• che71

4 missfall.. Finns det hopp?

Någon som vet?
    Ska inga prover tas på mannen vid en missfallsutredning?
    Jag har lämnat typ 9 rör blod idag...men ingen remiss till min sambo?!??!

• che71

Kärt barn har många namn skrev 2012-08-09 18:45:49 följande:
    Che71:
    Jag lämnade ca 14 rör och min man 2 st. Gör de någon light version?
    Jag tillhör Västmanland...om det är olika från län till län?

Välkommen frukostflingan! Tråkigt att du ska platsa här. Pepp!

Ninnin: bra att ni åker till Aten. Du har mina tummar!

Ego: jag äter B 50 o blev gravid efter två månader med det o är nu i v 14...vi har inte helt enkelt att bli gravida heller...
    Kärt barn    Vilka prover fick din man ta?

L Maria      Jag har skrivit ett mail till Leif o berättat om våra missfall, hoppas jag också får vara med.
  • che71
    CN83 skrev 2012-08-11 11:40:15 följande:
    Jaha då va det igång igen, hann inte gå mer än en v innan ljusrosa/bruna flytningarna satte igång. Nu e det väl mf på gång igen.. E så trött på detta, vad ska vi göra nu då??!! Detta är så fruktansvärt tärande detta känner jag. Hoppas att det isf kommer igång fort så man slipper vänta på att det ska vara över.
    Kommer man någonsin få sitt barn??!!
    Nej hoppas det inte är så...inte igen!!!
    Håller tummarna för dig!!
  • che71

Någon som vet om Antitrombin ?

Jag har 1,21 o normalt ska det ligga på 0,82-1,11)

så lite för högt!!
    (samt Protein S fritt var precis på gränsen för högt?)

Vad innebär det?

• che71
    MissBoring skrev 2012-08-15 11:06:52 följande:
    hmm jag vet inte heller. Sa inte läkaren nått vad det kan påverka??
    Va allt annar bra?

kollade själv mina labprover men kan inte riktigt sånt
    (jobbar inom sjukvård själv ju)
  • che71
    Den lilla M skrev 2012-08-15 13:19:46 följande:
    Antitrombin är ett koagulations hämmande ämne som bildas i levern, ämnet hjälper kroppen binda heparin. Detta hjälper kroppen motverka blodproppar. Kollade dem även apc resistans på dig?

Jo , men är det bra eller dåligt i gravid sammanhang med för högt eller för lågt ?
    tror att det också togs apc res. men har inte sett svaret på det
  • che71

Ringde KK idag, ssk pratade med en läkare o ringde tillbaka nu.
    Jag ska avvakta o vänta till återbesöket i slutet av augusti.
    Slemhinnan var 10 mm(?) på VUL förra veckan o det var tydligen inte så mycket, att Methergin inte fungerat tycker de inte spelar så stor roll (varför skull jag då ta de???)
    Jag frågade om inte allt kommer ut tänk om det ändå blir skrapning sen, då är vi i början på September o så blöda på nytt o läka innan man kan börja försöka bli gravid igen.Gråter
    usch hoppas de gör rätt o att allt kommer ut med mensen nästa gång
    inte ens säkert att jag får mens innan återbesöket...allt är så trist!

• che71
    CN83 skrev 2012-08-18 17:07:14 följande:
    Då var vul avklarat och allt såg bra ut :). Liten hade ett hjärta som pickade på. Nytt vul om 2,5 vecka, skönt att slippa vänta länge mellan ggr ifall något skulle gå fel. Jag e ju fortfarande lite orolig att nått kommer gå fel men känns ju iaf bra att allt e bra än så länge:).
    Glad
  • che71
    Pimpinellan skrev 2012-08-19 11:20:42 följande:
    Hej tjejer! Hoppar in hastigt och lustigt och ber om nån tumme! Hade ju tre knascykler på raken i våras och typiskt nog när vi skulle göra FET,men sen har jag haft äl (positivt test,äl-symtom,mens på rätt dag). För nån vecka sen pratade vi med vår IVF-klinik om FET när de hade möjlighet och de sa vilken cykel som helst så sagt och gjort,jag började äl-testa idag för förra cykeln hade jag äl dag 11 och döm om min förvåning när det blev positivt! Glad Dag 9!! Förvånad Nyss pratat med dem och jodå,vi får komma,men exakt dag bestäms imorron för de tyckte jag skulle äl-testa då också och är det negativt blir det ev. FET redan på onsdag,är det positivt på torsdag. Känns dönervöst,jag tror ju inte han överlever,men tänk om!?

Måste kolla medicinförrådet,det är ju min privata läkare som skrivit ut alla missfallsmediciner så kliniken lägger sig inte i det. Ingen Trombyl insättningsdagen,sen Innohep på kvällen tror jag det var. TSH var lite högt sist,jag borde nog höjt dosen,men det är nog försent och jag har inte orkat ta tag i det i sommar. Nåja,går det vägen går det vägen om inte så ja,då är man van... Vi kör ju på hemma också så vi får ju i vart fall en chans,kanske två om vi har jättetur.

Ingen av er glömd,var bara tvungen ha paus härifrån i sommar,jag höll på bli knäpp på kroppen och alltihopa.
    Åh håller tummarna för dig Pimpinellan!!!
    Spännande!!
Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?