• Mamma77

4 missfall.. Finns det hopp?

Hej
    Jag har också varit hos DR.Yang ett par gånger på akupuntur och vidrigt örtté:)
    Tyvärr har jag nu inte varit där på nästan 4 veckor pgr av sjukdomar.
    Jag har 10 upprepade missfall och en son på 7 år min sambo och jag.

• Mamma77

Tack alla! Ja hur orkar man? Jag kan ju säga att det inte har varit lätt och att man varit periodvis knäckt och att det tar på förhållande och livet. Men ännu ger jag inte upp. Kram

• Mamma77

Ninni 82, hur ska du använda prednisolon, trombyl, progesteron och Fragmin ? Jag menar vilka doser? Vilken vecka ska du börja och hur länge? :)

• Mamma77
    Ninninn skrev 2011-08-29 18:26:28 följande:
    prednisolon har ja börjat med idag, har ägglossning om ca 1 vecka 10 mg/dag! Trombyl 75mg/dag och fragmin 5000 IE/dag börjar jag med några dagar innan ägglossning och progesteron när jag fått ett pluss!!!

Har du fått samma medicin?? 
    Ja jag har fått samma, men tyvärr fick jag mitt 14 missfall nu och skrapades i torsdags. Jag började med allt vid +, men egentligen ska man tydligen inte börja med Fragmin förren man vet att det sitter på rätt ställe. Om man tar Fragmin och det blir uyomkveds kan man tydligen förblöda, men vad vet jag.

Hur länge har dom sagt att du ska fortsätta med Prednisolonoch allt annat om du nu förhoppningsvis blir  gravid?

Ska du göra uppehåll om du ej får plus?

Kram å lycka till
  • Mamma77

Hej alla! Ja jag kan säga att jag aldrig någonsin kunnat tro att en människa ska behöva gå igenom flera missfall, men nu efter 14 st vet jag. Tyvärr så blir det inte lättare, men ännu vågar jag inte ge upp och ingen läkare säger att vi ska heller. Jag förstår inte hur vi kunde få vår son 2003 och sen har det inte gått vägen. Vi är utredda kors och tvärs.

Lilla M: vi har inte gjort någon immunologisk utredning utomlands. Kan detta ge något och är det inte kostsamt? Vill gärna veta:)

Jag hoppas och hoppas att vi alla ska få lyckan att få behålla en graviditet och en lite bebis igen. Jag svarar gärna på frågor, tycker själv att det är underbart att "prata" med er.

• Mamma77

En fråga... Ni som också tar Trombyl, Fragmin, prednisolon, vitaminer mm. Tar ni det på morgonen?

• Mamma77

Annica P: Jag mår inte så bra efter skrapningen tyvärr. Blev sjukskriven förra veckan för jag kom knappt ur sängen och mådde dåligt. Försökte förmedla detta men dom lyssnade inte. Har haft feber i 5 dagar och åkte tillbaka till akuten/ kvinnokliniken i dag, jag hade rätt! Fått infektion och 2 sorters antibiotika.Ska vila och sjukskriven ytterligare en vecka. Hade dom lyssnat kanske jag vore bra nu och på jobbet, men men. Jag känner min kropp och har aldrig mått så här efter skrapningar förr. Efter 14 missfall kan jag min kropp. Nu vill jag bara bli bra och pigg. Finna kraft och kanske mod för att ge sig in i karusellen igen. Jag vill inte ge upp, men jag vågar inte tro att vi ska lyckas längre. Det tog tid innan jag blev gravid denna gång så tiden mellan missfallen har ingen betydelse och jag blir ju inte yngre heller. Stor kram

• Mamma77
    Majsan77 skrev 2011-09-06 09:14:02 följande:
    Åh Smulan! Vad jobbigt för er! Jag vet hur jobbigt det är att det upptäcks på ett ultraljud men det måste vara extra tufft när man kommit en bit på vägen.  Styrkekramar till er!

Mamma77: Tråkigt att höra att du mår dåligt efter skrapningen. Har du skrapats tidigare eller var detta första gången? Efter mitt första MA valde jag att göra en skrapning men de två andra gångerna valde jag Cytotec behandling hemma.

Marieh: Håller tummarna för att det gått vägen denna gången Glad, men håller med Timoa att BIM -1 vore en bra testdag.
    Jag har skrapats 3 gånger förut då kroppen inte velat få ut allt.
Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?