtande SA

Ja, ni många år av väntan....
    Har någon av oss frågat AC om de fått någon info om det är helt stopp i vanliga domstolen i Pretoria och att de av den anledningen försöker med de mindre domstolarna, eller är det för att snabba upp processen och att det fortfarande rullar på om än långsamt i Pretoria? Funderar på om jag ska ställa frågan, men om någor här redan vet svaret så vill jag inte fråga om samma sak....

Är det förresten inga barnbesked som kommer från Johannesburg och Durban? Ni som väntar syskon, vilken domstol var ni i sist?

Kram på er!

• Längtande SA

Tyst Tyst.....
    Har frågat min frågor till Birgitta.... men alltså inte fått nåt svar än...

Stor kram och enorm styrka till alla väntande... Det behövs i alla fall här... <3

• Längtande SA

Såg på AC's sida att de skrivit att det kommit bb i mars. Undrar om det är det som kom förra måndagen eller om det kommit fler?!?!?!? Hoppas Hoppas Hoppas

Kram på er!

• Längtande SA

Nu är vi hemma efter att ha laddat batterierna i Rom några dagar, för att tänka på nåt annat än väntan. Det har varit fantastiskt med lite varm sol, god mat och härliga människor, men väntan är visst inte lättare nu... Längtar efter nästa resa som måste bli till SA!

I morgon är det fredag och jag håller verkligen tummarna för oss alla och extra för er lååååångväntare!

Stor kram till alla!

• Längtande SA
    hellokitty1 skrev 2012-03-30 08:06:50 följande:
    Hej jag hoppar in här och frågar en sak, jag läste nånstans om att det var en ny lag i Sydafrika, vad innebär den? Tar den rättsliga processen längre tid nu än förut?
    Håller tummarna för er som väntar att det kommer bb snart!  
    Den nya lagen började gälla 2010 och berör många olika områden om jag förstått rätt. För oss som ska adoptera innebär det bland annat att de yngsta barnen som adopteras till Sverige blir äldre då det alltid ska sökas efter sydafrikanska adoptivföräldrar först och det tar ett antal månader.

I praktiken har implementerandet av de nya administrativa rutinerna gjort att belastningen ökat på de sydafrikanska myndigheterna och det också gör att det tar längre tid.

Innan jul var det också adoptioner som stötte på problem i domstolen.

Det är väl lite kort...

Kan ingen skriva några härliga bra nyheter om BB????
Svar på tråden Sydafrika-tråd!