• SuzR

BF våren 2011 i närheten av Malmö

jag har alltid sovit på sidan så det funkar nu med. lade en kudde mellan benen som jag har läst att det kan vara bra att göra och det var rätt skönt. så jag sover gött men går upp 3 ggr per natt...DET är jobbigare än att hitta en skön ställning att sova i.
    Ska på föräldrarutbildning i dag. Ska bli kul!

• SuzR

Nej usch jag hatar att gå upp i vikt och trivs inte alls i denna 'nya' kropp! Vill ha min gamla tillbaka. Inget fel på fejjan (alltså inga finnar eller så) men ser trött ut ibland och håret har inte sett en frisör på ett halvår...men jag ska fixa till det och jag går fortfarande till hudterapeuten och färgar bryn och noppar. Jag ska vara snygg in i det sista haha:) men kroppen...nej det är inget kul men vad gör man det är ju VÄRT det såklart men jag tycker man får gnälla lite om allt möjligt när man e preggo:)

• SuzR

usch jag har nog varit lite nonchig när det kommer till förlossning...helst vill jag komma in och bara säga 'förslöööös mig' men jag vet ju att det inte funkar så;)
    orkar inte läsa om det där med avnavling, jag vill bara att bebisen ska ut, vara frisk och att det blir så smärtfritt som möjligt:)
    Ska dock skriva på ett förlossningsbrev i dagarna.

• SuzR

det enda med eda är väl att förlossningen blir mer utdragen? Alltså att man inte riktigt vet när man ska krysta för att det inte 'känns'..äh jag vet för lite för att ha en vettig åsikt.

• SuzR

jag anmälde min föräldraledighet i går..så från 9 april (bf 24) till juli 2011 och sen ska jag också ta ut semester efter det. Härmade abbi här lite;) sen är det tänkt att jag är hemma fram till maj 2012 och sen tar sambon över juni, juli och augusti och sen blir det dagis!

• SuzR

fick en chock förresten....faaan vad lite pengar man får ut!!

• SuzR

har ni köpt amnings bh än? man kanske ska göra det innan men hur vet man vilken storlek man ska ha?

• SuzR

ok men jag börjar på en kupa större så får vi se! tack för tips!

• SuzR
    Peecock skrev 2011-03-17 11:35:41 följande:
    Döööör av hunger....
    i wish! Har ingen hungerskänsla alls knappt...jag skulle aldrig strunta i varken frukost lunch eller middag så jag äter ju men jag saknar att vara riktigt hungrig! Gillar den känslan!
    Var hos bm igår och hade överraskande nog bara gått upp från 66,2 - 66,9 på 3 veckor. Nåväl, bebisen låg på kurvan så huvudsaken är ju att den växer.

har anmält mig på fk och på jobbet nu att 8 april blir min sista arbetsdag. skönt:)
  • SuzR
    Peecock skrev 2011-03-17 16:04:22 följande:
    Haha ska vi byta? Jag hade hellre varit ohungrig.... kvantiteten är nog inte densamma dock.
    Själv hade jag gått upp 1,5 kg på senaste månaden när jag hos BM igår och hjärtljuden hos bebisen var för höga. Så det var bara att lägga sig på rygg och vänta i 45 långa tankspridda minuter på att de skulle gå ner. Och det gjorde dem. Hon hade ngn förklaring att bebisen kanske varit väldigt aktiv precis innan hon mätte.
    Jag sa inget men.....jag stressar ju faktiskt upp mig innan jag ska dit. Jag tycker det är jobbigt att vara där eftersom det är ett jääävla tjat varje gång kring vikten.
    Det känns lite som ett förhör : går du prommnader ? Simmar du ? Du tränar fortfarande?

Har hon varit gravid ens? Jag tror jag ska somna hela dagarna på jobbet ,  så fort jag står upp tror jag att jag ska kissa på mig , jag får världens håll (ligamament smärtor? ) om jag går fort ...att få på sig jympadojjor är inte heller det lättaste. Nej....hon ger mig mest dåligt samvete den där BM.
    1,5 kg är ju inget alls!! Vad irriterande att bm ska tjata om vikten. Det gör aldrig min bm, jag klargjorde för länge sen att jag slutade träna rätt så omgående för det var tråkigt och jag kände mig omotiverad. har ju gått på vattengympa för gravida men jag vet inte ens om jag har nämnt det för henne...nåväl, skitsamma. Huvudsaken är ju mer att barnet växer och att hjärtat slår bra osv..att blodtrycket är ok.
    haha jag får be min sambo knyta mina skosnören åt mig. rätt skönt att slippa! det trycker på rätt mycket nedåt nu, så jag blir kissnödig och ibland gör det riktigt ont när huvudet 'mejslar ner sig' som bm sa.
Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö