• SuzR

BF våren 2011 i närheten av Malmö

9 dagar kvar!! Känner inget men känner mig lat och trött och får ont i ryggen och överallt om jag gör för mycket så en aktivitet om dagen räcker! Var hos bm i onsdags och allt såg bra ut....14 kg plus:):( ja vad gör man..och idag åt jag en getost macka jag har trånat efter i 9 månader men undvikit men nu kunde jag inte hålla mig längre och mitt sunda förnuft sa att det var ok och jag njöööööt!!

• SuzR
    Peecock skrev 2011-04-15 13:55:43 följande:
    Jag tror det går allllldeles utmärkt! Idag känner jag att jag skulle vilja fira med vin , sista dagen på jobb och allt ! Hade varit gaaaanska gott med ett glas på altanen när jag kommer hem. Men...nej :) kanske kan be mannen dricka lite så jag kan ta bara en klunk eller ngt...
    jag hoppas och tror det....haha ja en klunk vin kanske får igång det hela. skönt att sluta på jobbet va? Veckan har gått ganska snabbt faktiskt, mycket vila, morgon tv...träffat familj och vänner men efter ett tag blir jag trött och det är då jag blir uttråkad..visst vill jag gå på stan och så där men jag fixar inte för långa promenader och så måste jag ha en toa i närheten...nej, jag är helt enkelt inte så jäkla ball just nu haha!
  • SuzR
    Peecock skrev 2011-04-15 14:53:01 följande:
    Ja det är verkligen jätteskönt att gå hem ! Väääldigt glad att jag sa en vecka tidigare än jag egentligen skulle gå. Dina dagar har verkat sköna ! Så jag också tänk mig ha det ...
    Jag fixar inte heller prommenader direkt.. Tycker det gör ont faktiskt...dessutom känns nödigheten så fort jag står upp.  Förhoppningsvis blir det Ball snart :) Ska bli så jäkla spännande , och det ska bli väldigt skönt att få tillbaks sin kropp igen :)
    jag är glad att jag gick två veckor innan istället för 3 faktiskt...även om dagarna har vart helt ok så är det inte SÅ kul att dra hemma, då jobbar jag hellre..men men.det är ganska skönt att sova och vila när man vill!
    jaaa vill gärna ha tillbaka min kropp...inget kul att shoppa nu, däremot kul att tänka vad man skulle vilja ha...har sett en hel del snyggt som jag kan köpa sen. tänk alla pengar jag har 'sparat in' genom att inte shoppa hehe, bra resonemang va!?
  • SuzR

Vaknade med en blöt fläck i sängen imorse och gick och kissade och när jag var 'klar' så rann det ut mer! Vet inte om jag läckt fostervatten (?) jag ringde sjukvårdsupplysningen som tyckte jag skulle åka in men ringde bm direkt som sa att jag skulle köpa bindor och sen avvakta och ringa vid 7-8 tiden ikväll om det inte har hänt nåt...vilket det inte har så jag ringer lite senare och hör vad dom säger..vet varken ut eller in! Visst vill jag föda hehe men jag åker ju hellre in om det är nåt for real liksom!!

• SuzR

Jag ringde igen till bbmen inget har ju hänt mer idag och jag vill inte åka in bara för att vända , då är jag hellre hemma så länge jag kan. Dom sa att det kan vara livmodertappen som luckras upp och att man kan få vattniga flytningar så det kan ju vara det! Har köpt ett gäng bindor så får hålla koll på allt på det sättet istället:))

• SuzR

kul med alla värkar hit och dit haha:)
    här händer det inte mycket men jag känner rent psykiskt att det är på g i veckan...ja det är ju en vecka kvar bara men det KÄNNS att det är lite tid kvar..jag känner mig redo liksom. Hade en monster flytning i morse men det var ingen slempropp (usch vad det låter äckligt...) iaf så tja, inget annat känner jag. Försöker att inte känna av för mycket eller känna efter för ordentligt.

• SuzR

Hej! Fick vår lilla Matilda igår! Som snilla kände jag också ett poff inom mig typ och vattnet gick vid 3 på natten. 9.15 kom vi in och då var jag 8 cm öppen så ingen tid för epidural men men sen kom hon ut 12.40 så på det stora hela var det en bra förlossning men värkarna och sen krystningar var lagom kul..men hon kom ut iaf!!! Söt och frisk!

• SuzR
    Peecock skrev 2011-04-27 14:51:00 följande:
    Vet inte om man kan förbereda sig på omställningen? Den verkar ju onekligen stor när man läser här. Stor så att man inte förstår det liksom.

Det löser sig, de är jättebra ord ! Oavsett hur det blir när barnen är födda så är det ju skönt att ha kunnat "slappna av" i nio månder iaf. Man ska ju ta det "onda" när det kommer.... så det är ju helt rätt gjort !

Med tanke på hur jag tidigare tänkt kring graviditet så har jag också glidigt i mina egna mått mätt. Jag har mått över förväntan !  Jag är fantastiskt tacksam över det . Det enda negativa jag kanske kan se om jag ska leta är att jag känner att jag varit ganska distanserad ....inte "kramat mage" och "bondat" som man så fint ska göra.
    Men jag har inte kunnat riktigt....

Jag hoppas att det kommer gå bra när hon är här , men jag vet inte alls hur det kommer bli. Och ingen kan berätta för mig hur JAG kommer känna,må,tänka.... det är bara att vänta och se. Av den anledningen längtar jag....kom ut så jag får se vad det är...känna det jag ska känna....så kan jag gå vidare och inte undra hur det ska bli. Och självklart att se vem det är som puffar på mig innifrån...
    Klart att det är en omställning, konstigt vore annars men jag känner nog mer att för det första så finns det en anledning till att man är gravid i 9 månader...när bebisen väl är här så känns det så självklart på något sätt. Konstigt såklart men efter en vecka av denna nya medlem så känns det bättre och bättre för varje dag. Visst är jag en mamma-virgin och googlar mycket, ringer bb och frågar om torra fötter på bebisen och andra små grejer men man kommer ganska långt med sunt förnuft!
    Jag bonande inte heller med min mage förresten..tyckte det kändes skittöntigt att sitta där och prata med magen. Nej, jag bondar nu istället!
  • SuzR
    Hanna1983 skrev 2011-04-21 18:21:03 följande:
    Ett stort grattis suzR!! Skönt att allt gick bra! Ja, värkarna var tuffa men man glömmer allt förvånadsvärt fort! Nu skulle jag till och med kunna tänka mig att göra om det. ;) Hoppas att allt går bra med lilla Matilda! Det namnet hade vi också tänkt om vi fick en flicka. Men nu blev det en liten Vilmer istället!

Jag svettas också något kopiöst! Vaknar mitt i natten av att jag är helt blöt... Och när jag är ute och promenerar rinner det... Riktigt ofräsch känner man sig. Jag häller också i mig vatten. Inte så konstigt om man behöver kompensera för såväl svettningar som amning! Vet ni om det där med svettningarna kommer att avta snart? För det håller väl inte i sig hela tiden man ammar hoppas jag?

Glad påsk på er!
    tack så mycket! allt känns väldigt bra, nu en vecka senare. Jag är såååå jävvvla glad att allt gick bra och att jag inte är gravid längre. Fasen vad skönt det är att slippa magen, även om den ser minst sagt degig ut nu..men men..så är det väl. 8 kg är borta iaf sen förra veckan.
    Jag svettas med varje natt. Kallsvettades men ändå rann det svett av mig...ewww!!
Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö