• Peecock

BF våren 2011 i närheten av Malmö

SuzR skrev 2011-04-15 13:11:38 följande:
    9 dagar kvar!! Känner inget men känner mig lat och trött och får ont i ryggen och överallt om jag gör för mycket så en aktivitet om dagen räcker! Var hos bm i onsdags och allt såg bra ut....14 kg plus:):( ja vad gör man..och idag åt jag en getost macka jag har trånat efter i 9 månader men undvikit men nu kunde jag inte hålla mig längre och mitt sunda förnuft sa att det var ok och jag njöööööt!!
    Jag tror det går allllldeles utmärkt! Idag känner jag att jag skulle vilja fira med vin , sista dagen på jobb och allt ! Hade varit gaaaanska gott med ett glas på altanen när jag kommer hem. Men...nej :) kanske kan be mannen dricka lite så jag kan ta bara en klunk eller ngt...
  • Peecock
    SuzR skrev 2011-04-15 14:06:59 följande:
    jag hoppas och tror det....haha ja en klunk vin kanske får igång det hela. skönt att sluta på jobbet va? Veckan har gått ganska snabbt faktiskt, mycket vila, morgon tv...träffat familj och vänner men efter ett tag blir jag trött och det är då jag blir uttråkad..visst vill jag gå på stan och så där men jag fixar inte för långa promenader och så måste jag ha en toa i närheten...nej, jag är helt enkelt inte så jäkla ball just nu haha!
    Ja det är verkligen jätteskönt att gå hem ! Väääldigt glad att jag sa en vecka tidigare än jag egentligen skulle gå. Dina dagar har verkat sköna ! Så jag också tänk mig ha det ...
    Jag fixar inte heller prommenader direkt.. Tycker det gör ont faktiskt...dessutom känns nödigheten så fort jag står upp.  Förhoppningsvis blir det Ball snart :) Ska bli så jäkla spännande , och det ska bli väldigt skönt att få tillbaks sin kropp igen :)
  • Peecock
    SuzR skrev 2011-04-15 16:23:24 följande:
    jag är glad att jag gick två veckor innan istället för 3 faktiskt...även om dagarna har vart helt ok så är det inte SÅ kul att dra hemma, då jobbar jag hellre..men men.det är ganska skönt att sova och vila när man vill!
    jaaa vill gärna ha tillbaka min kropp...inget kul att shoppa nu, däremot kul att tänka vad man skulle vilja ha...har sett en hel del snyggt som jag kan köpa sen. tänk alla pengar jag har 'sparat in' genom att inte shoppa hehe, bra resonemang va!?

Nej jag håller med dig! Jag skulle nog bli knäpp om jag gick hem för tidigt. Nu känns det helt rätt !!

Klockrent resonemang, allt det man sparat får man ju ta igen nu efteråt :) Hela min garderob är full av kläder jag vill använda igen snart. Hoppas kroppen går tillbaks hyffsat snabbt.

• Peecock
    SuzR skrev 2011-04-16 18:16:41 följande:
    Vaknade med en blöt fläck i sängen imorse och gick och kissade och när jag var 'klar' så rann det ut mer! Vet inte om jag läckt fostervatten (?) jag ringde sjukvårdsupplysningen som tyckte jag skulle åka in men ringde bm direkt som sa att jag skulle köpa bindor och sen avvakta och ringa vid 7-8 tiden ikväll om det inte har hänt nåt...vilket det inte har så jag ringer lite senare och hör vad dom säger..vet varken ut eller in! Visst vill jag föda hehe men jag åker ju hellre in om det är nåt for real liksom!!
    Låter ju intressant det här! Lycka till om det är bebis på G !
  • Peecock
    SuzR skrev 2011-04-16 21:57:09 följande:
    Jag ringde igen till bbmen inget har ju hänt mer idag och jag vill inte åka in bara för att vända , då är jag hellre hemma så länge jag kan. Dom sa att det kan vara livmodertappen som luckras upp och att man kan få vattniga flytningar så det kan ju vara det! Har köpt ett gäng bindor så får hålla koll på allt på det sättet istället:))
    Det är säkert som de säger !! Ut kommer bebben ngn gång, förr eller senare :)
  • Peecock
    Cathie skrev 2011-04-17 14:14:55 följande:
    Hej hopp!

Jag prisar denna hinnsvepning, för nu verkar det vara på G. Har haft värkar sen 9 imorse, inte regelbundna, men de håller i ca 30 sek. De är definitivt annan karaktär på dem än sammandragningarna, de gör ont, men inte så ont att det inte går att hantera. Dessutom lossnade slemproppen i förmiddags...

Hon är punktlig iaf, har bf idag 
    . Men eftersom det inte har dragit igång ordentligt, tror jag knappast hon tittar ut idag...

Jag har försökt få igång det mer och storstädat hela huset, hängt tvätt och nu ska jag gå ut i trädgården och rensa lite! Får se om det hjälper.

Ha en trevlig söndag!
    Haha fan vad du orkar med :) Känner mig som världens latfis, åkt bil hela dagen och tvingar därmed sambo att laga mat och tvätta !!

Hoppas du blir mamma snart !
  • Peecock

Grattis Smilla!! Vilken raket förlossning..... det kan verkligen gå fort märker man !

• Peecock

v 39+6 idag  .... varit hos min BM idag som idag . Höll på att strypa henne....
    Fortsatt tjat om vikten (15 kg upp från inskrivningen idag) ...för att inte prata om att hon vill att jag ska prommenera . Jag försöker förklara att det gör ont på mig...det är inte som jag är lat. Oavsett....lönt att tjata när jag strax är i v 40 ?
    Det första hon säger till mig är hur svullen jag är i ansiktet, händerna benen.....tack.....jag vet !

Kom nu ut bebis.... så jag får träffa dig istället för min BM!

• Peecock
    abbi skrev 2011-04-21 10:15:41 följande:
    För oss går det bra! Börjar hitta rutinerna nu! Promenerar just nu till BVC! William sover gott i sin vagn! Jag svettas som fan.. Har gått ner minst 11 kg redan! Jihoo!
    Han är väldigt snäll..tar både tutten, napp och flaska!
    Har ni ngn sån speciell flaska? Tuttformad? typ :)
    Borde man skaffa en ammningsnapp redan innan ?
Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö