4 missfall.. Finns det hopp?
(Grav.testet jag gjorde ser ut som det svaga streck som man brukar få typ 2 dagar innan BIM så borde väll vara nästan klart då va? När jag testade nån dag efter cytotec var testerna skit starka)
(Grav.testet jag gjorde ser ut som det svaga streck som man brukar få typ 2 dagar innan BIM så borde väll vara nästan klart då va? När jag testade nån dag efter cytotec var testerna skit starka)
Grattis Najje! Och tvåååååå
Sååå.. Idag blev det en tripp till gynakuten igen... (Kul att jag undvek det hela tiden jag var gravid för att slippa vara en hysterisk gravid liksom) nu har jag varit där 3 gånger efter missfallet istället =( Suck..
Men det som hände var att det har ju blivit mindre och mindre blödningen, småblödningar förvisso men bara smått och så det där med gravtestet som fortfarande var positivt.. Men iallafall, idag precis efter jobbet så gick jag på toa och då kom det som mens, och en stor svart klump! Och sen fortsatte det komma klumpar och massa blod! Inte bra minndes jag att dom sa sist, det ska blöda mindre och mindre för att sedan försvinna helt, och komma in om det börjar blöda mera så jag ringde vårdguiden som det är dit man blir kopplad när man ringer gynakuten och fick faktiskt first time ever typ, prata med en jätte bra sköterska och det var inte alls bra att börja blöda igen så skulle komma, och väl inne så fortsatte dom där äckliga klumparna komma och jag bara kännde åhh jag orkar inte, förbannade jävla tabletter aldrig mer! Och tänkte att det säkert är missfallet som kommer nu då..
Men, - precis- som förra gången hade det fastnat, det som så enkelt skulle komma ut... Så det blev bök och stök där inne igen med tång och sen antog doktorn att det är mensen som kommit igång. Vet inte hur det skulle ha gått till bara 3 veckor efter att jag tog första tabletterna och utan äl och med gravhormoner som gett utslag på grav.testet..?? Men jag hoppas verkligen det är som hon trodde, att det är mensen som kommer nu. Deras grav.test var negativt så det kanske är mensen.. Det vore ju underbart skönt. Så vi får se, har inte kommit några klumpar efter att dom var där inne och petade ut, utan mer rent blod, som mens så hoppas det är över nu... Om man vågar säga det.
Aldrig mer cytotec! Och blodvärdet var dåligt, så inte undra på att jag varit så jävla trött och less på allt. Men har ju blödit i 7 veckor så inte så undra på... Fy fan säger jag bara. (men doktorn jag träffade idag och förut har varit underbara faktiskt, det ska jag säga!)
I veckan ska vi tillbaks till vanliga braiga gyn, hoppas hon har en trevlig plan för nya försök, nu efter allt elände.
Tack tack! Såklart typ inge blod idag alls =( Så vet inte om det är mensen som kommit igång eller inte!! Gahhh! Förlorar det snart alltså!
Grattis till kattunge mia A Har själv funderat på hundvalp som lite substitu ;) Får se sen när man blir äldre, kul för sonen med också försej, men otroligt mycket jobb har jag hört.
Idag var jag hos "vanliga" gyn, känner alltid sånt hopp när jag varit där
Är jätte glad över att få börjat gå hos henne, både kunnig och trevlig och får en att känna att det kommer ordna sig.
Det är ingen mens iallafall som man trodde i måndags, för hon såg lite blodrester i livmodern från missfallet som nog kommer fortsätta komma ut som dom här småblödningarna jag har och så ser det ut som att ägglossningen är på g inom några dagar, så mens inom 2, 3 veckor hoppas vi på då!
Sen fritt fram att försöka igen, får se när det dock, kanske vill vänta lite nu i sommar efter det här blodiga äventyret. Om/vid pluss nästa gång så prednisolon igen, fragmin igen och så nytt: folacin och Lutinus.
Och så vanliga levaxinet jag äter.
Hoppet tänds igen! Och måste hållas vid liv!
Ja, tråden är lite utdöende.. Jag skriver inte här så mycket för att ja, tråden heter "4 missfall..finns det hopp?" jag ha passerat 4 missfall för länge sedan och det känns inte som det finns något hopp...
Så skulle nog bara dra ner den med negativa saker. Försöker inte just nu och tror inte det är någon idé eller direkt.