• Mamma77

4 missfall.. Finns det hopp?

Stort grattis och lyckönskningar!

• Mamma77

Äntligen är hon här:)) I v. 37+ 4 kom hon vår prinsessa. 16 missfall men denna gången gick det och min 10- åriga pojke har äntligen blivit storebror. Ge inte upp, mirakel sker faktiskt. Kram på er

• Mamma77

Tack alla underbara! Att man finner styrkan att fortsätta är för mig en stor fråga, men man gör det konstigt nog:) Kram till er alla

• Mamma77

Ja, om man orkar ta matchen så ge inte upp! Jag VET att det tär och kan knäcka en själv, partner och livet.
    Jag fattar inte att hon är här. Dock har hon gulsot och jag blev livrädd. Så nu ska hon sola 24 timmar/dygnet och det är rätt påfrestande:(

• Mamma77

Hej,
    Tack så hjärtligt! Ja 8 år med 16 missfall har satt sina är. Jag är utredd kors å tvärs men inget funnet på oss. Samma pappa till min son son som är 10.
    Denna gång var jag sjukskriven nästan hela graviditeten. Trombyl, Fragmin och crinone( progesteron) från att man såg ett hjärta. Fragmin och trombyl ska inte sättas in tidigare pgr av blödningsrisk om något är fel.
    Jag drack inga drycker med koffein, te i bland.
    Jag har högt blodtryck så jag äter ju medicin för detta med.
    Nu dras min tös med en seg gulsot sen födsel 12/9 och solar inne på v.3 nu:( Inskrivna på Astrid Lindgren. När får man bara njuta?

På något sätt kände jag att denna graviditet var annorlunda och skulle gå, mysko känsla. Jag svarar gärna på allt jag kan. Kram å all lycka

• Mamma77
    lill111 skrev 2013-10-01 12:10:49 följande:
    Tack snälla du för snabbt svar!! Uscha vad man ska gå igenom, vi har ett helvete nu, kan bara beundra er som orkat, men ni segrade!!! Du åt inget kortison denna gång? Hoppas verkligen att er goding snart blir bättre, håller alla tummar och tår!  Förstår att du bara vill nuta, men det kommer jag lovar!! Tänka att ni till slut lyckades, helt fantastiskt!!  Jag åt trombyl nu, men från plus samt Crinone, men hjälpte föga:((  Stor kram och så hoppas jag vi hörs igen!!

Hej, klart jag svarar så gott jag kan. Ja det är jobbigt och oroligt med en gulsot som inte vill ge sig:( Jag har ätit samma mediciner och tagit fragmin vid tidigare graviditeter som slutat i missfall, men denna gång gick det. Den enda skillnaden denna gång var att jag åt p-piller i 8 mån innan denna för att vila kroppen eller vad man ska säga. Kram
  • Mamma77
    Kuben skrev 2013-10-01 12:58:21 följande:
    Hej! Jag läste precis detta och vill börja med att beklaga allt du gått igenom! Det jag slås av är att vi har lite liknande historier... Jag har bara gått igenom 6 mf, och har fått 2 barn, men barn nr 1 hade oförklarlig gulsot (vattnet gick i v 31 och hon kom v 34) och hon fick sola i 3 veckor. Jag funderar nu över om det finns något samband mellan våra alla missfall och gulsoten?!? Kram och lycka till med tösen!    

Tack, oron för gulsoten som inte vill ge sig är stor. Vill ju kunna njuta. Solning för tredje veckan nu. Dom har börjat spekulera i om det kan vara något samband med missfallen , men ingen vet något alls just nu känns det som. Fick även sluta amma i 48 timmar . Hur långdragen var er gulsot? Kram
  • Mamma77
    stumpan81 skrev 2013-10-01 17:28:09 följande:
    Mamma77: Låter som att jag är i samma klass som dig! 15 MF/MA på mindre än 5 år. Svenska sjukvården hittar inga fel, är utredd utomlands också. Har ett lite aktivt immunförsvar. Det där med immunisering efter 1:a barnet kan stämma på mig, fick ett barn (föddes för tidigt) och efter det kom alla mina MF. Vad kan man göra åt det?

Jag har en son som är född 2003 sen bara missfall. Men ingen har sagt något immunisering till mig. Det är en gåta hur man kan få ett barn sen 8 år av helvete. Sen kommer min sessa och får gulsot som inte bil ge sig:(
Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?