Hej tjejer, härligt med aktivitet här i tråden =)
Lycka till alla gravida, hoppas innerligt att allt blir som det ska!!
Idag har jag börjat min kinesiska akupunktur behandling och det var helt underbart (trots att det var elever som utförde nålsticken) Jag blev ompysslad av 2 elever som var engagerade, noggranna och nyfikna. Lärarna var där och bevakade och såg till att allt blev bra. jag fick även värmelampa på mage o rygg, samt en kort koppning-behandling samt ansiktsmassage.. Love it!
Jag fick massa nålar på fram o baksida av kroppen. De gjorde tung och pulsdiagnostik (vilket jag inte hade en aning om, då kanske jag inte hade behövt åkt till Sthlm för att träffa Dr Yang, men då hade jag heller inte fått örter å andra sidan...)
Det roliga är att de kom fram till samma obalans mellan yin & yang; -svaghet & kyla- heter det i kinesisk medicin. (Som Dr Yang kom fram till) Mina njurar var väldigt svaga och det är njurarna som hör ihop med livmodern. Även matsmältningen har med fortplantningen att göra.
Jag ska träffa eleverna på fredag coh göra samma sak, sen slutar dom för de är klara med sina 3 års studier. men jag ska fortsätta 1 ggr i v med en av lärarna, tills jag blir gravid, Då behandlar de inte längre.
Men då står Dr Yang med sina örter redo för mig =) Så det kompletterar verkligen varandra.
Annars så försöker jag leva som jag bestämt mig för; yoga, meditation, lagom träning coh motion, tänker på vad jag äter, max 3 koppar kaffe, dricker örter och äter vitaminer.
Jag mår jättebra!
Hade jordens ägglossning förra veckan och hoppas det håller i sig med mycket sekret mm (sorry för detaljerna :/ Väntar på min mens som inte får komma förrän nästa vecka... (Jag hade kort lutealfas efter förra missfallet så jag hoppas det rättar till sig nu med alla behandlingar å sånt :)
Nästa graviditet tänker jag inte ta proggisar eller fragmin, de har ju inte hjälpt innan så jag tror inte att jag blir hjälpt av dessa "tillskott"..
Jag är sååå nyfiken på hur det kommer att gå nästa graviditet =)
Tjingtjong