Smilla skrev 2011-03-10 11:07:31 följande:
Vad jobbigt att vara sjuk nu när man är så stor. Jag tyckte det var tillräckligt jobbigt med lunginflammation i julas. Det var verkligen ingen höjdare. Hoppas det blir bättre snart!
Jag hade också "mensvärk" i nedre delen av magen under de tidiga morgontimmarna idag. Sov nästan ingenting mellan typ 3 och 5. Försökte dock påminna mig själv i halvsömnen att "rörelse" är bra och lindrar. Så jag gjorde lite höftrörelser (ritade 8:or med höfterna) och då kändes det bättre faktiskt.
YeahCarro: Jag funderade också på att vaxa bikinilijen lite. Inte så kul att mannen får hjälpa en med det man inte ser =) Vaxning kan man ju göra på de flesta skönhetssalonger och det är inget konstigt alls. Du får ta av dig på underkroppen men de lägger alltid en handduk över dig så du behöver inte ligga och "blotta" dig =) Ett tips är Gilda-skolan på Gustav Adolfs torg. Bra priser eftersom det är elever som "tränar". De är dock väldigt duktiga och trevliga. Har själv bokat in en fotbehandling där nu.
Jag passar på med alla möjliga skönhetsbehandlingar nu innan bebisen kommer för sedan antar jag att det inte blir av på ett tag =)
Nu tror jag faktiskt att bebisen lagt sig rätt. Igår kväll när jag låg och läste (på sidan) så var det som en stor jordbävning i magen! Den verkligen skakade och svängde och hoppade. Och sedan var det som om han lade sig till rätta därinne =) Så skönt det skulle vara om så var fallet!
Jag har inte känt någon djup mensvärk, mer övergående lätt dov värk... men jag ligger ju lite back med min bf 28/4 så det kanske kommer?!
Nej jag låter nog hellre ett proffs fixa med bikinilinjen :) Bra tips där med skolan.....jag ska kolla upp !
Det låter onekligen som om din bebis lagt sig på rätt håll. Precis sådär kände jag också ett tillfälle...det var som om hela magen svängde sig 180 grader...mycket märklig känsla! och nu känner jag små puffar under tuttarna och även lite kraffs och buffar mot "utgången"
Idag har jag fått massage....herregud så skönt !!! Vi har en massage tjej som kommer till jobbet 1 ggn i månaden. Känner mig helt avslappnad! Hemma ligger det även en helkropps-massage presentkort. Hoppas kunna använda den ngn gång efter förlossnigen..