• Cathie

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Hej,

Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?

Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.

• Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö
  • SuzR

haha är det sant?! Jo men förresten det har jag nog hört talas om...det skulle vara jätteroligt:))
    Hur känns det idag abbi?

• Peecock

Vi har inga planer direkt....bara njuta av svensk sommar, men på hemmaplan!

Själv då?

• SuzR
    Peecock skrev 2011-03-23 09:17:45 följande:

Vi har inga planer direkt....bara njuta av svensk sommar, men på hemmaplan!

Själv då?

vet inte! Planen var att hyra stuga genom sambon jobb som man då ansöker om men vi fick avslag :( så nu har vi inga planer alls! Kanske åker upp till stockholm en sväng och hälsar på vänner men det är svårt att veta med bebisen...alltså, jag har ju aldrig rest med en 3 månaders bebis innan. Så jag blir lite osäker på vad man 'kan' göra och inte och vad som blir jobbigt och inte...samtidigt som det skulle vara kul att ha någon sorts plan!
  • Cathie

Jag ska gifta mig utomlands i sommar, så vi kommer ha fullt upp m ALLT... Men det blir säkert bra!

Håller tummarna idag Abbi, hoppas busen är medgörlig!

• Peecock
    SuzR skrev 2011-03-23 09:30:59 följande:
    vet inte! Planen var att hyra stuga genom sambon jobb som man då ansöker om men vi fick avslag :( så nu har vi inga planer alls! Kanske åker upp till stockholm en sväng och hälsar på vänner men det är svårt att veta med bebisen...alltså, jag har ju aldrig rest med en 3 månaders bebis innan. Så jag blir lite osäker på vad man 'kan' göra och inte och vad som blir jobbigt och inte...samtidigt som det skulle vara kul att ha någon sorts plan!
    Hm...ja just det ja ! Sthlm finns ju, mina föräldrar har en lägenhet där på kungsholmen som man skulle kunna semestra i.  Frågan är ju som du också säger...hur reser man med en 3 månaders? ....
  • Peecock
    Cathie skrev 2011-03-23 09:32:55 följande:
    Jag ska gifta mig utomlands i sommar, så vi kommer ha fullt upp m ALLT... Men det blir säkert bra!

Håller tummarna idag Abbi, hoppas busen är medgörlig!
    Vad härligt !! Grattis till bröllopet!
  • SuzR
    Peecock skrev 2011-03-23 09:40:02 följande:
    Hm...ja just det ja ! Sthlm finns ju, mina föräldrar har en lägenhet där på kungsholmen som man skulle kunna semestra i.  Frågan är ju som du också säger...hur reser man med en 3 månaders? ....
    jag vet inte...min syster åkte ju till London när jag bodde där med sin 4 månaders och det var SKIT varmt men han klarade av det bättre än någon annan i familjen...så jag minns att det gick hur bra som helst när han var med och hon har också sagt att det är DÅ när dom är så små som det är som lättast. Dom kan sova lite när somhelst, man har inga fasta sovrutiner än så man kan ta med dom lite överallt. Man behöver inte underhålla dom så mycket i bilen tex, som man behöver när dom är lite större..men detta är bara vad jag har hört från en person så det finns säkert dom som tycker det är skitjobbigt att resa med så små men men..man får väl prova sig fram. Det hade bara vart lite tråkigt att sitta i malml och kuckilura i flera veckor.
  • Cathie

Yeahcarro: Tack!

Enligt min erfarenhet, så är det enklare att resa m barn ju yngre de är! När de är 3 mån ligger de ju i vagnen och hänger med på allt. Vi reste massor när jag var mammaledig m min dotter! Så passa på säger jag

• Kävlingetjej

ja det är enklare att resa med en 3 månaders än en 1 eller 2 åring....
    själv ska vi låna min pappas stuga i höör typ en vecka med ett par kompisar o deras barn...bara komma hemmifrån lite, sen blir det lite dagsutflykter...typ skånes djurpark. har en dotter på 21 månader också så det är ju henne man får tänka på mest, som sagt den lille är nog nöjd varsom=)

• Smilla

Abbi: När idag har ni tid för vändningsförsök?

Hittills har vi inte planerat något speciellt inför sommaren. Vi kommer ju precis att ha flyttat in i huset så det blir väl en del att göra där. Vi har också planerat in någon liten tripp till stockholm/uppsala eftersom min man kommer därifrån och sedan har vi ju resan till Rhodos att se fram emot. Mina erfarenheter (av resande med syskonbarnen) är att det är väldigt lätt att resa med små barn. De protesterar (oftast) inte så mycket som äldre barn kan göra. De ligger bara i sin vagn och har det bra.

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö