BF våren 2011 i närheten av Malmö
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Ja fy fan vad lite pengar man får ut! Inte klokt! :( men men!
Jag hoppas kunna vara hemma till och med 1 augusti 2012.. ;)
Min sambo kommer ta ut dagar då o då.. ;) så ser det ut just nu iaf!
Jag kommer att vara hemma fram till april 2012, alltså exakt ett år och sedan går min man hem fram till sep 2012 då det är dags för inskolning på dagis.
Det lär ju ta ett tag att vänja sig vid den lite lägre inkomsten. Inet så kul när man precis har köpt hus och skall renovera och fixa och har massor av saker man behöver. Men det ska nog lösa sig. Jag längtar så till huset nu. Undrar hur det kommer kännas att flytta tillbaka till Vellinge där man är uppväxt men inte bott i på så många år. Jag känner ju inte en endaste kotte där längre. Får väl hoppas att man kan träffa lite folk i vår ålder som bor i samma område eller kanske någon via föräldragrupperna. Hade ju varit trevligt.
Inatt hade jag verkligen förvärkarna from hell... Har inte sovit många timmar alls så jag skulle inte bli förvånad om jag somnade framför datorn här idag. Kanske har jag dock mig själv att skylla. Igår rensade vi nämligen i källaren inför flytten och var på tippen och slängde allt skit. Så det blev en hel del kånkande på saker även om min man tog det mesta. Men jag tycker det känns så dumt att sitta still och inte hjälpa till när jag kan. Men det straffar sig idag istället. Skönt dock att allt på vinden och i källaren är rensat nu och förberett och packat inför flytten. Det är ju inte klokt hur mycket man kan lyckas samla på sig! Framför allt med 2 gigantiska vinds och källarförråd.
Vi monterade även upp skötbordet och möblerade om i sovrummet så att allt är förberett nu. Väskan är packad så nu kan snart bebisen få komma ut =)
Vi möblerade också om lite i sovrummet! Satte upp spjälsängen.. Blev skitbra! Har skrivit förlossningsbrev, vagnen är hemma, skall packa väskan nu i dagarna!
Smilla: vad packade du nu då?
Jag packade i stort sett enligt den listan vi diskuterat här tidigare. Kläder och hygienartiklar till mig samt till bebisen samt lite extrasaker till mannen. Mjuka, sköna kläder framför allt. Sedan blir det ju alltid lite småsaker. Kul att packa bebisens saker framför allt. De är ju så små och söta! Ibland undrar jag hur vi ska lyckas få på bebisen dessa pyttiga små kläder utan att skada honom.
I helgen fick jag en hel kasse med små söta kläder för nyfödda av min syster. Det fanns sköna overaller och en massa söta pyjamasar och hur mycket som helst. Det passade oss jättebra för vi hade inte köpt så himla mycket av just den minsta storleken. Man vet ju aldrig hur stor bebisen kommer bli och min syster fick så stora bebisar att de aldrig kunde ha de minsta storlekarna.
Vi handlade ju det mesta i New York och amerikanska storlekar är inte riktigt som svenska. Det som i ena affären benämns som 0-3 månader kan vara lika med upp till 3,6 kg och i en annan affär kan 0-3 månader betyda upp till 5 kg. Och det är ju ganska stor skillnad.
Åh förlossningsbrevet :) Mitt är också klart.......visste knappt vad jag skulle skriva men tror jag fått med det viktigaste :)
Väskan är packad, hennes rum är klart och nu väntar vi bara :) Jösses låt dessa 4 veckor gå snabbt hihi.
5 vänner har fött nu och gud jag fattar inte att det ligger en sådan liten i min mage.....overkligt :)
Börjar bli trångt om plats där inne........sparkarna gör mer ont och magen hoppar så man blir rädd ibland :)
Har ni gått upp mycket? Jag har gått upp exakt 10kg, det känns ju lagom och det hinner väl bli några till innan hon kommer :) Tur jag har parken här utanför så jag kan promenera bort dom i vår/sommar :)
Evigt tacksam abbi för att hon instruerade mig hur jag skulle skriva förlossningsbrev. Så nu har jag också gjort det. Jag har inte packat någon väska än men lagt undan lite grejer.
Men jag är nog den med senast bf tror jag!? 28 April .
Jag märker också av platsbristen där inne. Ibland tror jag hon ska kika ut ur min navel.
Sist hos BM hade jag gått upp 10 kg, och det känns inte så skoj...men jag gör så gott jag kan för att hålla mig i skinnet. Hade tyckt det var lite roligare att gå till BM om jag slapp väga mig.
Meeeen jag har också park nästan precis vid mig... räknar med ett bränna många kg där :)
Evigt tacksam abbi för att hon instruerade mig hur jag skulle skriva förlossningsbrev. Så nu har jag också gjort det. Jag har inte packat någon väska än men lagt undan lite grejer.
Men jag är nog den med senast bf tror jag!? 28 April .
Jag märker också av platsbristen där inne. Ibland tror jag hon ska kika ut ur min navel.
Sist hos BM hade jag gått upp 10 kg, och det känns inte så skoj...men jag gör så gott jag kan för att hålla mig i skinnet. Hade tyckt det var lite roligare att gå till BM om jag slapp väga mig.
Meeeen jag har också park nästan precis vid mig... räknar med ett bränna många kg där :)
Oj, vad alla ska vara hemma länge. Själv funderar jag på att börja jobba deltid lite efter årsskiftet eller till våren och sen vara ledig på heltid igen under hela sommaren 2012. Så får min man vara hemma lite på våren och sen till hösten. Men vi får se hur vi lägger upp det... Känner att jag kommer att missa för mycket på jobbet om jag är hemma närmare 1,5 år i sträck.
Lite pengar får man ja... Man vill ju inte direkt ta ut föräldrapenning sju dagar i veckan heller, för då försvinner de ju så fort. Som tur var betalar vår arbetsgivare mellanskillnaden från 80 (78?) till 90 % av lönen i 150 dagar.