• Vilaa

4 missfall.. Finns det hopp?

Trist stumpan =( Och trist för lod82 - vet precis hur det är när man liksom vet innerst inne men ändå lever lite på hoppet för vad ska man annars göra liksom? En abort? Hatar dom där dagarna när man får stå ut och bara vänta och vänta fast det ser illa ut...

Suck, så förbannat trist att det ska vara såhär =(

Min nya gyn sa att enligt forskning får i princip alla ett barn någon gång men det kan dröjja många, många, missfall och många, många år... Hoppas hon ändå har rätt även om det inte är så upplyftande nu.
    Ibland vill man ha en spåkula men samtidigt så om jag hade vetat för 2 år sedan då jag aldrig sövts eller opereras en enda gång att jag skulle göra det 5 gånger under mindre än 2 år så vet jag inte hur jag hade tänkt.

Jag har fått en handlingsplan som jag tror mycket på men känner att jag just nu inte orkar ge mig in i cirkusen igen, vill bara vara ett tag och fokusera på det barn jag har. Iallafall nu över julen.
    Läser bloggar istället och är avundsjuk på alla som tar det så självklart med vul och hjärtat slår, önskar det kunde vara så här med. Att hjärtat slår i vecka 6-7 och sen kan man slappna av och titta på vagn... Avundsjuk på oskuldsfullheten liksom. För mig kommer nog ultraljud aldrig vara något roligt längre, drömmer fan mardrömmar om att jag stirrar på den där stilla skärmen och så sjunker det in att det gick inte den här gången heller.
    Men antingen blir man knäpp i huvudet eller så skrapar man upp sig själv och tar nya tag.. som alla ni här =)

• Vilaa

Hej!

Har för mig jag läste nån här som åt antidep.medicin. Jag funderar på att börja äta något sådant. Har undvikit det när jag velat bli gravid och ska ju försöka bli gravid nu igen så fort som möjligt men blir galen på mitt mående. Mår inte alls bra och tror det delvis hör ihop med allt som hänt nu med missfallen och så. Humöret går upp och ner ibland känns det bra och somliga dagar kan jag må riktigt riktigt dåligt, funderar på att söka hjälp. Men finns det nån antidep.som är säker när man är gravid? Det blir ju en hel del mediciner ändå så att säga. Nån med erfarenhet? (Ska ha mens snart så är väll extra jobbigt då men kan vara bra att höra sig för iallafall).

• Vilaa
    Najje79 skrev 2012-01-04 11:17:31 följande:
    Vilaa: jag åt Citalopram när jag blev gravid första gången, den kunde man äta fram till 6:e månaden. Jag slutade med antidepp när vi började med IVF för 1,5 år sedan, inte för att läkarna tyckte det utan för att jag var redo, hade jag inte varit det hade jag fortsatt så länge jag kunde. Jag tror det är jätteviktigt att må bra i själen också om man försöker bli gravid.  Tycker absolut att du ska be om antidepp om du känner att du behöver, läkarna vet vilka som är säkra vid graviditeter. Kram till dig!
    Hej! Tack för svar, ja man tycker ju att dom ska ha koll, men jag fick en "vid behov medicin" när jag var gravid sist och mådde väldigt psykiskt dåligt av alla blödningar och att inte veta hur det skulle sluta (blev ju ma sen förståss som vanligt) men iallafall så sa gynekologen helt nej till den medans läkaren inom vården sa att det var ofarligt, så känns inte som läkarna har så bra koll =( En del säger att det går bra och en del säger att det inte är bra. Och man vågar ju inte riktigt chansa ifall att nästa gång är den lyckosamma gången som går hela vägen.. Men frågan är om jag inte har något val. Kanske ska avvakta mens nu iallafall, brukar få sån här fruktansvärd pms innan dess.
  • Vilaa

Hej!

Fick lite småblödningar idag, mens på g. Men den har inte satt igång riktigt ännu, brukar småblöda nån dag eller två innan, ska jag börja med prednisolonet idag eller vänta tills mensen på riktigt är här tro?

• Vilaa
    Donum skrev 2012-01-08 14:22:46 följande:
    Inser att den här tråden är gammal och så lång att det är förmodligen har bildats en gemenskap redan, men jag har just fått mitt fjärde missfall och undrar lite hur det har gått för andra i den situationen?

Jag blir uppenbarligen väldigt lätt gravid. Missfallen har skett från april till nu idag, så jag blir gravid ungefär varannan månad, lite drygt, men kan inte alls behålla, av någon anledning. Vi har lyckats få en son, så jag har ju kunnat behålla och tekniskt sett bör vi kunna få barn - det har i alla fall hänt en gång. 

Välkommen (Eller vad man säger)! Har också en son sedan tidigare men nu bara missfall, fast jag "borde" kunna få barn.

Nickis: Väntade ungefär 2 månader på min utredning, lycka till! Dom gjorde allt grundligt på sös tycker jag iallafall. Men sen skickade dom vidare när dom inte kom nån vart.
  • Vilaa

lilla M: Ta det dag för dag, ömmande bröst kan gå upp och ner och testet har väll inte blivit mindre ändå? för mig är det så att dom blir starkare och starkare när man testat innan bim och framåt men till slut kan dom ju inte bli så mycket starkare liksom. Hoppas!

• Vilaa

Just det, vilken tid på dagen är bäst att ta? Jag tar levaxinet på morgonen, ska jag ta prednisolonet på kvällen då? Hur gör ni andra?

• Vilaa

Idag började jag med prednisolon, tog det på eftermiddagen, inbillar mig att jag känner mig lite skakig men jag är den mest hypokondriska som finns och kan framkalla allehanda fysiska symtom så fort jag börjar tänka på det  Skrattande

Men spännande, då var man igång igen. 

• Vilaa
    Together90 skrev 2012-01-10 17:53:45 följande:
    Är du gravid ? :)
    Nej nej, inte så väl tyvärr ;) Ska börja med prednisolonet första mensdagen i den cykeln jag önskar bli gravid så idag var första mensdagen och om cirkus två veckor äl och då försök =)
    Menar att jag är igång igen i cirkusen =) Efter förra missfallet kännde jag bara att varken mitt psyke eller kropp skulle orka så har väntat lite.
  • Vilaa
    Föressten, det där med prednisolon i högst 3 månader i sträck, om jag inte blir gravid på första försöket då och säg istället i månad 3, kan man då fortsätta äta den när man är gravid sen? Eller gäller högst 3 månader i överhuvudtaget?  Hmmmm?
Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?