Hej på er! Äntligen!!!
I lördags morse kom vår lille sötnos ut! Snabbt gick det kan jag säga och det var verkligen inte alls så som jag förväntat mig.
Vi hade varit på lite fest på fredagskvällen och gick inte och lade oss förrän strax efter 2 på natten. Prick 4 vaknar jag av att det säger poff i ryggen och så forsar det vatten som en hel ocean i sängen. In i duschen och skölja av mig och än så länge känns det inget alls. Vi ringer till Lund som säger att vi kan vänta med att komma in tills vid 10-tiden på förmiddagen. Vid 5-tiden börjar värkarna sätta igång lite lätt men de känns verkligen inte så farligt så jag ligger kvar i sängen och vilar mig. När klockan är halv 8 tycker jag helt plötsligt att det börjar trycka på där bak så jag väcker min man och säger att vi nog måste åka meddetsamma ändå för det känns konstigt. Vi ringer Lund igen men då är det helt plötsligt fullt så vi får åka till malmö ändå och tur var väl kanske det. Vi hinner precis in på förlossningen och jag undrar om jag kan få epidural för att det trycker så mycket där bak. Det fick jag inte alls för det var helt enkelt dags att föda barn. Jag var fullt öppen utan att känna av det och krystvärkarna var verkligen på gång i bilen. Så vi hann precis in och sedan föddes vår lille pojke!
Måste verkligen säga att det var en helt otroligt positiv upplevelse. Jag hade inte det minsta ont (faktiskt) och hann aldrig bli rädd heller. Det känns faktiskt värre nu efteråt när man är så svullen och öm. Han kom ut lite som stålmannen så jag fick tydligen en del skönhetsstygn men det ska väl bli bra igen. Jag som hade planerat förlossningen så mycket med allt jag skulle göra och testa (bada, pilatesboll, saccosäck, olika smärtlindringar etc.) och så fick/hann jag inte testa något alls.
Vi stannade kvar på familjeBB ett dygn och kom hem sent i söndags kväll. Nu försöker vi bara hitta en vardag igen och myser så mycket vi kan med vår lille bebis.