• Smilla

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Just nu känns det som om vi är inne i världens bästa period. Lille Edvin är glad som en solstråle hela dagarna. Han vaknar på morgonen med ett stort leende och så myser vi i sängen en stund och sedan klär vi på oss och äter. Han brukar vara vaken ca 1½ timme och sedan sover han och sedan sitter han i babysitter eller ligger i babygymet tills det är dags för mat igen och sedan är det samma visa igen hela dagarna långa. Han älskar när vi jag sjunger för honom och har lite gympa med honom. Han älskar alla ramsor där man leker med ben och armar på honom så han skrattar rejält. 

Gråter vet jag inte riktigt när han gjorde sist. Han är konstant glad nu och har varit det ett bra tag. Vi tar på honom pyjamas vid 8-tiden och sedan får han lite mat och sedan nattas han runt halv 9-9-tiden. Vaknar kanske 2 gånger på natten. Vaknar är kanske fel ord för han sover när han äter och så fort han ätit klar så lägger jag ner honom i sängen så han sover igenom allt ihop i stort sett.  

På söndag är det dags för dop. Mycket att fixa nu med mat och allt annat. Vi har fortfarande inte packat upp allt i huset än så det är fortfarande lite kaos att ta hand om.

• Smilla

Jag kan nog också på tisdag i nästa vecka, låter trevligt. Slottsträdgården, är det den vid kanalen i malmö, nästan vid Malmöhus, där de har kryddträdgårdar m.m.? Hoppas jag hittar dit isf, har inte helt full koll på det.

• Smilla

Jag glömde visst bort att jag ska på första mammaträffen här i vellinge på tisdag så jag kan inte komma, tyvärr. Himla synd för det hade varit så kul att se er och alla bebisarna. Men det får bli en annan gång.

Igår döptes lille E och det var verkligen ett fantastiskt fint dop. Inte ett öga var torrt. Flera av gästerna satt och grät och min syster grät och det gjorde jag också ett par gånger faktiskt. Och vilket väder vi fick! Vi hade dopkalaset ute i trädgården och bättre kunde det inte ha blivit. Och lille Edvin var snällheten själv hela dagen.

• Smilla

Vi åker på semester imorn bitti och är borta en vecka så tyvärr kan jag inte komma denna gången heller. Men nästa gång hoppas jag verkligen att jag kan träffa er!

• Smilla

Vi har också börjat med smakisar och det fungerar ganska bra. Än så länge har vi hunnit med ärtor och potatis/palsternacka.

Blir det någon mer träff? Jag har ju inte haft möhlighet att vara med på träffarna innan men jag skulle hemskt gärna vilja träffa er snart.

• Smilla

Vi har även börjat med välling på kvällen som sista mål så att han håller sig mätt genom natten. Smakisarna går också jättebra.

Men gud vad han växer! Alla kläder blir för små alldeles för snabbt. Lång och smal är han. Och vansinnigt söt givetvis :)

• Smilla

Välling är väl egentligen från 6 månader men eftersom han sov så dåligt på natten fick jag tipset av min syster att testa majsvälling som skall vara skonsamt. I början blandade jag 50/50 med majsvälling och mjölkersättning men efter ett par dagar så tog jag enbart majsvälling och det fungerar alldeles utmärkt. Han dricker ca 2 dl majsvälling vid 8 på kvällen och sedan sommar han vid halv 9-9-tiden.

På torsdagar är det babycafe här så då kan jag inte men måndagar ska nog gå bättre. Är det nu på måndag eller måndagen efter det?

• Smilla

Jag kan på torsdag också, bara det är på eftermiddagen. Jag tror babycafet slutar vid 12 men efter det går det bra.

Inatt vaknade han en gång, typ vid halv 4, och så brukar det vara. Sedan sover han fram till ca 8.

Jag tänkte också börja med gröt men jag är fortfarande lite osäker på hur mycket de ska äta om dagarna, alltså i mängd. Om de får gröt, hur mycket ska de få då?

• Smilla

Sista kvällsmålet kunde jag byta ut utan protester och igår fick han gröt som eftermiddagsmål. Och oj vad han gapade efter mer! Han älskade gröten och mumsade ordentligt så det målet blir inga problem heller att byta ut. Lunchmålet får han ju mestadels puré nu och lite bröstmjölk till att dricka.

Nu är det dags för veckans höjdpunkt, babysim! Jättekul!

• Smilla

Hittills har E bara ätit maten jag själv lagat men jag tänkte även vänja honom vid burkmat.

Om 10 dagar åker vi till Rhodos och då blir det ju burkmat som följer med. Idag gjorde jag egen mango/banan-mos. Mycket gott enligt E! Gjorde även äpple/plommon-mos som också blev gott.

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö