mia A skrev 2011-11-11 20:03:57 följande:
Stumpan: hade starkt plus hela tiden fastän jag fick ma.
Trevligt ställe inget bemötande när man kom dit vi skulle vara där 7. Klockan 8.45 hade vi inte fått någon hjälp då kom de och gav rum och upp på operation klockan11 var vi tillbaka på rummet. Låg tillsammans med en annan tjej som också skrapades.
Så 2011 kl 11 den 11 låg vi och åt torra mackor som fastnade typ i halsen hela tiden på rummet på sjukhuset. Hon sade vad gör vi då nu e kl 11 den 11 nov 2011. Torra mackor och ingen sköterska frågade hur vi mådde eller om vi ville ha något.
Ingen tog emot oss på morgonen heller utan strax efter 8 fick jag gå runt och fråga efter den som skulle ta emot mig.
Huh vad dåligt bemötande! Jag har alltid haft det väldigt bra när jag skrapats, eget rum och lugn och ro, och omtänksamma sköterskor. Det enda jag tänkt är att det känns lite halvdannt att vara i samma korridor som dom som valt att göra abort när man förlorat sin högt efterlängtade graviditet.
När jag födde fram ett missfall i vecka 15 (16) så hade jag också det jätte bra, har legat på sös varje gång och har aldrig haft andledning till att klaga.
Eller jo föressten, sista gången som var för några veckor sedan fick jag så otroligt illamående efteråt som aldrig släppte så då fick jag flyttas till en annan avdelning för att sova över (vet inte riktigt vad det var för någon men typ blandad kompott avdelning), för dagkirurgiavdelningen stängde till kvällen, och då låg jag ihop med 2 andra varav en var en gammal seniltant som gick runt och ropade efter mamma mitt i natten och ringde på klockan hela tiden så det var omöjligt att sova och så blodade hon ner hela toaletten, då var det inte så roligt. Men annars jätte bra bemötande.
Eller jo en sak till möjligtvis det är att läkarna inte direkt är så synliga, man träffar bara sköterskor, dom är förvisso väldigt snälla och bra men när en doktor sprungit in i all hast och säger att man behöver få blod och sen nästa dag skrivs man ut utan att ha fått det där blodet för att sköterskan pratat med en annan doktor och hon inte tyckte det behövdes... ? Lite dålig utskrivning kanske. Men inte som du upplevde, fy för att man ska behöva kräva att få bli bra behandlad när man är med om en stor kris!
I överhuvudtaget är det ju dom där väntetiderna som ställer till det så för en i vården, det är timmar på gynakuten, sen är det ibland veckors väntetid på skrapning.(Jag har ju förvisso då alltid fått ett sammabrott och krävt att bli inlagd inom dom närmaste dagarna då tanken på ett dött foster inom mig är fruktansvärt skrämmande och det är också en del i att jag vill göra många ultraljud, jag vill verkligen inte ha något dött inom mig, det är nog nått trauma från missfallen, särskilt det sena missfallet, jag vill veta att det lever, inte ligger där inne helt stilla) men häromdagen ska jag säga att vi var på barnakuten med sonen och kom därifrån efter en halvtimme! Det kan man kalla snabba bud, har nog aldrig varit med om det förut =)